Dějepis - 8. ročník 1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Alternativní teorie, kritika klasické politické ekonomie
Advertisements

Člověk a společnost Dějepis Světové války Od zkázy a bídy k rozvoji výroby VY_32_INOVACE_09 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Doba totality v ČSR - po 1948.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Média: nástroj vládnoucí třídy
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Jak se žilo na konci 18. století obyčejným lidem?
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Průmyslová revoluce v 18. století
Život na počátku 19. století
Problémy poválečného světa
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
ČERVENCOVÁ REVOLUCE Po pádu Napoleona vládl ve Francii Ludvík XVIII.
KOMUNISMUS Michal Hess.
VY_12_INOVACE_100 Leden 2012Mgr. Regina Kokešová.
Práce a společnost PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D..
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_01.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Dějepis II. stupeň Název a číslo učebního materiálu Léta prosperity.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Dějepis Mgr. Milan Šimek
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Socialistické teorie.
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Přílohy k industrializaci. Společenská struktura v českých zemích v 1.polovině 19. století (O. Urban) I.Aristokracie 1. první společnost.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
2. téma: Zákl. teoretické směry sociologie
Mezinárodní vztahy v předvečer 1. světové války
Mezi Vídeňským kongresem a revolucí 1848
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
4. téma: Společenská organizace Počátky studia formální organizace Problém: Najít univerzálně platné principy ’vědeckého’ řízení výrobních.
Průmyslová revoluce.
Ponapoleonská Evropa.
● Téma:Průmyslová revoluce v Anglii, Evropě a českých zemích ● Vypracovala: Mgr. Monika Vlková, SPŠ Uh. Brod ● OB21-VVP-HUM-DEJ-MVLK-M
Sociální stratifikace
Téma: Průmyslová revoluce v Anglii Vypracovala: Mgr. Monika Vlková, SPŠ Uh. Brod OB21-VVP-HUM-DEJ-MVLK-L
N ÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o. AUTOR: Mgr. Naděžda Tománková NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TÉMA: Na přelomu 19. a 20.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa Průmyslová revoluce se projevila na vzhledu mnoha měst. Vznikla nová města.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Občan, žák a společnost Výchova k občanství ročník III
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa Básník Jiří … Básník Jiří …Básník Jiří …Básník Jiří … JEDNOTKA VÝKONU KOMBINÉZA.
Královna Viktorie (vládla 1837 – 1901) a princ Albert.
Léta krize v ČSR. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Léta krize v ČSR.
Ekonomické teorie. Klasická škola Adam Smith David Ricardo  Zákon klesajících výnosů  Teorie komparativní výhody.
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE V ČECHÁCH
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Průmyslová revoluce V Anglii.
Průmyslová revoluce.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Nejprve ústně popiš jednotlivé obrázky s užitím předložek, poté zapiš do sešitu celou větou. Zkontroluj.
Ekonomické teorie.
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Novověk
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 08 Dějepis _9.ročník_13
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Název školy: ZŠ Karla Klíče, Hostinné Autor: Mgr
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
MEZI VÍDEŇSKÝM KONGRESEM A REVOLUCÍ 1848
TOTALITNÍ REŽIMY Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
filosofický proud, který navazuje na učení Karla Marxe
Průmyslová revoluce v Anglii
Transkript prezentace:

Dějepis - 8. ročník 1

Společenské změny Výroba pro trh ve velkém Vzniká buržoazie (továrníci, bankéři, velkoobchoníci …) střední vrstva (úředníci, zaměstnanci ve vedení společností) a dělnictvo (nájemná síla) Hospodářský liberalismus: DOPIŠ co je podle učeb. str. 50 2

Sociální důsledky Nelidské životní podmínky dělníků Dětská práce v dolech, továrnách Rozbíjení strojů dělníci se organizují do odborových organizací, stávkují vznikají první socialistické teorie a názory 3

