DUM / VYDMUCHOV/ ŠEBESTÍK/ ICT/ 2012 Informační a komunikační technologie Výukové programy Jak pracovat s programem TS Vlastivěda IV. ročník Vypracoval: Mgr. Zdeněk Šebestík
Naučíme se pracovat ve výukovém programu TS Vlastivěda 1. Ve složce Výukové programy klikneme na zástupce programu Vlastivěda.
V úvodním okně klikneme na:
ÚVODNÍ OBRAZOVKA S NABÍDKOU Postupně si prohlédneme jednotlivé oddíly.
Po kliknutí na Výuka, se nám otevře okno s kapitolami. Učitel zadá kapitolu k výkladu, popř. pro prostudování. Příklad – Karel IV.
Encyklopedie - slouží k doplnění a ověření poznatků. Napíšeme hledaný pojem. Nebo vybereme z rejstříku. Cyril
Testy – ověříme si, jak jsme zvládli učivo dané kapitoly. Vybereme odpověď. Potvrdíme výběr.
Hry – formou hry si procvičíme učivo. Hra na principu Člověče, nezlob se. Začátek hry. Výběr témat. Hru mohou hrát 2 hráči.
Klikneme na kostku (hodíme), dalším klikem kostku zastavíme a objeví se otázka. Po správné odpovědi se posuneme o daný počet políček kupředu, popř. při nesprávné odpovědi o několik políček zpět. Vyhrává ten, kdo dříve dosáhne cíle.
Ukončení programu – zatáhneme za stuhu.
Otevřete si program Vlastivěda Samostatná práce: Otevřete si program Vlastivěda a spusťte si hru: U lovce mamutů.
Zdroj: Výukový program TS Vlastivěda