Týrané, zanedbávané dítě, dítě z nepodnětného prostředí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
V RODINĚ, V RODINNÉM ŽIVOTĚ jsou uspokojovány psychické potřeby dítěte (ale také rodičů): 1. přísun podnětů 2. smysluplný svět 3. životní jistota 4. vlastní.
Advertisements

MY JSME MŠ VYHLÍDKA J.K.Tyla
Příčiny a možnosti zvládání nevhodného chování žáků Se zaměřením na negativní sebehodnocení.
Výchova v rodině jako prevence negramotnosti Rodina jako jeden z faktorů ovlivňujících gramotnost.
Formy a druhy sociálních služeb. Sociální služby Činnost zajišťující pomoc a podporu osobám za účelem sociálního začlenění nebo v rámci prevence před.
„MEZIMO“ Podpora znevýhodněné mládeže k posílení pracovní integrace, dalšího vzdělávání či odborné přípravy prostřednictvím mezinárodní mobility Projekt.
Chcete se něco dozvědět o naší škole? Potom …VstupteVstupte.
Fokus Praha o.s. Nová struktura vedení Fokusu Praha – rok 2005.
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Vzdělávací program v oboru dětské lékařství MUDr. Jana Mathonová, prim. dětského oddělení Kroměřížské nemocnice a.s.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jiří Kolář NÁZEV:VY_32_INOVACE_08B_02_PC_a_zdraví TEMA:HARDWARE A SOFTWARE.
Raná péče. terénní, popřípadě ambulantní služba poskytovaná dítěti a rodičům dítěte ve věku do 7 let, které je zdravotně postižené, nebo jehož vývoj je.
Sekce náměstka ministryně pro ochranu práv dětí a sociální začleňování Odbor ochrany práv dětí (91) Odbor sociálního začleňování (92) –1–1.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E Mladší školní věk.
VY_32_INOVACE_Roz_III_17 Práva a povinnosti členů rodiny Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_Náhradní rodinná péče TÉMA SADY: Občanská výchova.
ZÁKLADNÍ POTŘEBY DĚTÍ MUDr. EVA VANÍČKOVÁ,CSc. Ústav zdraví dětí a mládeže.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Pedagogika a psychologie 3. ročník ŠKOLNÍ ZRALOST Mgr. Irena Kudláčková.
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
Sexual harassement, mobbing
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název vzdělávacího materiálu
POTŘEBY DUM _13.
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti.
Teorie a metodika výchovy
Lidská práva VY_32_INOVACE_3-50 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Velikost nářadí.
Název projektu: Moderní škola
Řadič Orbis pictus 21. století
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Inf Princip fungování elektronické pošty
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ NOVOVĚK
Název: VY_52_INOVACE_PRV_01   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Úvod do trestního práva
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Alkohol
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Správa sociálního zabezpečení
Diagnostika chování Vrstevnické sítě vztahy, interakce kontrolní list
Mgr. et Mgr. Veronika Víchová Mgr. Hana Navrátilová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
ŽIVOT MEZI LIDMI Patříme k lidem.
SPECIFICKY NARUŠENÝ VÝVOJ ŘEČI
Dělání babičky. Dětské vymezení role babičky jako role získané
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
PRO ZÁJEMCE O FOTOGRAFOVÁNÍ
Číslo: VY_32_INOVACE_14_20 Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze.
TÝRÁNÍ, ZNEUŽÍVÁNÍ A ZANEDBÁVÁNÍ SENIORŮ V ČESKÉ REPUBLICE
JAK SE ŽIJE S AUTISMEM.
Práva a povinnosti členů rodiny
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
Rozlišování obrazných znaků a symbolů, grafické vyjadřování
Globální problémy současného světa 4 – HIV, AIDS
Nevhodné zacházení s dítětem PhDr.Hana Pazlarová, ph.d.
ČESKÁ REPUBLIKA VODSTVO
Nevhodné zacházení s dítětem PhDr.Hana Pazlarová, ph.d.
Předškolní období - 3 až(6 – 7) let
Návykové látky Alkohol
Řemeslo má zlaté dno Autorky: J…,A….
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Život bez střeva , Praha.
S M Ě R Y.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_150_Ochrana půdy
Transkript prezentace:

Týrané, zanedbávané dítě, dítě z nepodnětného prostředí Ot.č.23 Mohu použít ot. Č. 2., 21., 7

Vymezení pojmů Zanedbávané dítě – dítě, u kterého rodina neuspokojuje potřeby (dítě špinavé, bez hyg.návyků, hladové, zapomínané v MŠ, .., rodiče o ně nejeví zájem Týrané dítě - rodiče se vůči němu chovají s úmyslem mu ublížit, ranit či zranit Týrání psychické (odpírání lásky, strašení, vyhrožování,… Týrání fyzické – bití, hladovění, sexuální zneužívání

Syndrom CAN Syndrom zanedbávaného, týraného a zneužívaného dítěte V chování vykazuje specifické projevy Úzkostnost, sklon k depresivitě, stranění se druhým, znaky fyzického násilí .. Řeší psychopatologie popisuje projevy a příčiny

Nepodnětné prostředí Prostředí chudé na podněty Nemluví se, nejsou knížky a hračky, rodiče se dítěti nevěnují, ale jsou uspokojeny potřeby

Úkol MŠ Kompenzovat nedostačivost rodiny Zajišťovat, respektovat a chránit práva dítěte Vstupovat do jednání s odborníky, úřady, iniciovat pozitivní změny v životě a prostředí dítěte