Dětská práce

Socialistická učení Vypsat 4 představitele a jejich učení str. 51 + pátého představitele najdete ve slovníčku str. 51 5

Sociální myslitelé Karel Marx Bedřich Engels

Práce ve dvojicích – písemně do sešitu Proletariát = Buržoazie = 52/2 7

Zdroje: http://www.google.cz/imgres?q=marx&hl=cs&sa=G&gbv=2&tbm=isch&tbnid=cv5mqlhZPMBxzM:&imgrefurl=http://www.marxists.org/archive/riazanov/works/1927-ma/index.htm&docid=0yqnr3QSMGQx8M&w=390&h=477&ei=kJBXTrOqLoPwsgb3vZ3RCg&zoom=1&iact=hc&vpx=144&vpy=210&dur=3189&hovh=248&hovw=203&tx=103&ty=155&page=1&tbnh=149&tbnw=126&start=0&ndsp=22&ved=1t:429,r:5,s:0&biw=1042&bih=829http://www.parnistroj.czweb.org/schema.html http://www.google.cz/imgres?q=d%C4%9Btsk%C3%A1+pr%C3%A1ce&um=1&hl=cs&sa=N&rlz=1T4SUNC_csCZ373CZ376&biw=1042&bih=829&tbm=isch&tbnid=Zpc8wtpVvh8_HM:&imgrefurl=http://www.mises.cz/clanky/lesk-a-bida-detske-prace-143.aspx&docid=6o9jCYWQg3KOZM&w=250&h=275&ei=u5FXTv_UAc7wsgbC5KigCw&zoom=1&iact=rc&dur=532&page=2&tbnh=161&tbnw=153&start=26&ndsp=18&ved=1t:429,r:4,s:26&tx=94&ty=101http://office.microsoft.com/cs-cz/images/

Zdroje: http://www.google.cz/imgres?q=child+labour&um=1&hl=cs&rlz=1T4SUNC_csCZ373CZ376&tbm=isch&tbnid=IQ2IN3BAs3JrCM:&imgrefurl=http://www.art.com/products/p12383032-sa-i1750889/child-labour-in-england-factory-children-ill-treated.htm&docid=ow6-eTPb1fb6WM&w=338&h=450&ei=v5JXTrf_Kc_AswaH-s3PCg&zoom=1&iact=hc&vpx=802&vpy=239&dur=63&hovh=259&hovw=194&tx=107&ty=133&page=3&tbnh=189&tbnw=142&start=38&ndsp=17&ved=1t:429,r:8,s:38&biw=1042&bih=790 A otevřené galerie Openphoto, Wikimedia, Office Microsoft

http://www. google. cz/imgres http://www.google.cz/imgres?q=engels&um=1&hl=cs&sa=N&qscrl=1&nord=1&rlz=1T4SUNC_csCZ373CZ376&tbm=isch&tbnid=6nAy1fCCmpazsM:&imgrefurl=http://ronrothman.com/gallery/ron_bday_2002/marx_engels_lenin&docid=YgQLDN06RzHyAM&w=581&h=456&ei=2ZRXTqTwFsnJswaaw5TgCg&zoom=1&biw=1042&bih=829&iact=rc&dur=220&page=4&tbnh=140&tbnw=170&start=64&ndsp=20&ved=1t:429,r:3,s:64&tx=106&ty=105 http://www.google.cz/imgres?q=engels&um=1&hl=cs&sa=N&qscrl=1&nord=1&rlz=1T4SUNC_csCZ373CZ376&biw=1042&bih=829&tbm=isch&tbnid=P9gmy_famLB3eM:&imgrefurl=http://en.wikipedia.org/wiki/Friedrich_Engels&docid=tRiO0h07C0cstM&w=200&h=281&ei=2ZRXTqTwFsnJswaaw5TgCg&zoom=1&iact=rc&dur=235&page=1&tbnh=172&tbnw=142&start=0&ndsp=20&ved=1t:429,r:0,s:0&tx=89&ty=101