Výsledková evaluace specifických cílů 2.1 a 2.2 OP PIK

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1 RESPONSIBLE CARE Projekt „Adaptabilita a posílení konkurenceschopnosti chemického průmyslu ČR“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem.
Advertisements

 Role poradenských firem v oblasti čerpání SF EU 27. dubna 2006 Jiří Halouzka Ředitel v oddělení poradenských služeb
1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
1 Podpora ČEB českým exportérům při vývozu mimo Evropskou unii Seminář Export mimo Evropskou unii, jak na to? Brno, Výstaviště BVV 16. září 2009.
Potravinářské veletrhy a výstavy ve východních teritoriích
Firma a jejich cíle.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
Význam informací v podnikání
EKONOMICKÉ STUDIE A STRUKTURÁLNÍ FONDY EU Ing. Patrik Sieber KPE VŠE Praha
Odborná sekce Rady kvality ČR „Kvalita v průmyslu a stavebnictví“ Poradenské služby v programech Operačního programu Podnikání a inovace 5. ledna 2009.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
JPD 3 CZ / /0370 Posílení konkurenceschopnosti pražských podnikatelů v programech zahraniční rozvojové spolupráce Evropských společenství.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
1 Možnosti financování vzdělávacích programů pro zaměstnance v rámci OP LZZ Prezentující Ing. Lenka Piruchová.
„Dotační možnosti z OPPI“ 1. Operační program Podnikání a Inovace 2007 – 2013 aktuální výzvy – Školicí střediska, Marketing 2.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic.
EU a investice do lidských zdrojů Úřad práce v Liberci Oddělení implementace projektů ESF.
Vodičkova 34, P.O. BOX 870, Praha 1, tel.: , Cesta k novým trhům Klíčový partner.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Evaluace inovací Prof. Ing. Jiří Dvořák, DrSc. Vysoká škola manažerské informatiky a ekonomiky.
Koncepce marketingového řízení
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Společný regionální operační program PRIORITA 4 Cestovní ruch Opatření 4.1 Rozvoj služeb pro cestovní ruch Podopatření Podpora regionálních a místních.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Více služeb pro české exportéry © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Plán a plnění strategie sociální firmy Ergones na roky
Metodika dělení příspěvku dle ukazatelů A+B1 na základě rozhodnutí Akademického senátu zůstává metodika dělení příspěvku stanoveného podle ukazatelů A+B1.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Operační program Průmysl a podnikání 2004 – 2006 Výsledky, hodnocení a dopady pro nové programovací období 2007– června 2009 Praha.
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Česká exportní banka Spolehlivý finanční partner exportu Klíčový partner českých exportérů a jejich zahraničních zákazníků.
Možnost kombinace dotací s EPC v rámci OPŽP
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
PRAKTICKÉ PŘÍKLADY ÚSPĚŠNÝCH INOVAČNÍCH PROJEKTŮ
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Teritoriální setkání Švédsko Česká exportní banka - aktuality ve financování exportu.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
Zájmové sdružení právnických osob OK4Inovace Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Česká exportní banka Ing. Karel Bureš předseda představenstva a generální ředitel Business Den Ruské federace 30. září 2014 Aktuální možnosti financování.
Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost Kateřina Čočková, regionální projektová manažerka.
OBSAH  HDP - definice  Výpočet HDP  HDP České republiky: o HDP v letech 1993 – 1996 o HDP v letech 1997 – 1998 o HDP v letech 1999 – 2002 o HDP v letech.
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Novinky na rok 2010.
Dny Latinské Ameriky: BRAZÍLIE Česká exportní banka Klíčový partner českých exportérů a jejich zahraničních zákazníků
Podpora poradenských služeb a exportu v letech Ing. Dita Kabelková Projektový manažer RAVEN Consulting, a.s. Praha,
Možná podpora na získání ETV certifikátu z OP PIK Ing. Radek Navrátil, září 2016.
Strukturální fondy – nové možnosti, nové zkušenosti… Ing. Radim Konečný
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Novinky na rok 2010.
Exportní konference Praha, 15. listopadu 2012
Marketingový plán podniku
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Název společnosti Obchodní plán.
Řízení pohledávek Ing. Gabriela Dlasková.
Příprava prezentace podnikatelského plánu pro investora
Příprava prezentace podnikatelského plánu pro investora
Prezentace obchodního plánu
SLUŽBY CZECHTRADE PRO EXPORTÉRY
Výroční zpráva o stavu podnikání v Ústeckém kraji za rok 2017
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
Případová studie: Rozšíření technologického vybavení JOSA, s.r.o.
V rámci Operačního programu Zaměstnanost
Výsledková evaluace specifických cílů 2.1 a 2.2 OP PIK
Transkript prezentace:

Výsledková evaluace specifických cílů 2.1 a 2.2 OP PIK Případová studie: Účast na zahraničních veletrzích - Česká mincovna, a.s. Výsledková evaluace specifických cílů 2.1 a 2.2 OP PIK Program: OP PIK, program Marketing Příjemce: Česká mincovna, a.s. Cíl projektu: Posílení stability společnosti a dobrého jména na relevantních trzích Rozpočet projektu: 2 680 540,- Kč Počet zaměstnanců: 72 osob Výsledky: Zvýšení obratu společnosti Zvýšení exportu Zvýšení zisku společnosti Získání nových zákazníků

Shrnutí projektu: „Účast na zahraničních veletrzích - Česká mincovna, a.s. “ Cíl programu: „Zvýšit internacionalizaci malých a středních podniků“ Potřeby Neustálá technologická inovace, Rozšiřování produktového portfolia, Rozšiřování poskytovaných služeb, Moderní formy distribuce, Prezentace vlastních výrobků a služeb. Cíle rozvoj exportních možností, zvýšení obratu společnosti, získání nových zákazníků, zvýšení čistého zisku společnosti. Rozpočet Celkové náklady projektu 2 680 540,- Celkové způsobilé náklady 2 404 000,- Výstupy Účast na 9 veletrzích: Rusku, Číně, USA a Německu Výsledky navázání nových obchodních kontaktů, zvýšení poptávky po produktech zvýšení obratu. znalosti o výrobě žadatele na trzích Dopady Zvýšení a stabilizace obratu, diverzifikace portfolia, rozvoj výrobních technologií, růst společnosti

Profil příjemce Základní popis Česká mincovna, a.s. je tradičním výrobcem mincí a medailí, přičemž od svého založení v roce 1993 vyrábí veškeré oběžné a pamětní mince emitované Českou národní bankou. Portfolio produktů společnosti představuje široký záběr aktivit a výrobků, který lze rozdělit do 3 základních segmentů: Oběžné mince Pamětní mince Pamětní medaile Potřeby příjemce Na globálním trhu se žadatel potýká s konkurencí zahraničních firem. Z tohoto důvodu je pravidelná prezentace a propagace vlastních produktů nedílnou součástí proexportní strategie každé společnosti, České mincovny a.s. nevyjímaje. V zájmu udržení konkurenceschopné pozice je nutné neustále hledat nová odbytiště pro své výrobky. Efektivním způsobem, jak toho docílit, je plánovaná účast na veletržních akcích. Cíle projektu Cílem projektu je dosáhnout ekonomických i nekvantifikovatelných benefitů. Mezi hlavní ekonomické přínosy se řadí rozvoj exportních možností, zvýšení obratu společnosti, získání nových zákazníků, zvýšení čistého zisku společnosti. Úzce související nekvantifikovatelné přínosy jsou spatřovány v posílení vlastní prezentace, navázání nových kontaktů, získání aktuálního přehledu o vývoji na trhu a nové konkurenci atd. Česká mincovna, a.s. Lokalita: Jablonec nad Nisou Hlavní činnost: Výroba klenotů a příbuzných výrobků Zaměstnanci (2018): 75 Obrat (2018): 18,9 Mil. EUR

Naplnění cílů projektu Výstupy Výsledky Vybrané ukazatele Realizované účasti na veletrzích v průběhu let 2016 a 2017 : COINS World’s Fair of Money Beijing International Coin Exposition World Money Fair Rozvoj exportních možností, nové obchodní kontakty Zvýšení obratu společnosti, akvizice nových zákazníků. Získání nových zákazníků, navázání nových obchodních kontaktů, Rozvoj exportních možností, navýšení objemu tržeb z exportu Zvýšení zisku společnosti Diverzifikace podnikatelského rizika žadatele Technologický rozvoj Zvýšení obratu společnosti Nárůst o 22 % Zvýšení exportu Nárůst o 100 % Zvýšení zisku společnosti Zvýšení zisku minimálně o 5 mil. Kč Získání nových zákazníků 10 ročně

Zhodnocení přínosů projektu Jaké jsou nezamýšlené (pozitivní i negativní) efekty v rámci dosahování specifických cílů? Shrnutí nezamýšlených efektů vychází z širšího portfolia výpovědí participujících subjektů (žadatelů a příjemců) ve vztahu k účasti v programu, kteří byli osloveni různými formami v rámci realizace evaluačních šetření: Pozitivní zkušenosti Posílení pozice nejen na zahraničních trzích, ale též na domácím trhu. Zahraniční veletrhy mohou být navštíveny i ze strany stávajících zákazníků v ČR. Zaměření prezentovaných produktů na výrobky s vyšší přidanou hodnotou, možnost zvýšit export zejména u výrobků s vyšší přidanou hodnotou (navýšení obratu nemusí být primární cíl), jde též o strukturu odbytu. Možnost realizace průzkumu zahraniční konkurence a srovnání úrovně vlastních produktů a služeb. Podněty ke zlepšení Vysoká administrativní náročnost při přípravě a realizaci projektu s ohledem na faktickou výši proplacené dotace. U některých vybraných veletrhů je nutné v dlouhém předstihu rezervovat/hradit zálohy na umístění, což koliduje s pravidly způsobilosti. S ohledem na financování prostřednictvím de-minimis by bylo možné zohlednit i vzniklé výdaje před podáním žádosti v těchto případech. Neexistující možnost ověření čerpání de-minimis u propojených subjektů, což vede k situacím, kdy jsou žádosti vráceny, žadatel doplňuje informace poskytnuté ze strany API (které potvrzuje), má však omezenou možnost ověřit, zda jsou správné a validní.

Zhodnocení přínosů projektu Byly pozorovány nějaké multiplikační efekty projektu i ve směru k dodavatelům podniku? Byl pozorován dopad podpory na konkurenty podpořeného podniku? Shrnutí nezamýšlených efektů vychází z širšího portfolia výpovědí participujících subjektů (žadatelů a příjemců) ve vztahu k účasti v programu, kteří byli osloveni různými formami v rámci realizace evaluačních šetření: Nebyly pozorovány žádné dopady projektu na dodavatelsko-odběratelské řetězce podpořeného podniku. Poskytnutá podpora je součástí širšího komplexu dlouhodobých aktivit podpořeného podniku ve smyslu marketingu a (zahraniční) expanze a je tak de facto nemožné izolovat její specifický vliv na vztahy podniku s dodavateli a odběrateli produkce. Nebyl rovněž zaznamenán žádný, pozitivní ani negativní, dopad podpory na konkurenci podpořeného podniku. Ani další aplikované evaluační metody nevedly k identifikaci významných multiplikačních a/nebo negativních dopadů podpory na dodavatele, odběratele nebo konkurenty příjemců. Důvodem je především výše zmíněný dlouhodobý charakter aktivit směřujících k rozšiřování okruhu zákazníků a expanzi – poskytnutá podpora v tomto smyslu představovala pouze dílčí aktivitu (kupříkladu došlo k navázání kontaktů s potenciálním zahraničním odběratelem, který mohl být jedním z důvodů úspěchu ve veřejné zakázce na tomto trhu o několik let později) – specifický zprostředkovaný efekt podpory ale nelze izolovat.