Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3569 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název materiálu: VY_32_INOVACE_08-04_Průměr Autor: Mgr. Jana Šindelářová Ročník: 4. Datum vytvoření: 7. 3. 2014
Matematika a její aplikace Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Tematická oblast: Matematika 4. ročník Předmět: Matematika Výstižný popis způsobu využití, metodické pokyny: Seznamuje se s postupem výpočtu průměru, Procvičuje postup řešení příkladů na výpočet průměru Klíčová slova: Postup výpočtu průměru, úlohy na řešení průměru Druh učebního materiálu: prezentace
PRŮMĚR
Věrka má 9 bonbónů a Petra 7 Věrka má 9 bonbónů a Petra 7. Děvčata se domluvila, že si rozdělí bonbóny tak, aby měla každá stejně. Jak to udělají? 9 + 7
Nejprve dají všechny bonbóny dohromady. 9 + 7 = 16
16 : 2 = Dívky jsou dvě, tedy součet podělí dvěma. Každá dívka má ………… bonbónů.
Pan Janota vyráběl ručně džbánky. Za týden jich měl vyrobit 60 Pan Janota vyráběl ručně džbánky. Za týden jich měl vyrobit 60. V pondělí vyrobil 12 džbánků, v úterý 15, ve středu 10, ve čtvrtek 12 a v pátek 11. PONDĚLÍ ÚTERÝ STŘEDA ČTVRTEK PÁTEK 12 15 10 11 Kolik džbánků by měl vyrobit denně, aby každý den vyrobil stejný počet?
Nejprve sečteme všechny džbánky dohromady. 12 + 15 + 10 + 12 + 11 = 60 Pak součet podělíme počtem dnů. 60 : 5 = 12 Aby každý den vyrobil stejný počet džbánků, měl by pan Janota denně vyrobit 12 džbánků.
Použité zdroje: CLIP ART. In: Clker.com [online]. 2008 [cit. 2014-03-07]. Dostupné z: http://www.clker.com/clipart-25015.html TINGY CLIP ART. In: Clker.com [online]. 2011 [cit. 2014-03-07]. Dostupné z: http://www.clker.com/clipart-tingy.html HANGING POT CLIP ART. In: Clker.com [online]. 2011 [cit. 2014-03-07]. Dostupné z: http://www.clker.com/clipart-hanging-pot.html