VM byl ověřen v 8.B Název školy:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Nedbal Petr Název: VY_32_INOVACE_14A_04_DĚJINY UMĚNÍ IV. – Umění románské.
Advertisements

Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Soldánová Dáša Název: VY_32_INOVACE_12C_16_Vznik Rakouska-Uherska Téma:
Období raného novověku je vymezeno obdobím mezi 15. a 17. stoletím Objevení Ameriky - Kolumbus - Bahamy Změny politické (proměny absolutismu), společenské.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Aleš Hladík Název: VY_32_INOVACE_6A_7_Opakování podstatných jmen Téma: 7B_ČJ7.roč.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Šrejtrová Marie Název: VY_32_INOVACE_11B_09_PRACOVNÍ ČINNOSTI Téma:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Jitka Marečková Název: VY_32_INOVACE_10C_2_Ryby _I_sladkovodní Téma:
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_84 Licence: CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_5B_9_Kultura mezi válkami Téma:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Jitka Marečková Název: VY_32_INOVACE_10C_18_Ptáci _dravci Téma: 10C_Př7.roč.
Tento materi á l byl vytvořen r á mci projektu EU pen í ze š kol á m Operačn í ho programu Vzděl á v á n í pro konkurenceschopnost Název školy:Základní.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_5B_13_Rozbití Československa Téma:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Bláhová Eva Název: VY_32_INOVACE_13A_16_Plasty Téma: 13A_CH9.roč. Datum.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Hana Míčová Název: VY_32_INOVACE_31_D7 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Italská renesance.
Co je renesance? Co znamená slovo renesance? Kde se zrodilo? Do jakého období spadá? Slovo pochází z italštiny a znamená „znovuzrození“ „obnovení“ Kolébkou.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Aleš Hladík Název: VY_32_INOVACE_6A_3_Vlastní a obecná jména Téma: 6A_ČJ7.roč.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Aleš Hladík Název: VY_32_INOVACE_6A_5_Procvičování pravopisu vlastních jmen.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Humanismus a renesance počátek 14. století – počátek 17. století
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Lidstvo a jeho dějiny (1) – Časová přímka
VM byl ověřen v 8.B Název školy:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
RENESANCE. RENESANCE * v Itálii ve 14. st., odtud se postupně šířila do dalších evropských zemí hlásila se k antickému umění - název slohu znamená.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Lidé a ostatní živočichové
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Renesance v hudbě AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Tento materiál byl vytvořen  rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
TÉMA: Výrobky a přírodniny
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
AUTOR: Mgr. Alena Dulová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_CJ_02
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Renesance Mgr. Hana Šenková.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Renesance.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

VM byl ověřen 31.10. 2012 v 8.B Název školy: Tento materiál byl vytvořen  rámci projektu EU peníze školám Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Nikola Košťálová Název: VY_32_INOVACE_8A_5_ Renesance - úvod Téma: 8A_ČJ8.ročník Datum ověření: VM byl ověřen 31.10. 2012 v 8.B Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3215 Anotace: DUM je určen k výkladu učiva. Žáci se seznamují s historickými fakty a znaky nového uměleckého směru – renesance. V závěru si žáci zopakují získané informace.

RENESANCE ÚVOD David Michelangello Buonarroti Mona Lisa – Leonardo da Vinci

Renesance 14. – 17. století Z fr. la renaissance = znovuzrození. Umělecký směr vznikající na počátku 14. století v Itálii. Z fr. la renaissance = znovuzrození. Vliv zámořských objevů. Vzestup měšťanstva a měst. Rozvoj věd společenských i přírodních (astronomie – Koperník, Galileo, důkaz kulatosti Země) Vynález knihtisku 1450 – Johannes Gutenberg.

Znaky renesance Návrat k antické kultuře. Touha po pravdivém poznání člověka a pozemského života. Kult smyslů a rozumu. Víra ve vlastní síly.

Renesanční umění V architektuře: vodorovné pravoúhlé linie, jónské sloupy, podloubí, kopule V malířství: návrat k přírodě, objev perspektivy Mnohostrannost umělců: Michelangelo Buonarroti (sochař, stavitel, malíř, básník) Leonardo da Vinci (malíř, vědec, vynálezce, konstruktér) V popředí literatura nauková (životopisná, cestopisná, pedagogická), lyrika (city člověka, alegorie

Zkus odpovědět… 1. Co je to renesance? Umělecký směr, který vznikl na poč. 14. stol. V Itálii 2. Vyjmenuj alespoň tři renesanční umělce. M. Buonaroti, Leonardi da Vinci, Galileo Galilei 3. Na jaké umění znovu uznává renesance? Antické Řecko a Řím 4. Jmenuj alespoň dva znaky renesance. Kult vlastního rozumu, touha po pravdivém poznání člověka

Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Použité zdroje: AUTOR NEUVEDEN. www.uni-mainz.de [online]. [cit. 28.10.2012]. Dostupný na WWW: http://www.uni-mainz.de/FB/Biologie/Anthropologie/140_DEU_HTML.php MITCHELL, John. abm-enterprises.net [online]. [cit. 28.10.2012]. Dostupný na WWW: http://www.abm-enterprises.net/mona_lisa.htm AUTOR NEUVEDEN. www.kunstkopie.at [online]. [cit. 28.10.2012]. Dostupný na WWW: http://www.kunstkopie.at/a/michelangelo/david-1.html Citace: DOROVSKÁ, Dagmar; ŘEŘICHOVÁ, Vlasta. Čítanka 8. Český Těšín: Pedagogické nakladatelství, 2005, ISBN 80-7230-065-2. Anotace: DUM je určen k výkladu učiva. Žáci se seznamují s historickými fakty a vznikem prvních literárních památek. Pochopení učiva si prověří na závěrečných cvičeních