AUTOR: Kateřina Křížová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
např.  závislost dětí, starých lidí, nemocných a zdravotně postižených na těch, kdo se o ně dokáže postarat  společenská nerovnost – v minulosti měli.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_08.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_22_INOVACE_01_15.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_04.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_14.
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_06_20 Lesy světa
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_03 přívlastek
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_01 Mechanická.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_16 Značky.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_11 Tepelné motory –opakování
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_03 Prokletí básníci
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11 Teplota
AUTOR: Kateřina Křížová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_14 Mechanické.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_04
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_07 Vlastnictví majetku
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_08 Jaderná energie-test
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_20 Klasicismus
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_02 Peníze
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_03 Měření objemu
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_09
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_06 Zákony.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_07 RKZ
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_04 Hmotnost
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_14_20 Doprava
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_02 Objem
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_10 Společenské normy
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_04
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_06 Vztahy mezi lidmi
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_18 Fyzika.
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_11 Poměr II
AUTOR: Kateřina Křížová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_10 Síla a její měření-test
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_18
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_10
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_02 předmět
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_18 poměr příčinný
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_16 Výrazy
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_19 poměr důsledkový
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_01
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_19 J.A. Komenský
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_15 Jednotky.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07Délka,hmotnost-test
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_12 Romantismus Rusko
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_14
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_13 Rýsování čtyřúhelníků
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_11_ Zlomky
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_22_INOVACE_02_29_Číslovky
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_12 Komunikace
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_04 Vnitřní.
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_19 Finanční matematika
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_16
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_03 Objem a povrch
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_17 Mechanické.
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_22_INOVACE_02_20_Dny v týdnu 1
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_20 Síly.
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_02
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_13 Rovnost a nerovnost lidí TEMA: Občanská výchova pro sedmý ročník ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011 Styl výše uvedené tabulky pro doplnění informací k materiálu si můžete zvolit sami. Důležité je dodržet náležitosti v ní uvedené.

Anotace Výukový materiál je určen žákům sedmého ročníku základní školy Autor: Mgr. Kateřina Křížová Jazyk: čeština Očekávaný výstup: žák zná svá práva a je schopen na základní svých vědomostí a zkušeností pochopit, že ve společnosti existuje nerovnost mezi lidmi. Žák je schopen zaujmout vlastní postoj k diskriminaci, je schopen uvést důvody nerovnosti mezi lidmi Klíčová slova: rovnost, nerovnost, solidarita, Listina základních práv a svobod Druh učebního materiálu: prezentace – využití interaktivní tabule Klíčové kompetence: kompetence k učení, řešení problémů, komunikativní Na výukový materiál reagovali žáci podle očekávání

Rovnost a nerovnost lidí

V lidské důstojnosti jsou si všichni lidé rovni (stejná práva, povinnosti) Pokud jde o životní podmínky a osobní předpoklady lidé si být rovni nemusí

Čím vším se mohou od sebe lidé lišit?

Přirozená nerovnost Souvisí s životním cyklem jedince = životní závislost dětí, starých, nemocných, zdravotně postižených na těch, kdo se o ně dokáže postarat

Nerovnost společenská = týká jednotlivých společenských vrstev (skupiny lidí, státy, území) Zjevná hlavně v minulosti – jednotlivé společenské vrstvy měly různá práva (chudí neměli právo na vzdělání…)

Nerovnost hospodářská = týká se hospodářství (nerostné bohatství země, dříve kolonie, technická vyspělost …)

Stereotypy ačkoli by si měli být lidé rovni, některé stereotypy ve společnosti stále přetrvávají… V čem se podle vás projevuje nadřazenost? Která listina zaručuje lidem jejich práva?

Sociální solidarita = schopnost a ochota pomáhat slabším a potřebným Projevuje se v jednání jednotlivců, skupin, státu…