NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Starověký Řím – Sjednocení říše TÉMATICKÝ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se situací ve starověkém Římě ke.
Advertisements

Římské výboje Dějepis VY_32_INOVACE_311, 16. sada, D
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
( př. Kr.) ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
STAROVĚKÝ ŘÍM.
Starověký Řím.
Řím.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Starověký Řím 6. ročník.
Etruskové Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Starověký Řím.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Počátky římského městského státu
Vývoj Říma do ovládnutí Itálie
Gaius Iulius Ceasar.
Republikánské instituce Petr Machala. z latinského res publica = věc veřejná Co se vám vybaví, když se řekne republika?
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Starověký Řím.
Starověký Řím.
Vznik a rozvoj starověkého Říma.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
VY_32_INOVACE_2D.6.18 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Krize a zánik republiky
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
STAROVĚKÝ ŘÍM.
STAROVĚKÝ ŘÍM.
Etruskové a založení Říma
POČÁTKY ŘÍMA.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: Válková, V.: DĚJEPIS 6 – pravěk, starověk. SPN Rufl, J. a Válková, V.: DĚJEPIS 6, PRAVĚK A.
Starověký řím.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Božena Andrašková Název : VY_32_INOVACE_8C57D6_Starověký Řím.
Název školy: ZŠ Průhonice, Školní 191, příspěvková organizace Název a číslo materiálu: VY_32_INOVACE_D6_43 Autor: Zdeňka Matoušová Období: březen 2013.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Petra Brůzlová NÁZEV:Napoleonská epopej – život Napoleona Bonaparta.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV:Pravěk TÉMATICKÝ CELEK:Nejstarší civilizace,
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV:Řecké divadlo TÉMATICKÝ CELEK:Nejstarší.
STAROVĚKÝ ŘÍM.
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Starověký řím 6. ročník NG.
Vytvořil: Jakub Řezníček
ŠKOLA: Základní škola a Mateřská škola Nemilany
ŘÍMSKÁ REPUBLIKA 510 – 27 př. n. l..
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Řečtí bohové TÉMATICKÝ CELEK: Nejstarší.
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Před Kolumbem do Latinské Ameriky TÉMATICKÝ.
První triumvirát Doba po Sullově smrti. První triumvirát Doba po Sullově smrti.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Téma: STAROVĚKÝ ŘÍM Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: Úvod
Starověký řím 6. ročník NG.
Autor: Mgr. Božena Andrašková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Starověké Řecko – Kultura a literatura.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Starověké Řecko - Vzdělanost a věda.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Římské císařství TÉMATICKÝ CELEK: Nejstarší.
ŘÍMSKÁ REPUBLIKA 510 – 31 př. n. l..
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Starověký Řím – Punské války TÉMATICKÝ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Starověký Řím – Ovládnutí Středomoří.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Kultura Mezopotamie TÉMATICKÝ CELEK:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Starověký Řím - Vzdělanost, věda a.
ŠKOLA: Základní škola a Mateřská škola Nemilany
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Starověký Řím – Počátky města TÉMATICKÝ.
STAROVĚKÝ ŘÍM.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Vznik a vývoj písma TÉMATICKÝ CELEK:
POČÁTKY ŘÍMA.
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Starověký Řím – Sjednocení říše TÉMATICKÝ CELEK: Nejstarší civilizace, kořeny evropské civilizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.0882

Starověký Řím Sjednocení říše 6. ročník ZŠ

Sjednocení Itálie 510 – 270 př. Kr. války Římanů proti Etruskům, Latinům, Keltům a Řekům v jižní Itálii Obrázek č. 2

Obrázek č. 3

Obrázek č. 4

Obrázek č. 5

Obyvatelstvo Obyvatelstvo: Obrázek č. 6 Obyvatelstvo: Patriciové – potomci urozených otců (svobodní, plnoprávní) Plebejové – přistěhovalci (svobodní, částečně plnoprávní) Ostatní – ženy, děti Otroci – nesvobodní, bez práv Trh s otroky

