Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozdělení úhlů podle velikosti
Advertisements

Vzájemná poloha přímek
autor: RNDr. Jiří Kocourek
autor: RNDr. Jiří Kocourek
autor: RNDr. Jiří Kocourek
(polohové vlastnosti) POZNÁMKY ve formátu PDF
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Metodický list Materiál je určen pro 4. ročník 6letého Materiál je určen pro 4. ročník 6letého a 2. ročník 4letého studia, lze ho využít při opakování.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Základní věty stereometrické 1.část
Vzájemná poloha dvou kružnic
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Rovnice přímky DUM číslo: 05 Vzájemná poloha přímek Analytická geometrie - přímka.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Hlují čísla na desetitisíce
Vzájemná poloha přímek 4.ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Geometrické značky a zápisy
Porovnávání přímek v rovině
Vzdělávací obor: Matematika
Digitální učební materiál
ROVNOBĚŽKY 4. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
Elektronická učebnice - I
Autor: Mgr. Lenka Šedová
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
MATEMATIKA Planimetrie - úvod.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
11.1 Obdélník D C Vrcholy obdélníka – A , B , C , D D C A B a D C
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Vzájemná poloha tří rovin
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Polohové úlohy 2 Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie Gymnázium Ivana Olbrachta Semily, Nad Špejcharem 574, příspěvková.
STEREOMETRIE. = prostorová geometrie, geometrie v prostoru  část M zkoumající vlastnosti prostor. útvarů  vychází z tzv. axiómů, využívá věty Axióm.
Název: BOD, PŘÍMKA, ÚSEČKA
Kótované promítání – zobrazení dvojice přímek
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Co mají společného tyto obrázky???
Vzájemná poloha dvou přímek v prostoru
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
STEREOMETRIE základní pojmy Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG.
Obvod čtverce Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Martina Jílková Název materiálu: VY_42_INOVACE_M.5. Jíl.20_Jednotky_času Datum:
Rovinné útvary- bod, úsečka, přímka, polopřímka
GRAFICKÉ ŘEŠENÍ SOUSTAVY ROVNIC
Matematika Vzájemná poloha přímek a rovin
Trojúhelník- druhy trojúhelníků
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Lutín příspěvková organizace Autor: Mgr. Kateřina Mrázková Název: EU_32_MRA_M8_005 Téma: Matematika 8. ročník.
Vzájemná poloha přímky a roviny
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
RÝSOVÁNÍ KOLMIC A ROVNOBĚŽEK
Bodu a přímky. Dvou přímek.
TÉMA: Poznávání rovnoběžek
MATEMATIKA Odchylka přímek a rovin 1.
Lineární konstrukce VY_32_INOVACE_26_513
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
TÉMA: Rýsování čtverce
TÉMA: Rýsování rovnoběžníků
TÉMA: Úlohy na rýsování kolmic a rovnoběžek
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Martina Jílková Název materiálu: VY_42_INOVACE_M.4. Jíl.18_Vzájemná poloha přímek Datum: 24. 10. 2013 Ročník: čtvrtý Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika Název: Vzájemná poloha přímek Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.3489 Název projektu: UČÍME SE S RADOSTÍ Anotace: Materiál popisující vzájemnou polohu přímek v rovině – přímky shodné, rovnoběžné a různoběžné.

VZÁJEMNÉ POLOHY PŘÍMEK v rovině GEOMETRIE 1) PŘÍMKY SHODNÉ 2) PŘÍMKY ROVNOBĚŽNÉ 3) PŘÍMKY RŮZNOBĚŽNÉ

Přímky p a q jsou shodné, splývají v jednu přímku. PŘÍMKY SHODNÉ mají nekonečně mnoho společných bodů leží na sobě a splývají v jednu přímku p q Přímky p a q jsou shodné, splývají v jednu přímku.

ROVNOBĚŽKY SE ZNAČÍ DVĚMA KRÁTKÝMI ČÁRKAMI NA KAŽDÉ Z NICH. PŘÍMKY ROVNOBĚŽNÉ nemají žádný společný bod nikde se neprotínají p q Přímky p a q jsou rovnoběžné, nikdy se neprotnou. ROVNOBĚŽKY SE ZNAČÍ DVĚMA KRÁTKÝMI ČÁRKAMI NA KAŽDÉ Z NICH.

PŘÍMKY RŮZNOBĚŽNÉ mají právě jeden společný bod protínají se v jediném místě p q P Přímky p a q jsou různoběžné, protínají se v jednom bodě. Tento bod označujeme jako PRŮSEČÍK.

ZÁPIS SHODNOST h k ROVNOBĚŽKY h k RŮZNOBĚŽKY h k

CVIČENÍ 1 Urči, zda jde o rovnoběžky nebo různoběžky: 2 Zapiš pomocí značek: p p r p r r r p

ŘEŠENÍ 1 Urči, zda jde o rovnoběžky nebo různoběžky: 2 Zapiš pomocí značek: p p r p r r r p

1 Vyznač průsečík(y) u různoběžek: P3 P1 P2 P P P

ŘEŠENÍ 1 Vyznač průsečík(y) u různoběžek: P3 P1 P2 P P P

Matematika pro 4. ročník (J. Justová, R. Blažková, K. Matoušková, M Matematika pro 4.ročník (J. Justová, R. Blažková, K. Matoušková, M. Vaňurová); nakladatelství Alter Všechny použité obrázky a aktivity jsou vytvořeny pomocí nástrojů a galerie Microsoft PowerPoint