VY_32_INOVACE_20_05_podnebné pásy(opakování) ZEMĚPIS VY_32_INOVACE_20_05_podnebné pásy(opakování)
KDO ZÍSKÁ NEJVÍCE BODŮ? POZORNĚ SE DÍVEJ A PŘEMÝŠLEJ. 1 1 2 5 3 1
V kterém podnebném pásu se hroznové víno nemůže pěstovat? Proč? Co je na obrázku? 5 3 2
V kterém podnebném pásu najdeš polární pustinu? Proč? Co je na obrázku? V kterém podnebném pásu najdeš polární pustinu? Proč? 5 2 2
Ve kterém podnebném pásu najdeš tučňáka? KDO JE NA OBRÁZKU? 5 2
V kterém podnebném pásu najdeš gorilu? KDO JE NA OBRÁZKU? 5 2
LISTNATÉ A SMÍŠENÉ LESY ZAJÍC, JELEN, VLK, PUMA CO K SOBĚ PATŘÍ? TEPLÉ A DEŠTIVÉ POČASÍ POLÁRNÍ GORILA, ŽIRAFA, HROCH SUBPOLÁRNÍ LEDNÍ MEDVĚD, VELRYBA POUŠTĚ, SAVANY MÍRNÝ MEZI MÍRNÝM A TROPICKÝM PÁSEM LISTNATÉ A SMÍŠENÉ LESY SUBTROPICKÝ ARKTIDA, ANTARKTIDA TROPICKÝ 1 JE MEZI POLÁRNÍM A MÍRNÝM PÁSEM
zima dlouhá, léto krátké Co k sobě patří? teplo a deštivo polární zima dlouhá, léto krátké stepi subpolární poušť mírný savana věčný led a sníh tropický 1 prérie
ÚKOL Napiš jméno tohoto stromu. Označ jeho plody. 1 ÚKOL DUB Napiš jméno tohoto stromu. Označ jeho plody. Napiš, jak se jmenují? 3 1 2 ŽALUDY
Nakresli (napiš) co si vezmeš na výlet za polární kruh 1
Nakresli (napiš) jaké oblečení nosíš na podzim a na jaře. 1
Nakresli (napiš) co si vezmeš na výlet do tropů. 1
POPIS Podnebné pásy – OPAKOVÁNÍ Hra – kdo získá nejvíce bodů? Za každou správnou odpověď získává žák zobrazený počet bodů. Snímek 3, 4, 5, 6 kliknutím se první tvar obdélníka odsune, další tvary se odsunutí BEZ KLIKÁNÍ – automaticky. NEKLIKAT!!! Pokud kliknete,í objeví se celý ukrytý obrázek a žáci odpovídají na otázku. Snímek 2 – vinná réva, snímek 4 – polární pustina. Snímek 7 po kliknutí se napsané slovo zbarví stejně jako příslušný obdélník pro podnebný pás. Snímek 8: Žák spojí co k sobě patří. Kliknutím se provede KONTROLA – objeví se šipky a po dalším se stejnou barvou jako mají slovní spojení, která k sobě patří. Snímek 9 – úkol pro žáky: Dopisují např. fixem na interaktivní tabuli odpovědi. Po kliknutí se objeví KONTROLA Snímek10, 11, 12 – skupinová práce. Žáci se rozdělí do 3 skupin. Každá skupina kreslí či píší jaké oblečení nosí v určeném podnebném pásu (např. na jaře a na podzim - k uvědomění si, že žijí v mírném pásu). Pracují na čas. Obrázky pak porovnají a ohodnotí. Za každý správný kus oblečení získávají 1 bod.
Zdroje: [cit. 2010-10-10]. Dostupné pod licencí Public Domain http://www.eupenizeskolam.cz/uploads/images/loga/loga_celek.png http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2a/Subtropical.png/300px-Subtropical.pngf http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/82/Koppen_classification_worldmap_A.png/240px-Koppen_classification_worldmap_A.png http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/bd/AntarcticaDomeCSnow.jpg/120px-AntarcticaDomeCSnow.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5a/Tarangire-Natpark800600.jpg/300px-Tarangire-Natpark800600.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/bf/Cacao-fruto.jpg/400px-Cacao-fruto.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/07/Emperor_Penguin_Manchot_empereur.jpg/220px- http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/bc/Male_silverback_Gorilla.JPG/258px-Male_silverback_Gorilla.JPG http://www.clker.com. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Pajkrtová