Obrázek č. 7

Obrázek č. 8

Obrázek č. 9

Obrázek č. 10

Republikánské státní zřízení státní orgány: senát – soudní a náboženská pravomoc, správa provincií setninový sněm –nejvyšší odvolací sbor Obrázek č. 11

Obrázek č. 12

Úřady konzul (2) - starost o pořádek a bezpečnost, nejvyšší velitelé armády censor (2)- provedení odhadu majetku, dozory nad mravy praetor (2) - soudní pravomoci, vojenští velitelé kvestor (2) - správci státní pokladny aedil (4) - bezpečnost a čistota ve městě, pořádání her tribun lidu (10) - právo veta (proti senátu) diktátor (1) - mimořádné pravomoci – 6 měsíců

TEST: Klikni na hvězdičku u odpovědi, kterou považuješ za správnou. Veškerý politický život v Římě se odehrával na významném místě. Jak se nazývá? Kapitol Koloseum Forum Romanum Parlament Síla Římanů se projevila ve vojenské přesile. Jak říkali Římané vojenským jednotkám? pluky legie armády oddíly V období republiky měl hlavní soudní a náboženské pravomoci: senát konzul diktátor tribun lidu

Chybná odpověď!!! Výsledek tvého snažení není nejlepší! Přemýšlej znovu, nebo se zkus s někým poradit!!! Kliknutím na obrázek se vrátíš zpět k otázkám!!!

Správná odpověď!!! Můžeš pokračovat v dalších otázkách!!! Kliknutím na obrázek se vrátíš zpět !!!

Konec testu!!! Bylo to dobré, ale neuškodí, když se na látku ještě doma podíváš. Pamatuj si: Paměť je jako medúza – vědomosti se rychle rozplynou!!! Kliknutím na obrázek se rozloučíme.

Použitá literatura a zdroje informací Koucká, I.: Dějepis 6, Olomouc, Prodos 2002 Kolektiv autorů: Dějepis 6, Plzeň, Fraus 2007 Mandelová, H.: Opakování dějin pravěku a starověku, Olomouc, FIN 1995 Použitý obrazový materiál: Obrázek č. 1: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Forum_Romanum_panorama_2.jpg(Hans E. C. Johansson) Obrázek č. 2: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Italy_400bC_en.svg Obrázek č. 3: Fotomontáž G. Miličková s použitím http://en.wikipedia.org/wiki/Ancient_Rome Obrázek č. 4: Fotomontáž G. Miličková s použitím http://en.wikipedia.org/wiki/Ancient_Rome Obrázek č. 5: Fotomontáž G. Miličková s použitím http://en.wikipedia.org/wiki/Ancient_Rome Obrázek č. 6: http://cs.wikipedia.org/wiki/Otroci Obrázek č. 7: Fotomontáž G. Miličková s použitím http://it.wikipedia.org/wiki/Roma_antica Obrázek č. 8: Fotomontáž G. Miličková s použitím http://en.wikipedia.org/wiki/Roman_villa Obrázek č. 9: Fotomontáž G. Miličková s použitím http://de.wikipedia.org/wiki/Trajansforum Obrázek č. 10: Fotomontáž G. Miličková s použitím http://en.wikipedia.org/wiki/Ancient_Rome Obrázek č. 11: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Maccari-Cicero.jpg Obrázek č. 12: Fotomontáž G. Miličková s použitím http://en.wikipedia.org/wiki/Ancient_Rome Obrázky v testu: a) http:// http://en.wikipedia.org/wiki/File:Maccari-Cicero.jpg b) http://en.wikipedia.org/wiki/File:Roman_soldier_in_lorica_segmentata_1.jpg c) http://en.wikipedia.org/wiki/File:Achilles_Penthesileia_BM_B209.jpg Obrázky v odpovědích na otázky: © Microsoft Corporation

Konec testu Hodně štěstí v učení: