Člověk a technika – OPTICKÉ PŘÍSTROJE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fotoaparáty 3. ročník Zbožíznalství Fotoaparát - zařízení sloužící k pořizování a a zaznamenání fotografií - v principu 1. světlotěsně uzavřená komora.
Advertisements

Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
 Podíl objemu a termodynamické teploty plynu je při stálém tlaku konstantní. ? Jaké je znění Gay – Lussacova zákona ?  Objem určitého množství plynu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_02_CISELNE_SOUSTAVY.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ NASTAVENÍ DIGITÁLNÍHO FOTOAPARÁTU 1. část DIGITÁLNÍHOtavenfotoaparátu.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_INOVACE_223_SMYSLY Téma: SMYSLY Číslo projektu:
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Člověk a jeho svět Vlastivěda Evropa – pohoří
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: Základní škola Netvořice
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie, o. p. s
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Iveta Plíšková
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3B_13
METODICKÝ POPIS Prezentace slouží k výkladu nové látky. Posun se provádí kliknutím. Opakování kliknutím na šipku, resp. lva.
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
EVROPSKÁ UNIE.
Téma: Rakousko Číslo projektu: 02
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
NAŠE VLAST – Česká republika
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s
Téma: Německo Číslo projektu: 02
F-Pn-P055-cocka_Spojka PAPRSKOVÁ OPTIKA 5. SPOJNÁ ČOČKA.
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
F-Pn-P056-cocka_Rozptylka
F-Pn-P065-Zorny_uhel_a_lupa
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Člověk a záření – DETEKCE IONIZUJÍCÍHO ZÁŘENÍ
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Kubické elementární buňky
F-Pn-P068-Mikroskop PAPRSKOVÁ OPTIKA 9. MIKROSKOP.
PAPRSKOVÁ OPTIKA 8. ZVĚTŠENÍ DALEKOHLEDU
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
SPECIÁLNÍ TEORIE RELATIVITY
Základní poznatky – KMITÁNÍ A VLNĚNÍ
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
F-Pn-P064-Oko_a_jeho_vady
F-Pn-P066-Dalekohledy PAPRSKOVÁ OPTIKA 7. DALEKOHLEDY.
Člověk a technika – OPTICKÉ PŘÍSTROJE
Základní poznatky – KMITÁNÍ A VLNĚNÍ
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Elektronika – POLOVODIČOVÉ SOUČÁSTKY
Elektronika – POLOVODIČOVÉ SOUČÁSTKY
Elektronika – POLOVODIČOVÉ SOUČÁSTKY
Člověk a voda – VODNÍ STAVBY
Člověk a voda – VODNÍ STROJE
Člověk a voda – VODNÍ STAVBY
Člověk a voda – VODNÍ STROJE
Člověk a jeho svět Vlastivěda Evropa – vodstvo
Člověk a voda – HYDROSTATIKA
1. Homogenní gravitační pole - VRHY
SKLÁDÁNÍ VEKTOROVÝCH VELIČIN
Sdělovací technika– POLOVODIČOVÉ SOUČÁSTKY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
2. Centrální gravitační pole
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – PRINCIPY PŘÍSTROJŮ
Transkript prezentace:

Člověk a technika – OPTICKÉ PŘÍSTROJE F-Pn-P030-Fotoaparat_princip_ostreni Člověk a technika – OPTICKÉ PŘÍSTROJE OSTŘENÍ FOTOAPARÁTU Možnosti výklad o prezentaci konec

Fotografovaný předmět se nalézá v předmětové vzdálenosti a před objektivem.

kde f je (neměnná) ohnisková vzdálenost. Je-li fotoaparát dobře zaostřen vzniká obraz fotografovaného předmětu přesně v místě filmu. Vzdálenost mezi čočkou a filmem je obrazovou vzdáleností a’ danou vztahem: kde f je (neměnná) ohnisková vzdálenost. F

Předmět posuneme do větší předmětové vzdálenosti.

Předmět se tím pádem zobrazuje před filmem. Je možné změnit ohniskovou vzdálenost (což u skleněné čočky fotoaparátu nelze), nebo posunout čočku blíže k filmu. F

Předmět se posune blíže k fotoaparátu.

Je nutné posunout čočkou tak, aby se obraz dostal na film. Tím, že je předmět blíže k čočce (menší a) je větší obrazová vzdálenost (předmět se zobrazuje za filmem) F Je nutné posunout čočkou tak, aby se obraz dostal na film.

Prezentace Ostření fotoaparátu Zdroje a použitá literatura: Fotoaparát. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001-2012 [cit. 2012-01-20]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Fotoaparát MODR, Vlastimil. Konstrukce a princip fotoaparátů. Fotografie a grafika [online]. 25. 6. 2011 [cit. 2012-02-12]. Dostupné z: http://www.photo-modr.estranky.cz/clanky/zaklady-fotografovani/konstrukce-a-princip-fotoaparatu.html Prezentace byla vytvořena v rámci projektu: „Přechod na komplexní multimediální výuku na Gymnáziu Jaroslava Vrchlického v Klatovech“