Rozvoj IT kompetencí Pavla Kovářová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VIZUALIZACE V MATLABU Štěpánka Velebová
Advertisements

Pomůcka pro tvorbu prezentací závěrečné a diplomové práce
Program na výpočet parametrů vlhkého vzduchu
MS Office PowerPoint 2007 pro pokročilé – praktický kurz
Počasí tabulka v MS Excelu Mgr. Jitka Křičková, Mgr. Jitka Rybenská.
Studentská inovace praxí Jana Mina ř íková, 5. NŠ-NJ.
VY_32_INOVACE_In 6.,7.15 Grafy - vytvoření základních typů grafu Anotace: Žák se seznámí s tvorbou grafu a jeho formátováním v programu MS Excel 2010.
Databáze Sestavy.
Organon Interaktivní webová aplikace pro výuku logiky
Elektronické prezentace Jiří Fejfar Brno Prezentace obsahuje Úvodní snímek Obsah - může být na druhém snímku Snímky Shrnutí - na závěr (pokud je nutno.
Co má obsahovat prezentace
INSTITUT REGIONÁLNÍCH INFORMACÍ KARTOGRAFICKÉ VÝSTUPY VÝSLEDKŮ ZMAPOVÁNÍ REGIONÁLNÍCH DISPARIT 2000 – 2006 Koordinační schůzka k projektu – Poděbrady,
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Grafy v Excelu.
Microsoft Office PowerPoint
MS Office PowerPoint 2007 Ing. Jaroslav Parma.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Palatinum Excellence Software na řízení firmy. 1.Proč Software Excellence 2.Představení Software Excellence 3.Jak zavést do praxe Obsah Prezentace.
POJMOVÁ MAPA JAKO NÁSTROJ AKTIVNÍHO UČENÍ V MATEMATICE
PowerPoint II. Miroslav Lorenc.
Výstupy z GIS Pojmy a typy výstupů, aneb pro koho, co a jak Ing. Jiří Fejfar, Ph.D.
Analýza dat.
Vizualizace dat Jan Vágner 3MA381. Co je vizualizace dat?  Matematická nebo fyzikální nebo jiná data či informace, která jsou převedena do grafického.
Téma: Sociologické metody Vypracoval: Mgr. Milan Pilař.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09/C5 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2013.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Fakulta elektrotechniky a informatiky
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Technická zpráva z laboratorního měření
Biostatistika 7. přednáška
STATISTIKA Zdeňka Hudcová.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Ilona Sadílková Materiál: VY_32_INOVACE_ICT35.05 Téma: Excel Číslo projektu:
MS Excel 2 Martin Kotlík Brno, 20. ledna 2015 Obsah předchozího semináře 1 1.Popis programu Excel 2.Základní dovednosti 3.Typy vkládaných dat 4.Formát.
Grafy v Excelu.
Univerzita třetího věku kurz Pokročilý Tabulkový procesor 2.
EXCEL ÚPRAVY GRAFU, KARTA FORMÁT. MINIGRAFY ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Modernizace studia aplikované matematiky na PřF Univerzity Palackého v Olomouci CZ.1.07/2.2.00/
DATABÁZOVÉ SYSTÉMY Ing. Roman Danel, Ph.D.
Katedra managementu ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Ing. Patricia Jakešová
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
EXCEL VYTVOŘENÍ GRAFU ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Vytvoření a vložení Typy grafů
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Tematický celek: Microsoft Excel Kód a název materiálu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_235.
TVORBA STUDIJNÍCH TEXTŮ V DISTANČNÍM VZDĚLÁVÁNÍ Simona F e i t o v á Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci.
EXCEL – tisk a tvorba grafů Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
© Institut biostatistiky a analýz Vícerozměrné metody - cvičení RNDr. Eva Janoušová Podzim 2014.
Materiál slouží k doplnění učiva o grafech. Součástí materiálu je i závěrečná samostatná práce na téma grafy.
Inf Příklady použití grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Název závěrečné práce Vedoucí DP : Jméno Příjmení Vypracoval: Jméno Příjmení Vedoucí práce: Jméno příjmení | Studentská 2 | Liberec 1 | tel.: +420.
E LEMENTARISTIKA ELEKTRONICKÝCH INFORMACÍ IX. T ABULKOVÝ PROCESOR GRAFICKÉ ZPRACOVÁNÍ NUMERICKÝCH DAT Jiří Leipert.
Doc. RNDr. František Koliba, CSc. Katedry Informatiky a matematiky OPF SU Budova A Informatika pro ekonomy II INM / BPNIE Přednáška.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ICT_II_S2_12.
Ukládání dat biodiverzity a jejich vizualizace
Popis tvorby jednoduchého grafu
Grafy.
Grafy.
Management Tvorba prezentací ppt.
ANALYTICKÁ KARTOGRAFIE
KARTOGRAFICKÁ VIZUALIZACE
METODOLOGIE MAGISTERSKÉ PRÁCE
Zadání seminární práce Marketingový mix vybraného sportovního produktu
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
5. cvičení
WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí
MS Excel – druhy grafů Nejčastější typy grafů: Ostatní typy grafů:
Bakalářská/Diplomová práce
Metodologie pro ISK 2 Kontrola dat Popis kategorizovaných dat
Informatika – Práce s grafy
Transkript prezentace:

