Počítač ve škole a MŠMT Mgr. Jaroslav Faltýn

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BEZPEČNĚ A ZDRAVĚ DO ŽIVOTA - rozvoj kompetencí v základním a středním vzdělávání Realizace – Určeno: ZŠ, SŠ, SVČ/DDM.
Advertisements

Návrh Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR 2015 Porada ředitelů škol a školských zařízení 9. prosince 2014 KÚ Libereckého kraje.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování RVPPK Praha Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Studium k výkonu specializovaných činností: Koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií.
1 Koordinátor S 1 Příprava vedoucích pracovníků a koordinátorů středních odborných škol na tvorbu a realizaci ŠVP.
Ondřej Hýsek, Gymnázium INTEGRA BRNO Učíme o Moravě.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Krajská konference primární prevence rizikového chování 2. ročník Liberec, 31. března 2016.
Zkušenosti z inspekční činnosti ve školách s prvním stupněm Mgr. Miroslav Pospíšil, ČŠI Jihlava, leden 2011  hodnocení ŠVP  poznatky z inspekční činnosti.
Individuálně, ale společně a jinak
Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování (Pavla Chocholová) a Krajský akční plán Plzeňského kraje (Petr Duda) Národní ústav pro vzdělávání.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Ing. Kateřina Lichtenberková
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Platformy projektu KAP LK
Komplexní systém hodnocení
ICT kompetence Cíle KAP MSK v oblasti ICT kompetence
Šablony pro SŠ a VOŠ 21. září 2017 Doksy Mgr. Lucie Ptáková
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Kraji Vysočina
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Podpora krajského akčního plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Gymnasium Jižní Město Praha
Ing. Eva Hodboďová 12. prosince 2013
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Digitální gramotnost dorazila
Strategie digitálního vzdělávání na pomoc při změnách kurikula
Stipendia a Krajský akční plán rozvoje vzdělávání
RAP aneb CO BUDE DÁL? Jana Churáčková, ŘV MAP Praha 10,
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Co dělá Olomoucký kraj pro podporu polytechnického vzdělávání?
Institucionální program pro veřejné vysoké školy pro rok 2017
Šetření uplatnění absolventů vysokých škol
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
vedoucí odd. pro kurikulum odborného vzdělávání
Model intenzivní podpory
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
reg. číslo projektu: ​ CZ /0.0/0.0/17_052/
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Model intenzivní podpory
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
Úvodní přednáška pro 1. ročník
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Akční plán - plánované společné aktivity
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Seminář k výroční zprávě o činnosti a kódování studijních programů
Šablony I a jejich realizace
Inovace VOV informace o projektu
Model intenzivní podpory
Aktuální informace z Evropských strukturálních a investičních fondů
Ustavující jednání Řídícího výboru MAP II, Praha 1
Model intenzivní podpory
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Počítač ve škole a MŠMT Mgr. Jaroslav Faltýn Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 529/5, 118 12 Praha 1 • tel.: +420 234 811 111 posta@msmt.cz • www.msmt.cz

Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020 Rámec digitálních kompetencí pedagogů (DigCompEdu). MŠMT s ním dále plánuje: začlenění do profilu absolventa a do programů fakult připravujících učitele; jednání s NAÚ, příprava intenzivní podpory vzdělávání učitelů – nabídka NIDV, výzva ISDV II OP VVV, návody a workshopy pro školní ICT koordinátory, krajské ICT metodiky v SYPO, začlenění do standardů studia DVPP, zejm. pro DPS, studium specializačních činností, studium pro ředitele, vývoj online nástroje Profil Učitel21 v PPUČ NÚV. Prosazení otevřených vzdělávacích zdrojů a dat (Creative Commons) – využito ve výzvách OP VVV, plánuje se využití i v dalších aktivitách MŠMT Modernizace vzdělávací oblasti ICT v RVP, zdůraznění informatického myšlení Provoz DigiKoalice – cca 120 členů Metodické kabinety – kabinet informatika a ICT, síť krajských ICT metodiků (SYPO) Aktualizace Standardu studia k výkonu specializovaných činnosti Koordinace v oblasti ICT (NIDV) Inovace Metodického portálu (NÚV PPUČ), rozšíření o reputační systém Šetření NKÚ v roce 2018

Rámec digitálních kompetencí učitele

Realizace SDV Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání: ISDV I – projekty PRIM – Podpora rozvíjení informatického myšlení, PF JČU http://imysleni.cz/ Podpora rozvoje digitální gramotnosti, PedF UK http://pages.pedf.cuni.cz/digitalni-gramotnost/ Vznikají učebnice, on-line materiály pro žáky, metodická doporučení pro učitele, MOOC, soutěže ISDV II – celkový objem 500 mil. Kč, předloženo 126 žádostí v objemu 1 072 mil. Kč (MŠMT zvažuje navýšení alokace na výzvu.)

Realizace SDV – dotační tituly pro školy Šablony pro školy zaměřené přímo na podporu ICT: Vzdělávání pedagogických pracovníků škol zaměřené na ICT Zapojení ICT technika do výuky Využití ICT ve vzdělávání – mobilní počítačová učebna Další pro podporu digitálních témat, např. Projektový den ve škole, Klub pro žáky V plánu jsou digitální aktivity v šablonách č. III / v novém programovém období.

Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020 Pouze 5 států v Evropě má obdobnou strategii (Eurydice). SDV pravidelně hodnocena, hodnocení odevzdávána vládě ČR. X nedostatek financí na realizaci, snaha získat finance Revize plnění strategie 2020 – bezprecedentně otevřený proces ze strany MŠMT Strategie 2030 bude i zpracována externě – maximální otevřenost, bude integrováno digitální vzdělávání

Revize RVP Zcela nové kurikulum 2023 Priority: informatické myšlení, digitální gramotnost 2021 Synchronní metodická podpora

Revize RVP Zcela nové kurikulum 2023 Priority: informatické myšlení, digitální gramotnost 2021 Synchronní metodická podpora

Revize RVP Zcela nové kurikulum 2023 Priority: informatické myšlení, digitální gramotnost 2021 Synchronní metodická podpora

Cíle reformy kurikula 1. Zlepšit výsledky vzdělávání. Zaměření na dítě a úspěch každého dítěte (Dobré kurikulum říká, co má dítě umět.) 2. Dosáhnout toho, že učitelé rozumějí tomu, co dělají. Zaměření na učitele a profesionalitu učitelů (Dobré kurikulum pomůže průměrným učitelům.) 3. Dosáhnout toho, že vedení školy rozumí tomu, jak podporovat svoje učitele, aby byli ještě lepšími učiteli. Zaměření na kulturu školy, vedení školy. (Dobré kurikulum je pracovní pomůcka vedení školy.)

Dlouhodobý záměr rozvoje vzdělávání a vzdělávací soustavy 2019 - 2023

Návaznost zde na konferenci Projekt Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů – SYPO Mgr. Josef Slovák, Pavel Pecník Mezi portfoliem žáka i učitele v kampani Gramotnosti.pro život Mgr. Petr Naske Kritická místa rozvoje digitálních kompetencí žáků na ZŠ Mgr. Daniela Růžičková, Ing. Eva Fanfulová Revize ICT kurikula, rok tři Mgr. Daniela Růžičková Návrh nového standardu studia ICT metodiků/koordinátorů PhDr. Ondřej Neumajer, Ph.D. Digitální kompetence učitele dle DigCompEdu PhDr. Ondřej Neumajer, Ph.D., Mgr. Daniela Růžičková