Pouště a polopouště Nedostatek vody → sucho (ročně průměr 250mm srážek) ⅓ souše.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČINNOST VĚTRU (EOLICKÁ ČINNOST).
Advertisements

POUŠŤ Vyprahlá krajina.
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ CZ.1.07/1.1.10/
Pouště Obr. 1 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Tundra a polární pustina
Pouště a polopouště Marie Černá.
VYPRACOVAL Šimon cigánek, 5.tř.
  CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_530_Př5     Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu                      
Devátá Marta Devátá Monika
POUŠTĚ.
PODNEBNÉ PÁSY.
Polární kraje Co je to biosféra Co určuje rozmístění biosféry na Zemi
AFRIKA – rostliny a živočichové
Kód VM: VY_32_INOVACE_4PRI20 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Miroslav Přichystal Datum:
Planeta Země – Pouště a polopouště
PODNEBNÉ PÁSY – 5. roč. Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
Polární pásy se rozkládají na nejsevernější části severní polokoule - což je Arktida a nejjižnější části jižní polokoule - což je Antartktida.
Sabina Skácelová ZŠ Ilji Hurníka 2010
Za předpokladu použití psacích potřeb
Počasí a podnebí Vypracovala: Barbora Kondvárová.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Registrační číslo projektu
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Pouště a polopouště.
Šířkové pásy studený pás.
Vodstvo Afriky Rostlinstvo a živočišstvo Afriky
Pouště Anotace Prezentace zpracovává informace o pouštích mírného i tropického pásu naší planety. Obsahuje zadání úkolu pro práci s atlasem, fotografie.
Poušť.
Subtropický pás pro 5. ročník ZŠ
POUŠTĚ.
Biosféra.
Podnebné pásy IV. – 5. ročník / polární podnebný pás /
Počítačová prezentace
Křížovka - Tropický deštný les
ROZMANITOST EKOSYSTÉMŮ
Biosféra sféra Země s vhodnými podmínkami pro život zahrnuje části dalších geosfér – BIOTOP = místo, které organismům poskytuje podmínky pro život – BIOCENÓZA.
Poušť Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_08_07_Ekosystémy Vzdělávací oblast:
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04 Autor: Marcela Holíková Anotace: Tento výukový materiál slouží k výuce zeměpisu na základní škole. Zeměpis – tundra a polární.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Pouště TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní obraz.
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_ ZEMĚPIS 6. ROČNÍK TEMA: Risk-biosféra ČÍSLO PROJEKTU:
PŘÍRODNÍ KRAJINA: 1) Tropický pás: a) tropický deštný les b) savana c) poušť a polopoušť 2) Subtropický pás: a) tvrdolistý les 3) Mírný pás: a) step b)
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět Zeměpis.
POUŠTĚ Vítek Urban leden 2005 prima. Pouště jsou velmi suché oblasti v tropech, subtropech a v mírném pásu. Nerostou zde žádné rostliny. Povrch pouští.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
POUŠTĚ A POLOPOUŠTĚ.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_20_ROZMANITOST_PODMINEK_ZIVOTA_NA_ZEMI
VY_32_INOVACE_ Subtropické pásmo Autor Mgr. Renáta Hořejšková
Podnebné pásy Mgr. Iveta Vališková
POUŠTĚ A POLOPOUŠTĚ.
VEGETAČNÍ PÁSY.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
VY_32_INOVACE_11_Z_HORKÉ POUŠTĚ
VY_32_INOVACE_11_Z4 14. POUŠTĚ ZŠ a MŠ HEJNICE 2011.
Polární pustiny a jejich živočichové Polární pustiny zaledněné území či mrazová poušť trvale kryty ledem a sněhem.
BIOSFÉRA savany, pouště a polopouště
Přírodní krajiny AUTOR: Mgr. Aleš Skála
VY_32_INOVACE_
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_8..ročník 03_Přírodní oblasti světa – I.
OBSAH PODNEBNÉ PÁSY TROPICKÝ PÁS SUBTROPICKÝ PÁS MÍRNÝ PÁS POLÁRNÍ PÁS
Mgr. Lenka Nováková – 1.ZŠ Horní Slavkov VY_32_INOVACE_10_POUŠTĚ-Z
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_15_Podnebné pásy
20. POLÁRNÍ PUSTINY VY_32_INOVACE_11_Z4
14. g Tundra Subpolární p. pás.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Polární oblasti TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní.
Pouště a polopouště.
Naše cestovní kancelář
Transkript prezentace:

Pouště a polopouště Nedostatek vody → sucho (ročně průměr 250mm srážek) ⅓ souše

Pouště

A.Horké pouště – subtropické oblasti - velké rozdíly teplot - den °C X - noc - mráz - pod 0°C oázy – zdroj vody vádí – sezóně vyschlé řeky - palma datlová, kaktusy - velbloudi, plazi, hlodavci … - písečné pouště (20%) - duny - kamenité pouště (70%) -Sahara ( Afr.), Gobi (Asie), i v Austrálii a Amer.

Pouště B. Studené pouště – polární oblasti - neustálá zima - mechy a lišejníky Arktida (S pol.) – tuleni, mroži, lední medvědi Antarktida (J pol.) - ptáci – tučňáci, Albatros, Buřňák - kosatky, tuleni