Rozvoj IT kompetencí Pavla Kovářová

Ukázky jiných prostředí EdX (Anna Winklerová) Corinth Classroom (Martin Bukáček)

Bez čeho se nehnete dál? Domluva skupiny Vyhledané podklady Komunikace Rámcová struktura kurzu (vyrovnanost náročnosti, vazba mezi moduly) Výukové cíle (kurz, moduly) Vyhledané podklady Základ pro obsah textových opor Rozšiřující materiály (lze později) Komunikace Tým E-kurz (přizpůsobení obsahu možné komunikaci) Základní studijní materiál Obsah Struktura

Problémy? Prezentace skupin Dotazy na mne? 15 min. práce ve skupinách – kdo co potřebuje Úroveň kompetencí Jedeme od základů Pro koho známé, pracuje při přednášce na svém modulu, ale sledujte, co utíká Hlasování o posledním tématu – anonymní návrhy (Google form)

Vizualizace informací Znázornění informací vizuálním způsobem => libovolné typy grafických formátů Grafy Schémata a diagramy (vč. myšlenkových mapy) Infografiky… Chceme předat informaci, kde obraz efektivnější než slova => základ jasno v informaci, co vyjadřujeme

Význam vizualizací Prezentace, srovnání, interpretace dat Lepší rozhodnutí, ilustrace, vhled Podpora argumentace, přesvědčování, emoce, motivace… Společné prvky Nutné pochopení samostatně Začlenění do textu interpretací Pozor na práci s barvami a vzory Různé typy vizualizací

Úkol – co vizualizuji? Klíčový zdroj informací Co chcete vizualizovat? Kde hledat? Najděte data k vizualizaci pro své téma – pro toto cvičení výhradně statistická Co jste schopni na základě dat vyjádřit a co chcete?

Grafy Pozor na osy, měřítko, barvy Čitelnost + hodnoty, kategorie… Jen nezbytné (ne nepotřebná data) Žádné podsekávání os, natahování os (strmost vývoje), 3D Odlišné = upoutá – co chceme zdůraznit, ale ne návodné Nominální data řazená podle velikosti, ordinální a spojitá podle pořadí Méně přesné, ale lépe interpretovatelné než tabulka

Grafy - ilustrcace Odlišnost, podobnost Vztahy mezi hodnotami Pořadí, uspořádání Rozsah Pozice, velikost, úhel…

Základní typy grafů (Excel 2010) Výsečový (koláčový) – části 1 proměnné – celkem 100 %; varianta prstencový Sloupcový – jedna nebo více proměnných (tam nutné stejné hodnoty), možné absolutní (vč. záporných) i relativní hodnoty; varianta pruhový Spojnicový – spojitá proměnná (i víc), znázornění trendu; varianta plošný Paprskový – několik proměnných spojitých pro srovnání (víc charakteristik)

Co je špatně?

Co je špatně?

Co je špatně?

Co je špatně?

Co je špatně?

Co je špatně?

Co je špatně?

Co je špatně?

Co je špatně?

Co je špatně?

Co je špatně?

Co je špatně?

?

Co je špatně?

Co teď? Příklady z předmětu Vizualizace dat => celý semestr pro zájemce Brožura pro tvorbu efektivních grafů nejen do DP od Tomáše Marka Další chyby - Google

Zadání úkolu Vytvořte grafy: Ukažte a interpretujte 1 koláčový 1 sloupcový 1 jiný Ukažte a interpretujte Totéž pro modul (nejen základní studijní opora)

Děkuji za pozornost.