ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Advertisements

P ŘEDCHŮDCI ČLOVĚKA Mgr. Michal Střeštík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková.
Vývoj lidoopů a člověka A – giboni (více druhů) B – orangutan C – gorila D – šimpanz učenlivý E – šimpanz bonobo F – člověk Oddělení vývojových linií 1.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Pohybová soustava II. Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář)
HOMO SAPIENS. Homo sapiens ( člověk rozumný) žil ve středním paleolitu před let př.n.l. na území Evropy, Afriky a Asie. K tomuto druhu.
Dějepis 6. ročníku.  Název: Dějepis 6.ročníku – Člověk dnešního typu  Šablona: III/2  Číslo: 67  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se.
Vývoj člověka Australopiték,Člověk zručný, Člověk vzpřímený, Člověk rozumný ; člověk neandrtálský, Člověk dnešního typu.
nejdelší historická etapa archeologie= jediný zdroj informací období vzniku a vývoje člověka, společnosti a kultury.
Pravěk byl drsná doba, snad všichni měli hlad. Pravěk byl drsná doba, snad všichni měli hlad. Lásko má ! Mám pro tebe růži. Hybaj já chci mamut a!
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Mimoevropské literatury
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VY_32_INOVACE_5/14_ČLOVĚK A PŘÍRODA
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_18
Stopy zvířat Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Společenstva polí Živočichové
Přírodopis – 8.ročník VY_32_INOVACE_
Vznik a vývoj člověka.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Přírodopis, Nejbližší předkové člověka Autor: Kamil Bujárek,
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Výkon, účinnost VY_32_INOVACE_11_218
MS WORD 2010 – STYLY Název školy
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Základy ekologie pro střední školy 1. CZ.1.07./1.5.00/
Přímka a kuželosečka Název školy
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
PRVNÍ LIDÉ – 6 .třída.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Společenstva lesů Houby
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Společenstva lesů Rostliny
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Opěrná soustava - kostra
DĚJEPIS = HISTORIE. DĚJEPIS = HISTORIE HISTORIE je věda, která se zabývá vývojem lidské společnosti (= dějinami) od vzniku člověka až po současnost.
NÁZEV ŠKOLY: ČÍSLO PROJEKTU: NÁZEV MATERIÁLU: TÉMA SADY: ROČNÍK:
VY_52_INOVACE_52_ Vývoj člověka – učební text
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ČLOVĚK ROZUMNÝ Člověk vyspělý ( Homo sapiens sapiens)
Svitavské památky – sochařství
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Odkrývačka rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky ICT AUTOR: Jana Rykrová TEMATICKÁ OBLAST: Dějepis prima NÁZEV DUMu: Vývoj člověka 1 POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 07 KÓD DUMu: JR_DEJEPISPRIMA_07 DATUM TVORBY: 15.9.2013 ANOTACE (ROČNÍK): Prezentace byla použita v primě. Žáci se seznamují s představami o vzniku světa a člověka - staroegyptská pověst. Pro přiblížení biblické představy o stvoření člověka použita ukázka z kresleného filmu „Stvoření světa“. Hlavním obsahem prezentace je seznámení s evoluční teorií a vývojem rodu Homo. Prezentace je doplněna pracovním listem.

Vývoj člověka

Názory na původ člověka Pověsti o stvoření člověka u různých národů Poslechněte si pověst o tom, jak si stvoření člověka představovali ve starověkém Egyptě. PETIŠKA, Eduard. Příběhy na které svítilo slunce. Praha: Ottovo nakladatelství s.r.o, 2011, ISBN 978-80-7451-125-7. Podle Bible (posvátná kniha křesťanů) – člověka stvořil Bůh http://www.youtube.com/watch?v=tIVgmEGc7vE

Vývoj člověka http://www.dejepisvkostce.estranky.cz/clanky/pravek/vyvoj-cloveka---jen-obrazky.html http://lkavalkova.webnode.cz/news/evolucni-proces-cloveka

Vědecký názor na původ člověka Člověk nebyl stvořen Do současné podoby se vyvinul Vývoj trval miliony let

Asi před 6 miliony let se vývojová linie primátů rozdělila na dvě větve LIDOOPI ROD HOMO (předchůdci člověka)

Jak to víme? K názoru, že šimpanzi, gorily, orangutani a lidé mají společné předky, dospěli vědci na základě zkoumání nalezených kosterních pozůstatků.

Charles Darwin britský přírodovědec 19. století autor evoluční teorie

lidoopi Homo sapiens Homo erectus Homo habilis Australo-pithecus Homo sapiens sapiens Homo sapiens Homo erectus Homo habilis lidoopi Australo-pithecus

lidoopi člověk rozumný člověk zručný australo-piték člověk dnešního typu člověk rozumný člověk vzpřímený člověk zručný lidoopi australo-piték

Srovnejte

Polidštění (hominizace) vzpřímená postava prohnutí páteře poměr délky končetin srst postavení palce mozkovna obličejová část - nadočnicové oblouky, nos, brada

Moudření (sapientace) používání nástrojů myšlení řeč náboženské představy pohřbívání mrtvých umění

Prameny HISGETT, Tony. wikipedia.cz [online]. [cit. 10.10.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Chimpanzee_1d_(5512034715).jpg?uselang=cs GAYA, David. wikipedia.org [online]. [cit. 0.10.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Michelangelos_David.jpg PETIŠKA, Eduard. Příběhy na které svítilo slunce. Praha: Ottovo nakladatelství s.r.o, 2011, ISBN 978-80-7451-125-7. JELÍNEK, Jan. Biologie pro gymnázia. Olomouc: Nakladatelství Olomouc s.r.o, 2013, ISBN 978-80-7182-333-9.