VY_52_INOVACE_26_Jednobuněčné organizmy- rostliny- učební text

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
RISKUJ přírodopis 6 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Advertisements

Charakteristika hub  Tvoří samostatnou říši – přechod mezi rostlinnou a živočišnou říší  Mají odlišný způsob života, výživy, rozmnožování  Ve srovnání.
Ekosystém – pole Polní plodiny název: VY_32_INOVACE_02_Ekosystem_poleI škola: ZŠ a MŠ Komenského 103, Jilemnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Ch_057_Kvašení Ch_057_Přírodní látky_Kvašení Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
Řasy zařazení do systému organismů celková charakteristika ekologie.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Výživa organismů Číslo vzdělávacího materiálu: ICT10/18 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová NÁZEV: VY_52_INOVACE_02_CH+PŘ_10.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK:
LIŠEJNÍKY ( LATINSKY LICHEN). CHARAKTERISTIKA LIŠEJNÍKU -Složené organismy, které podle systému řadíme do říše hub -- mají velmi rozmanitý vzhled a velikost,
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_01_Bakterie.
Živá příroda – houby Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Kyseliny.
Řasy Jsou starobylé nižší rostliny Žijí ve vodě, ve vlhku
  AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
VY_52_INOVACE_70_Rostliny polí - učební text
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E – Př4 – potravní vazby
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Cukry – přírodní sladidla
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_ 114_Bakterie
Lišejníky - Lichenes.
Lišejníky.
VY_52_INOVACE_51_Rybníky a rostliny- učební text
VY_52_INOVACE_15_Organizmy hospodářsky významné- učební text
AUTOR: Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_157_ Příroda
Název vzdělávacího materiálu Kyseliny
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Houby – fungi 3 Houby vřeckovýtrusné.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_102_Prvoci
Kypřící prostředky P. Pechová, 2012.
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
VY_32_INOVACE_03_Lišejníky
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
POTRAVNÍ ŘĚTĚZCE VY_32_INOVACE_03
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VY_52_INOVACE_25_Jednobuněčné organizmy - bakterie - učební text
VY_42_INOVACE_49_Úlohy o společné práci 1
Různé podmínky života na Zemi
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Koloběh dusíku VY_32_INOVACE_23_449
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
VY_52_INOVACE_23_Stavba a činnost těl organizmů- učební text
Základní škola, Hradec Králové
VY_52_INOVACE_16 Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice, okres Náchod cz. 1.07/1.4.00/ „Blíže k přírodním vědám“ Mgr. Markéta Ulrychová Využití.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VŘECKOVÝTRUSNÉ HOUBY VY_32_INOVACE_06_23.
Houby Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou hub stopkovýtrusných.
VY_52_INOVACE_19_Ekosystém- životní projevy
FERMENTACE (KVAŠENÍ) Petra Hiklová.
VY_52_INOVACE_47_Prvohory-učební text
VY_52_INOVACE_49_Třetihory-učební text
Autor: Andrea Kolářová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Vznik a vývoj písma TÉMATICKÝ CELEK:
VY_52_INOVACE_41_Hydrosféra-učební text
Lišejníky - podvojné organizmy
POTRAVNÍ VZTAHY ORGANISMŮ
VY_42_INOVACE_12_Oblouk a kruhová výseč - příklady
VY_52_INOVACE_57_Vodní mnohobuněčné organizmy- učební text
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
MNOHOBUNĚČNÉ ORGANIZMY Řasy, houby, lišejníky.
LIŠEJNÍKY tundra.
JEDNOBUNĚČNÉ ORGANISMY
výživa rostlin autotrofie heterotrofie saprofytismus parazitismus
Transkript prezentace:

VY_52_INOVACE_26_Jednobuněčné organizmy- rostliny- učební text Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor VY_52_INOVACE_26_Jednobuněčné organizmy- rostliny- učební text

Jednobuněčné rostliny SINICE: nejstarší rostliny, ve vodě tvoří modrozelené povlaky Přemnožení- eutrofizace vody (fosfáty, hnojiva, teplo)- nebezpečí pro lidi i ekosystém Obr.1

Obr.2 sinice

Přemnožení sinic: Obr.3

Jednobuněčné- některé symbióza s houbou- lišejník Jednobuněčná stélka 2. ŘASY: Jednobuněčné- některé symbióza s houbou- lišejník Jednobuněčná stélka Bičík- pláštěnka - krásnoočko štíhlé Bez bičíku- zrněnka Obr.5 Obr.4

Kvasinky: Energii získávají kvašením organických látek(cukrů) Obr.6 Energii získávají kvašením organických látek(cukrů) tvoří alkohol a oxid uhličitý užití- potravinářství-droždí,výroba octu a alkoholu kazí kvašením kompoty a šťávy množení- pučením

Zdroje obrázků: Obr.1http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Anabaenaflosaquae_EPA.jpg Obr.2-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Nostoc.jpg Obr.3-http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cb/Efflorescence_verte_3_Cyanobacteria.JPG Obr.4- http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Euglena_scheme_no_arrows.svg Obr.5-Učebnice: Ekologický pro 7.třídu Kvasničková