VY_32_INOVACE_10 10 KP slovní úlohy autor: Miroslav Ševčík

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba výrazů s proměnnou
Advertisements

Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy o n méně/více 0-20
Několikrát méně, nácvik.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
VSTUPTE VY_32_INOVACE_41 Mgr. Jana Dvořáková SLOVNÍ ÚLOHY – SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ Datum vytvoření: Ročník: Vzdělávací oblast: Matematika a.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Název Slovní úlohy řešené soustavou rovnic 1 Předmět, ročník
Slovní úlohy řešené rovnicí nebo soustavou Patnáctiminutovka
Slovní úlohy /0 – 1 000/. V lese vysadili 148 smrčků a 64 borovic. Kolik se vysadilo stromků? O kolik bylo více smrčků? /vypočítej zpaměti/ smrčků: 148.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
Násobení a dělení desetinných čísel
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Slovní úlohy Ivě je 6 let. Kubovi je 2 krát více let.
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Matematika - 1. stupeň ZŠ Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_03_10.
Název Slovní úlohy řešené soustavou rovnic 2 Předmět, ročník
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Téma: Přímá úměrnost - úvod Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_086.
Hravá matematika. Seřaď čísla od nejmenšího k největšímu 99, 15, 100, 58, 85, 56, 44, 31, 2, 94, 26, 5 23, 0, 55, 89, 77, 14, 65, 50, 41, 69, 17, 8 55,
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Poradíš si ? Lenka má 18 pastelek. Jana má o 5 pastelek méně. Kolik pastelek má Jana? 1. Nakresli: Lenka…………………………………………… Jana …………………………………………… Vypočítej:
TROJČLENKA.
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 2 VY_42_INOVACE_24 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematické operace - soutěž
Slovní úlohy Dělitelnost
Velikonoční slovní úlohy
Matematika nám jde L I O A E K V C =
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
SLOVNÍ ÚLOHY řešené pomocí lineární rovnice MATEMATIKA 8.ročník Zdeňka Šetková ZŠ Masarykova 1289 Ostrov Klíčová slova: s lovní úloha, rovnice, řešení,
Slovní úlohy – procvičování 1. 6) Z odlitku byly zhotoveny tři součástky. Na první byla spotřebována polovina odlitku, na druhou dvě třetiny zbytku a.
Přirozená čísla – slovní úlohy Výukový materiál pro 6.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem autora.
Slovní úlohy HRA. Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Jitka Vystavělová Datum: 14.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (s procenty) % 0,01 setina Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh s procenty, které řešíme rovnicí. Autor:
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Jméno autora výukového materiálu
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Velká horolezecká soutěž
Zápalka váží 4 gramy a stojí 2 koruny
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy, adresa: Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz,
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Digitální učební materiál
VY_32_INOVACE_01_NÁSOBENÍ A DĚLENÍ_NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DVĚMA A TŘEMI
Zajímavá matematika T R K A L O Č Y =
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ ČÍSLY 20, 30, 40, 50
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Drtinová Číslo
Slovní úlohy Vyřeš tyto slovní úlohy do sešitu a pak si je zkontroluj.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Dělení desetinného čísla celým číslem - procvičování
Autor: Mgr. Věra Martincová VY_32_INOVACE_33_Nakupujeme
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
M-Ji-CU053-Slovni_ulohy_se_zlomky
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Drtinová Číslo
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_10 10 KP slovní úlohy autor: Miroslav Ševčík identifikace: H3 - 10 třída: 6. předmět: Ma anotace: Kontrolní práce pro dvě skupiny, po dokončení práce společně rozbor a kontrola

3) O kolik korun stojí méně 25 CD po 4,30 Kč než 15 DVD po 9,80 Kč. Skupina A Skupina B 1) První den ujel cyklista 15,43km, druhý den 34,08 km a třetí 16 km. Kolik km ujel celkem? 2) Jirka si koupil tři housky po 5,60kč a čokoládu za 26,70. Kolik stál nákup? 3) O kolik korun stojí méně 25 CD po 4,30 Kč než 15 DVD po 9,80 Kč. 4) Petr koupil tři kg banánů po 19,20Kč, pět kusů kiwi po 4,30Kč a 1,2 kg pomerančů po 25,40kč. Kolik dostal zpět ze 200 Kč? 1) První den ujel cyklista 16,43km, druhý den 34,08 km a třetí 15 km. Kolik km ujel celkem? 2) Jirka si koupil tři housky po 6,60kč a čokoládu za 23,70. Kolik stál nákup? 3) O kolik korun stojí méně 25 CD po 3,30 Kč než 15 DVD po 9,80 Kč. 4) Petr koupil tři kg banánů po 18,20Kč, pět kusů kiwi po 5,30Kč a 1,3 kg pomerančů po 25,40kč. Kolik dostal zpět ze 200 Kč ?

Skupina A Skupina B První den ujel cyklista 15,43km, druhý den 34,08 km a třetí 16 km. Kolik km ujel celkem? 1d ……… 15,43km 2d ……… 34,08km 3d ……… 16km celkem …. x km x = 15,34 + 34,08 + 16 x = 65,51km ZK: 65,51 – 15,34 – 34,08 = 16 Cyklista ujel 65,51 km 1) První den ujel cyklista 16,43km, druhý den 34,08 km a třetí 15 km. Kolik km ujel celkem? 1d ……… 16,43km 2d ……… 34,08km 3d ……… 15km celkem …. x km x = 16,34 + 34,08 + 15 x = 65,51km ZK: 65,51 – 16,34 – 34,08 = 15 Cyklista ujel 65,51 km

Skupina A Skupina B 2) Jirka si koupil tři housky po 5,60kč a čokoládu za 26,70. Kolik stál nákup? 3 housky ………. 3.5,60 Kč čokoláda ……… 26,70 celkem .............. x Kč x = 3 . 5,60 + 26,70 x = 16,80 + 26,70 x = 43,50 Kč ZK: 43,50 – 26,70 = 16,80 16,80 : 3 = 5,60 Nákup stál 43,50 Kč. 2) Jirka si koupil tři housky po 6,60kč a čokoládu za 23,70. Kolik stál nákup? 3 housky ………. 3 . 6,60 Kč čokoláda ……… 23,70 celkem .............. x Kč x = 3 . 6,60 + 23,70 x = 19,80 + 23,70 x = 43,50 Kč ZK: 43,50 – 23,70 = 19,80 19,80 : 3 = 6,60 Nákup stál 43,50 Kč.

3) O kolik korun stojí méně 25 CD po 4,30 Kč než 15 DVD po 9,80 Kč. Skupina A Skupina B 3) O kolik korun stojí méně 25 CD po 4,30 Kč než 15 DVD po 9,80 Kč. 25 CD ...................... 25 . 4,30Kč 15 DVD ................... 15 . 9,80 Kč rozdíl ....................... x Kč x = 15 . 9,80 – 25 . 4,30 x = 147 – 107,50 x = 39,50 Kč ZK: 39,50 + 107,50 = 147 147 : 15 = 9,8 107,50 : 25 = 4,3 CD stojí o 39,50 Kč méně. 3) O kolik korun stojí méně 25 CD po 3,30 Kč než 15 DVD po 9,80 Kč. 25 CD ...................... 25 . 3,30Kč 15 DVD ................... 15 . 9,80 Kč rozdíl ....................... x Kč x = 15 . 9,80 – 25 . 3,30 x = 147 – 82,50 x = 64,50 Kč ZK: 64,50 + 82,50 = 147 147 : 15 = 9,8 82,50 : 25 = 3,3 CD stojí o 64,50 Kč méně.

Skupina A Skupina B 4) Petr koupil tři kg banánů po 19,20Kč, pět kusů kiwi po 4,30Kč a 1,2 kg pomerančů po 25,40kč. Kolik dostal zpět ze 200 Kč? 3 kg banánů ............... 3 . 19,20Kč 5 kiwi .......................... 5. 4,30Kč 1,2 kg pomerančů ...... 1,2 . 25,40Kč platil ............................ 200 Kč vráceno ....................... x x = 200 – (3.19,20 + 5.4,30 + 1,2.25,40) x = 200 – (57,60 + 21,50 + 30,48) x = 200 – 109,58 x = 200 – 110 x = 90 Kč ZK: 90 + 110 = 200 Petr dostal vráceno 90 Kč. 4) Petr koupil tři kg banánů po 18,20Kč, pět kusů kiwi po 5,30Kč a 1,3 kg pomerančů po 25,40kč. Kolik dostal zpět ze 200 Kč ? 3 kg banánů ............... 3 . 18,20Kč 5 kiwi .......................... 5. 5,30Kč 1,3 kg pomerančů ...... 1,3 . 25,40Kč platil ............................ 200 Kč vráceno ....................... x x = 200 – (3.18,20 + 5.5,30 + 1,3.25,40) x = 200 – (54,60 + 26,50 + 33,02) x = 200 – 114,12 x = 200 – 114 x = 86 Kč ZK: 86 + 114 = 200 Petr dostal vráceno 86 Kč.