Výpočty objemu krychle a kvádru

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Objem a jeho měření.
Advertisements

Objem a jeho měření.
Jednotky objemu. Měření objemu kapalin.
Objem a povrch kvádru a krychle
Poznámky pro výuku Předmět: Matematika Autor: Lucie Strouhalová
Kvádr Síť, povrch, objem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Povrch krychle a kvádru
KVÁDR POVRCH A OBJEM.
Příprava laboratorní práce č.3
Měření objemu pevného tělesa
síť, objem, povrch opakování
Název materiálu: OBJEM – výklad učiva.
Objem a povrch ve slovních úlohách
MĚŘENÍ OBJEMU.
Povrch a objem krychle a kvádru (příklady)
Měření objemu 6. ročník.
Objem hranolu.
MĚŘENÍ OBJEMU Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
OBJEM TĚLESA.
Měření objemu.
* Objem válce Matematika – 8. ročník *
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Převody jednotek objemu
Matematika Objemy těles.
Fyzika 6. ročník Objem Anotace
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_573_PŘEVODY_JEDNOTEK_OBSA HU Téma: OPAKOVÁNÍ.
Kvádr Síť, povrch, objem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Neznámá ze vzorce. Vypočtěte výšku c kvádru o objemu V = 300 cm 3, když a = 3 cm, b = 2 cm a = 5 cm, b = 10 cm a = 4 cm, b = 5 cm a = 6 cm, b = 2 cm délky.
Převody jednotek objemu - opakování
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Objem kvádru a krychle slovní úlohy 6. třída. Jakou hmotnost má cihlová zeď dlouhá 8 m, široká 2,4 m a tloušťce 0,6 m, jestliže 1m³ má hmotnost 25 q.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Určování hustoty látek Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu:
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum : říjen 2013  Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
JEDNOTKY OBJEMU 6.třída. A) Převeď na jednotku v závorce: 0,06 dm 3 (cm 3 ) 0, m 3 ( cm 3 ) 2,3cm 3 (mm 3 ) 27 cm 3 (dm 3) 5,4 dm 3 (m 3 ) 1 989mm.
Objemové jednotky a jejich převody
Interaktivní procvičování hustoty
Objem a povrch kvádru a krychle
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_52
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Objem a povrch kvádru a krychle
Objem tělesa Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Převody jednotek objemu
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_02 Objem
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Objem hranolu.
Objem objem je fyzikální veličina, kterou značíme V
Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Petr dnes ve škole psal test z převodů jednotek délky.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_03_FYZIKA
OPAKOVÁNÍ 2 - test znalostí NÁZEV ŠKOLY
MĚŘENÍ OBJEMU.
Tělesa –V kvádru-slovní úlohy
Anotace Litr Druhy a využití Co měříme v litrech
OBJEM objem je fyzikální veličina určující část prostoru, kterou zabírá těleso Značka objemu: V.
Převody jednotek objemu
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Základní škola Čelákovice
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Povrch krychle.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Převody jednotek objemu
Interaktivní test z fyziky – 6. ročník
Transkript prezentace:

3. 12. Výpočty objemu krychle a kvádru Písemné opakování Příklady a úlohy

Odpověz na otázky Jak se nazývá hlavní jednotka objemu? 2. Co bys měl/a zjistit před použitím konkrétního odměrného válce k měření objemu? 3. V jakých jednotkách se nejčastěji měří: objem vzduchu v místnosti objem očkovací látky objem vody v bazénu? 4. Vyjmenuj alespoň pět měřidel objemu.

Opiš, přeškrtni špatné výsledky a napiš správné: 2,4 m3 = 240 l 0,56 hl = 56 dm3 0,05 m3 = 5 000 ml 2,58 dm3 = 2 580 ml 4 890 cm3 = 4,89 hl 58,7 l = 58 700 cm3

Červeně přeškrtni špatné výsledky a napiš správné: 2,4 m3 = 240 l 0,56 hl = 56 dm3 0,05 m3 = 5 000 ml 2,58 dm3 = 2 580 ml 4 890 cm3 = 4,89 hl 58,7 l = 58 700 cm3 2,4 m3 = 2 400 l 0,05 m3 = 50 000 ml 4 890 cm3 = 0,0489 hl

Slovní úlohy Vejde se 12 hl vody do nádrže tvaru kvádru s rozměry dna 1,8 m a 1,3 m a výškou 0,6 m? Kolik m3 vzduchu je v místnosti tvaru kvádru s rozměry 6 m; 3,5 m a 2,7 m? Které těleso má větší objem? Krychle o hraně 24 cm nebo kvádr s rozměry 1,8 dm; 0,15 m a 43 cm? Kolik kvádrů s rozměry 2 cm; 3 cm a 4 cm můžete vymodelovat z plastelíny o objemu 500 cm3? Na parkovišti tvaru čtverce se stranou délky 42 m byl položen asfaltový koberec vysoký 15 cm. Kolik m3 materiálu se spotřebovalo?

Objem uvedené nádrže je 14,04 hl, proto se do ní vejde 12 hl vody. Řešení úlohy č. 1 0,6 m V = a . b . c V = 1,8 . 1,3 . 0,6 V = 1,404 m3 = 1404 dm3 = 1404 l = 14,04 hl V = 14,04 hl Objem uvedené nádrže je 14,04 hl, proto se do ní vejde 12 hl vody. 1,3 m 1,8 m

Řešení úlohy č. 2 V = a . b . c V = 6 . 3,5 . 2,7 V = 56,7 m3 V místnosti je 56,7 m3 vzduchu.

Řešení úlohy č. 3 13 824 > 11 610  Větší objem má krychle. Kvádr a = 18 cm ; b = 15 cm ; c = 43 cm V = a . b . c V = 18 . 15 . 43 V = 11 610 cm3 Krychle a = 24 cm V = a . a . a V = 24 . 24 . 24 V = 13 824 cm3 13 824 > 11 610  Větší objem má krychle.

Řešení úlohy č. 4 Objem jednoho kvádru: V = a . b . c V = 2 . 3 . 4 V = 24 cm3 Počet vymodelovaných kvádrů: 500 : 24 = 20,83 (zb. 0,08) Z plastelíny o objemu 500 cm3 lze vymodelovat 20 kvádrů daných rozměrů.

Na položení asfaltového koberce se spotřebovalo 264,6 m3 materiálu. Řešení úlohy č. 5 Kvádr: a = 42 m; b = 42 m; c = 0,15 m V = a . b . c V = 42 . 42 . 0,15 V = 264,6 m3 Na položení asfaltového koberce se spotřebovalo 264,6 m3 materiálu.

Hodnocení Vašeho výkonu: Za každý správný výsledek si přidělte 1 bod, body sečtěte a udělte si známku! 5 správných odpovědí: ………………1 4 správné odpovědi: ………………….2 3 správné odpovědi: ………………….3 2 správné odpovědi: ………………….4 1 správná odpověď: …………………..5 Tak jak jste dopadli?