KOMBINOVANÉ SYSTÉMY ELEKTRICKÉHO VYKUROVANIA Matematický model

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KOMBINOVANÉ SYSTÉMY ELEKTRICKÉHO VYKUROVANIA Matematický model Boldiš, Tomáš, Ing., SvF STU, KTZB, Radlinského 11, Bratislava
Advertisements

Škola Střední odborné učiliště a střední odborná škola Hustopeče, Masarykovo nám. 1 AutorIng. Ivana Bočková Číslo NázevKotle ve vytápění Téma hodinyKotle.
Jan Pokorný, Jan Fišer Ukázka funkcí a aplikace modelu tepelné zátěže automobilu Obsah:  Úvodní slovo  Vývojové prostředí  Uživatelské rozhraní  Aplikace.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Větrná eroze Vzniká mechanickou činností větru: rozrušuje půdní povrch odnáší uvolněné půdní částice ukládá je na jiných místech (při poklesu energie vzdušného.
Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru MIEZ, předmětu ELEKTROTECHNIKA, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s.
METODA LINEÁRNÍ SUPERPOZICE SUPERPOSITION THEOREM Metoda superpozice vychází z teze: Účinek součtu příčin = součtu následků jednotlivých příčin působících.
Znáš všechny odpovědi?. 1. OTÁZKA Co nám zajišťuje pohyb celého těla?
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí Výrazy ‒ vyjádření neznámé ze vzorce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Fyzika pro lékařské a přírodovědné obory Ing. Petr Vácha ZS – Struktura a vlastnosti plynů.
Název a adresa školy: Integrovaná střední škola Cheb, Obrněné brigády 6, Cheb Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Význam diferenciálních rovnic převzato od Doc. Rapanta.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně AUTOR: Ing. Oldřich Vavříček NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Základy elektrotechniky.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
1 Obhajoba diplomové práce Sluneční záření a atmosféra Autor: Tomáš Miléř Vedoucí: Doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. Oponent: RNDr. Jan Hollan BRNO 2007Katedra.
Mechanika II Mgr. Antonín Procházka. Co nás dneska čeká?  Mechanická práce, výkon, energie, mechanika tuhého tělesa.  Mechanická práce a výkon, kinetická.
Vytápění Účinnost spalování. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět Zeměpis.
Senzory pro EZS. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
ŠÍŘENÍ TEPLA. a) VEDENÍM = dotykem těles (teplo se přenáší přes atomy). Nastává mezi dvěma dotýkajícími se tělesy nebo částmi téhož tělesa, které mají.
Komplexní systém hodnocení
Výstup na horu nápodoba historického pokusu
VŠB - Technická univerzita Ostrava
Určení měrných skupenských tepel vody
15. Stavová rovnice ideálního plynu
Výpočet tepelného schématu RC oběhu s přihříváním páry.
Vytápění Tepelné ztráty
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Regulace teplovodních otopných soustav vypracovala: Ing
Základy elektrotechniky Výkony ve střídavém obvodu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV PROJEKTU: INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ NESOU NEJVYŠŠÍ ÚROK
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Pásma požáru Požár a jeho rozvoj.
VYTÁPĚNÍ MÍSTNÍ, ÚSTŘEDNÍ, DÁLKOVÉ, CZT vypracovala: Ing
Teplovodní otopné soustavy Vypracovala: Ing
Jedno-indexový model a určení podílů cenných papírů v portfoliu
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Výkon, příkon VY_32_INOVACE_59_Vykon_elektrickeho_proudu
Řešení pomocí metody konečných prvků- program ADINA
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Seznámení s metodikami a způsobem využití na školách - Fyzika Závěrečná odborná konference Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a.
AZ kvíz - opakování SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj
Vykazování postupu nebo stavu
Základy zpracování geologických dat testování statistických hypotéz
USMĚRŇOVAČE V NAPÁJECÍCH OBVODECH
Rovnice a graf přímé úměrnosti.
Neživá příroda vzduch a voda.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Tepelná kapacita tělesa
Kalorimetrie měření tepla
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry obchodní jednotky C&A
Důlní požáry a chemismus výbušniny
AUTONOMNÍ HASÍCÍ SYSTÉMY PROTENG a SAPHIR
Délka kružnice, obvod kruhu
Finanční arbitr 25. dubna 2018 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Lineární činitel prostupu
Šíření vodní páry v dvouplášťových konstrukcích.
Simulace dynamických systémů v Matlabu, Simulink
Třída 3.A 14. hodina.
Laminární MV Prof. Václav Uruba Laminární MV.
Pohyby v homogenním tíhovém poli
Zvýšení bezpečnostní rezervy aplikací strategie IVMR pro VVER 1000
Molekulová fyzika Sytá pára.
Monitorování provozní účinnosti
Transkript prezentace:

KOMBINOVANÉ SYSTÉMY ELEKTRICKÉHO VYKUROVANIA Matematický model Boldiš, Tomáš, Ing., SvF STU, KTZB, Radlinského 11, 813 68 Bratislava e-mail: boldis@svf.stuba.sk tel.: 02/59274659 Kyncl, Jan, Doc. Dr. Ing., FEL ČVUT, Katedra elektroenergetiky, Technická 2, 166 27 Praha 6, e-mail: kyncl@fel.cvut.cz

Předpoklady pro tvorbu modelu: Uvažujeme zvolený stupeň tepelné pohody Uvažujeme stacionární stav Uvažujeme sálání a konvekci ze všech povrchů a stacionární vedení tepla stěnami Větrání, konvekce z povrchů a dodávka čistě konvektivního výkonu tvoří bilanci vzduchového uzlu

Rovnice tepelné pohody: Pro zadanou činnost osob, oblečení, rel. vlhkost a proudění vzduchu získáme 2 rovnice:

Vyloučením teploty povrchu oblečení získáme závislost

Pro každý povrch uvažujeme výkony:

Kde pro jednotlivé výkony platí:

Rovnice vzduchového uzlu, tepelné pohody a bilance povrchů:

Ukázka kódu:

Výsledky numerických řešení:

Výsledky numerických řešení:

Výsledky numerických řešení:

Vliv sálavého výkonu na celkové ztráty:

Vliv sálavého výkonu na celkové ztráty:

Závěry: Ne všechny stavy odpovídající tepelné pohodě jsou možné, nechceme-li vzduch či povrchy chladit Se stoupající teplotou vzduchu v interiéru mohou při konstantním stupni tepelné pohody celkové ztráty klesat Výpočty lze zautomatizovat a mohou se stát pomůckou pro návrh otopných soustav

...a rádi se pokusíme zodpovědět případné dotazy Děkujeme za pozornost! ...a rádi se pokusíme zodpovědět případné dotazy