Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P17/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Modrá planeta Autor:
Advertisements

Zemská atmosféra - stavba - soustředné vrstvy - různé vlastnosti
Atmosféra Země.
Abiotické podmínky života
ATMOSFÉRA Obecná část Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Číslo a název šablony klíčové aktivity
VY_52_INOVACE_Z.6.24-atmosféra, počasí-prezentace
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Vzduch Je stejnorodá směs plynných látek: 78%dusíku, 21% kyslíku, 1% ostatních plynů (oxid uhličitý, vodní pára, vzácné plyny (argon) a případně další.
Název Atmosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Atmosféra Země Název školy
Vrstvy atmosféry.
ATMOSFÉRA atmosféra = plynný (vzdušný) obal Země Složení vzduchu:
Název Atmosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_180_Atmosféra AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 7.,
ATMOSFÉRA Vzdušný obal Země Video: počasí, klima, tornádo a hurikán.
Složky krajiny a životní prostředí
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Atmosféra Opakování – znáte z P: vzdušný obal Země
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – atmosféra autor VM:Ondřej Vojáček.
Atmosféra Země, Atmosférický tlak
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
VZDUCH OBECNÁ CHEMIE VY_32_INOVACE_10 - VZDUCH.
Krajina a životní prostředí
ATMOSFÉRA.
Vzduch Otázky na opakování VY_32_INOVACE_G3 - 12
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Atmosféra VY_32_INOVACE_00_ATMOSFÉRA autor: Helena Nováková
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Stavba a složení atmosféry. Globální oteplování.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Atmosféra Adéla Hegarová.
Atmosféra Filip Bordovský.
Atmosféra Země a její složení
Vliv ozónové vrstvy na životní prostředí
ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Obr. 1 ATMOSFÉRA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Atmosféra autor: Mgr. Jana Mikešová
Vznik a vývoj atmosféry Země
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK ŠKOLA: ZŠ A MŠ J. A. KOMENSKÉHO V NOVÉM STRAŠECÍ AUTOR:Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_ATMOSFÉRA ROČNÍK: 6. ročník.
Atmosféra Složení a stavba Projekt: Mozaika funkční gramotnosti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ ZEMĚPIS.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Vzduch Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
= vzdušný obal Země (atmos = pára z řečtiny) - zabraňuje výkyvům teplot na Zemi - chrání Zemi před kosmickým zářením, meteority - umožňuje život na Zemi.
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra - test Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV:VY_32_INOVACE_ S 20 TEMA: Atmosféra – plynný obal Země.
Atmosféra.
Atmosféra je plynný obal Země, který je k Zemi připoután gravitační silou, která nám zaručuje, že plyny neuniknou do okolního vesmírného prostoru. Model.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Atmosféra tornádo bouřka led oblačnost.
Ovzduší – teplotní inverze Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_04_ATMOSFÉRA.
Atmosféra Země.
Obr. 1 ATMOSFÉRA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
6. ATMOSFÉRA VY_32_INOVACE_11_Z4
VY_32_INOVACE_ Atmosféra Autor Mgr. Renáta Hořejšková
ATMOSFÉRA atmosféra a její vlastnosti
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Stavba Země Anotace: Materiál je určen k výuce zeměpisu v 6. ročníku základní školy. Seznamuje žáky s pojmem krajinná sféra a se stavbou zemského tělesa.
ATMOSFÉRA.
ATMOSFÉRA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-07
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_15_Atmosféra
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_07_ Vzduch
Transkript prezentace:

Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada VY_32_INOVACE_14_01_14 Název materiáluAtmosféra Jméno vyučujícího Božena Váchalová Třída6. DPředmět Zeměpis Datum vytvoření

Vzdělávací oblast: Vzdělávací obor: Tematický okruh: Určeno pro: Anotace: Klíčová slova:  Člověk a příroda  Zeměpis  Fyzická geografie  6. ročník  Žák je pomocí prezentace motivován k poznávání přírodní sféry naší planety  atmosféra, stratosféra, troposféra, mezosféra, exosféra, termosféra

Atmosféra Charakteristika, vývoj, složení Obr. 2

Zemská atmosféra- složení Vyjádření kruhovým výsečovým diagramem Obr. 1 vrstva plynů, která obklopuje planetu Zemi váha a gravitační síla Země zabraňuje atmosféře uniknout do vesmíru

