Struktura pedagogiky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Studijní program /obor Speciální pedagogika na Pedagogické fakultě MU
Advertisements

Aplikovaná psychologie Disciplíny psychologie. Obsah 1. Opakování - založení psychologie 2. Předmět psychologie 3. Hlavní znaky psychologie 4. Rozdělení.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
MY JSME MŠ VYHLÍDKA J.K.Tyla
Pedagogika jako vědecká disciplína Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
Didaktika TV jako součást kinantropologie Kinantropologie = vědní obor, jehož předmětem zkoumání je lidská pohybová činnost ve všech souvislostech. Má.
Pedagogická psychologie. Názory na vymezení předmětu pedagogické psychologie Předmětem pedagogické psychologie je aplikace poznatků z obecné psychologie.
Literární v Ě DA MGR. MICHAL OBLOUK. -zkoumá krásnou literaturu, částečně i ústní lidovou slovesnost -jako soubor disciplín vznikla v 19. století, teoretické.
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
Problematika výchovy Formy, metody výchovy a výchovné utváření jednotlivých aspektů osobnosti Prezentace , KPG/RPEPS, Bc. Daniel Kantor.
Úvod do speciální pedagogiky Mgr. Dana Brožová.  katedra SP, Poříčí 9 (1. patro, dveře č.104)  konzultační hodiny: úterý 14,30 – 15,30 hodin čtvrtek8.
Pedagogické disciplíny II. Část Aplikované. Rozdělení aplikovaných pedagogických disciplín  Školské  Mimoškolské  Na hranici školských a mimoškolských.
ASEBS, 4. sem..  Široké chápání profesní sebeobrany a jejího projektování  Samostatná práce  Schopnost integrovat znalosti  Pochopení problému v širších.
VZDĚLÁVACÍ SYSTÉM Vzdělávání v ČR a EU.
Individuálně, ale společně a jinak
OD PŘEDŠKOLNÍ VÝCHOVY K PŘEDŠKOLNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ A ZPÁTKY K PŘEDŠKOLNÍ VÝCHOVĚ Doc. PhDr. Eva Opravilová, CSc., PhDr. Jana Kropáčková,
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
Pedagogická psychologie
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Komplexní systém hodnocení
Komplexní systém hodnocení
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Doc.PhDr. Jaroslav Mužík,DrSc.
Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky
4. Pedagogika sportu v systému věd
POKYNY K ZÁPISU PŘEDMĚTŮ VE STAGu
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
PhDr. Lenka Gajzlerová jaro 2013
Pedagogická diagnostika
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
CÍLE ŠKOLNÍ TĚLESNÉ VÝCHOVY
Vymezení pedagogiky VČ (PVČ)
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Pedagogika II Lekce 2: Alternativní školství
3. Metody pedagogické diagnostiky
Regionalistika – osnova předmětu
Název ETOPEDIE = z řeckého „ethos“ – mrav + paidea – výchova Je jednou z disciplín speciální pedagogiky. Vývoj oboru etopede.
Specializace: L, S Logopedie 1
ZÁKLADNÍ POJMY Historie - 1. objektivní proces historického vývoje = dějiny; 2. vědecká reflexe historického vývoje, zkoumání a výklad minulosti,
Tělesná výchova na ZŠ praktické
Pedagogika školního sportu
SPECIFICKY NARUŠENÝ VÝVOJ ŘEČI
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Informace k přednášce a semináři k předškolní pedagogice Jarní semestr 2016 Zora Syslová.
Základy sociální politiky - vymezení - přístup - nástroje - cíle
Školní poradenské pracoviště
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
11. Program podpory zdraví v mateřské škole (Havlínová):
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
Institucionální změny v přípravě učitelů na vysokých školách
Výuka magisterské psychologie dnes (včera, zítra)
Kultura a problematika přístupnosti kulturního bohatství ve vzdělávání neslyšících žáků ZŠ Mgr. et MgA. Mariana Koutská katedra speciální pedagogiky, Pedagogická.
Doktorský studijní program Speciální pedagogika
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Vybrané cíle projektu KIPR
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Diagnostika dítěte předškolního věku
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Odbor školství, mládeže a sportu Mgr. Terezie Doleželová
Podpůrná opatření Mgr. Marika Kropíková.
Transkript prezentace:

Struktura pedagogiky

Rozvoj poznání = vznik věd. disciplín původně filosofie = veškeré poznání osamostatňování přírodních věd (např. matematika, astronomie, ...) vyčleňování sociálních věd – 19. stol. (např. sociologie – Comte) vznik nových vědeckých subdisciplín rozvoj mezioborových disciplín výzkum komplexních problémů

Historická pedagogika Dějiny pedagogiky, výchovy a školy vytváří na základě historického výzkumu komplexní obraz o vývoji edukace a edukačních zařízení a o genezi pedagogické teorie důraz na interdisciplinární přístup (spolupráce s historií, filozofií, dějinami sportu, … všeobecné dějiny výchovy a pedagogiky národní dějiny výchovy a pedagogiky dějiny školství (všeobecné a národní)

Komparativní a obecná pedagogika komparativní (srovnávací) pedagogika –srovnávací analýza edukačních systémů obecná pedagogika – systematizace a interpretaci základních pedagogických jevů a zákonitostí: - metodologická část – pedagogika jako věda, výzkum v pedagogice - všeobecná teorie výchovy – základní pedagogické kategorie

Didaktika, teorie výchov, … didaktika – teorie vyučování teorie jednotlivých oblastí výchovy – cíle, úkoly, obsah, metody a formy: - výchovy jazykové a vědecké - výchovy technické a pracovní - výchovy mravní - výchovy estetické - výchovy tělesné - … pedagogický management teorie řízení edukačních institucí

Disciplíny podle věkových údobí, institucí a organizací předškolní pedagogika školní pedagogika - primární školy - sekundární školy - všeobecně vzdělávacích škol - odborných škol - … vysokoškolská pedagogika

Disciplíny podle věkových údobí, institucí a organizací pedagogika dospělých (andragogika) gerontopedagogika (geragogika) rodinná pedagogika kulturní pedagogika (např. muzejní pedagogika, bibliopedagogika) sociální pedagogika – výchovné vlivy sociálních podmínek, resocializace pedagogická etnografie – popis a výklad pedagogického prostředí, život účastníků pedagogického procesu

Speciální pedagogika edukace jedinců se speciálními potřebami tyflopedie – zrakové vady logopedie – vady komunikace surdopedie – sluchové vady psychopedie – rozumové nedostatky etopedie – obtížně vychovatelní jedinci somatopedie – poruchy hybnosti

Pedagogika a sport pedagogika volného času pedagogika zážitku pedagogika sportu metodiky – teorie vyučování konkrétním předmětům, oborové didaktiky, např. didaktika tělesné výchovy