Atmosféra – plynný obal Země je směs plynů je směs plynů Složení plynů bylo vytvořeno Složení plynů bylo vytvořeno před 600 mil. let před 600 mil. let nemá vrchní hranici, ale plynule řídne a přechází do vesmíru nemá vrchní hranici, ale plynule řídne a přechází do vesmíru ¾ atmosféry jsou do 11km ¾ atmosféry jsou do 11km za vnější hranici se bere 100km za vnější hranici se bere 100km Obr. 3

Vývoj složení atmosféry původní chemické složení- nevhodné pro život (sopečné plyny, uvolněné z magmatu; časté srážky těles se Zemí aj.) významný vliv na složení měl rozvoj života v oceánech - rozšíření zelených řas (fotosyntéza) Na zvyšování O2 na 21% se podílely: –zelené sinice v mořích (mikroorganismy) –další rostliny –plankton Obr. 4

Dlouhodobý proces složení ovlivnily fotosyntéza (sinice a řasy, rostliny,….) významný podíl měli i živočichové – vápenaté schránky živočichů dnes nejvíce člověk: – ozónové díry (freony, proudová letadla,.) – skleníkový efekt (oteplování,..)

Atmosféra se dělí do 5 hlavních vrstev Troposféra – nejnižší vrstva atmosféry (od 7km– polární oblasti po 17km u rovníku), teplota klesá s nadmořskou výškou Stratosféra – do 50km Mezosféra - do 85km Termosféra – do 640km od povrchu Exosféra – sahá do – km (teplota klesá s nadmořskou výškou) Obr. 5 Složení nejvíc mění teplota a nadmořská výška Teplota s nadmořskou výškou stoupá

Význam atmosféry chrání chrání pozemský život před nebezpečným slunečním i kosmickým zářením pomáhá udržovat a snižuje teplotní rozdíly mezi dnem a nocí. svým svým složením jednotlivých plynů umožňuje existenci života

Látky ohrožující atmosféru, největší vliv má člověk aerosoly, prach – zvyšují oblačnost a celkové ochlazování Země azbestová vlákna (stavebnictví) – se uvolňují do ovzduší – rakovina uhlíkové částice (auta) – alergie prchavé organické uhlovodíky – chemický průmysl (alergie, rakovina oxidy dusíku (spalovací motory) – zvyšují množství přízemního ozonu radon (radioaktivní plyn) – sklepy, přízemní místnosti

Opakování látky 1. Vyjmenuj základní součásti atmosféry? 1. Jakou funkci má atmosféra? 1. Znáš vertikální členění atmosféry? 1. Co vše ovlivňuje a ohrožuje atmosféru? Dusík, oxid uhličitý, oxid, vzácné plyny, vodní páry, prach Chrání před slunečním zářením, udržuje přijatelnou teplotu, Troposféra, stratosféra, mezosféra, termosféra, exosféra Výfukové plyny, proudová letadla a spalovací motory, freony, chemický a stavební průmysl, aj

Citace použitých zdrojů Obr. 1 NEZNÁMÝ. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr. 3 KNEŘ, Pavel. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr. 2 LOADMASTER (DAVID R. TRIBBLE). hhttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:Sky-Sun- Clouds-Bird-1483.jpg [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: hhttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f7/Sky-Sun-Clouds-Bird-1483.jpg/800px-Sky- Sun-Clouds-Bird-1483.jpg Obr. 4 NEZNÁMÝ. lz=1T4ADSA_csCZ408CZ408&biw=1280&bih=830&tbm=isch&tbnid=3cBHnICWR_FcOM:&imgrefurl= cz/_popisky/124_/s_ jpg&w=250&h=178&ei=gwohUfDXB8aS4ATxnIDoAg&zoom=1&iact= hc&vpx=1034&vpy=367&dur=735&hovh=142&hovw=200&tx=118&ty=103&sig= &page=8&tbnh=142&tbnw=192&ndsp=40&ved=1t:429,r:78,s:200,i:238 [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr. 5 DERIVATIVE WORK (CZECH TRANSLATION): KORONER (TALK). [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Atmosphere_layers-cs.svg.png Další obrázky jsou z microsoft.com/cs. Dostupná verze (Microsoft Office_2010), licence zakoupena školou v roce 2011