VĚDA A PRAXE RŮZNÁ POJETÍ PŘEDMĚT A METODY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Role vzdělávání v soudobé společnosti na příkladu České republiky
Advertisements

Ústav pedagogických věd FF MU
Pedagogika jako věda (vědecká disciplína)
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
Σ Vznik sociologie. zakladatelem je Auguste Comte ( ) francouzský pozitivista řídí se třemi zásadami: POZNAT, PŘEDVÍDAT a JEDNAT Sociologie se.
Pojetí a obsah pedagogiky sportu u nás a v zahraničí
Doc. Michal Kaplánek, Th. D.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_12_OSVZ_ON ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Mgr. Alena Skotáková, Ph.D.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
12. října  z řeckého filein – milovat / sofia – moudrost  touhu po vědění, které by obsáhlo celou skutečnost a vyjevilo člověku smysl jeho života,
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Minimální preventivní program školy
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Strukturalismus a jeho pohled na dějiny KARKOŠ, C4B.
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
MANAGEMENT - Pojetí managementu
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Základy sociální psychologie
Základy sociální psychologie
Speciální pedagogika jako pedagogická disciplína
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Rozvoj inovace a integrace studijních programů a oborů pro učitele a pracovníky ve školství Transformační a rozvojové programy na rok 2005.
Sociální psychologie se zaměřením na sport
Postavení pedagogiky mezi vědami
Metodická východiska pro utváření hodnotových postojů ve školní třídě Bc. Jana Kocourková.
Dnes ty mně, zítra já tobě!
SPLBP_ZSE Základy speciální pedagogiky Etopedie
Teorie výchovy a řešení výchovných problémů
VZDĚLÁVACÍ POLITIKA.
Výchova jako proces zpracovala: Kateryna Foinetská.
Základy speciální pedagogiky
Ústav pedagogických věd Mostní Zlín Tel: Fax:
Funkce a mezipředmětové vztahy předmětu sociální péče.
Speciální pedagogika Doc. PaedDr. Olga Zelinková, CSc.
Základy pedagogiky volného času Jihočeská univerzita - Teologická fakulta Bakalářské studium pedagogiky volného času ZS 2005/2006 Mgr. Michal Kaplánek,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Soňa Váňová. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál.
SOCIÁLNÍ PEDAGOGIKA. ÚVOD DO SOCIÁLNÍ PEDAGOGIKY Sociální pedagogika (SP) = pedagogická disciplína zabývající se sociálními aspekty výchovy – tzn. Hledá.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Pedagogika předmět disciplíny výzkum metody. předmět Pedagogiky = výchova (záměrné působení na rozvoj jedince) výchova = celoživotní proces rozvoj jedince.
Markéta Stará  Cíle školní TV  Vzdělávací, výchovné, zdravotní, socializační  Cíle vzdělávací oblasti “Člověk a zdraví“  ZŠ, středoškolské.
MIROSLAV PROCHÁZKA Výchova a komunikace v rámci rodiny a školy, stresu a napětí.
Teorie výchovy a řešení výchovných problémů
Didaktika odborných předmětů jako vědní disciplína
Pedagogické disciplíny
Univerzita Jana Amose Komenského Praha
4. Pedagogika sportu v systému věd
Seminář ke speciální pedagogice 1
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Pedagogika jako vědecká disciplína
Socializace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.01
6. Normativní a empirická pedagogika sportu a jejich význam
ŠKOLNÍ PEDAGOGIKA ZÁKLADY PEDAGOGIKY DPS002 PS 2017
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.01
VĚDA A PRAXE RŮZNÁ POJETÍ PŘEDMĚT A METODY
Vybrané kapitoly ze sociologie I.
VĚDA A PRAXE RŮZNÁ POJETÍ PŘEDMĚT A METODY
Pedagogika Pedagogika = sociální věda
SOCIÁLNÍ PEDAGOGIKA ve vztahu k dalším disciplínám
Metody pedagogiky.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

VĚDA A PRAXE RŮZNÁ POJETÍ PŘEDMĚT A METODY SOCIÁLNÍ PEDAGOGIKA VĚDA A PRAXE RŮZNÁ POJETÍ PŘEDMĚT A METODY

Soc. ped. – nauka o vztazích prostředí a výchovy Ústřední pojem: socializace (zavedl Durkheim) Východiska: sociální psychologie, sociologie Význam: vyžaduje analýzu prostředí, umožňuje pedagogické ovlivňování (skrze) prostředí Riziko: sociální determinismus Zástupci: Wroczynski, Baláž, Přadka

Soc. ped. – nauka o výchově (na základě pedag. psychologie) Ústřední pojem: výchova jako educatio + formatio Východiska: pedagogická psychologie Význam: hledá konkrétní přístupy reedukace, resocializace, integrace Riziko: rozvoj metod, které „svádí“ k manipulaci Zástupci: J. Lukas, J. L. Mees, E. G. Skiba

Soc. ped. – nauka o výchově (na základě filosofie výchovy) Ústřední pojem: výchova jako educatio + formatio Východiska: filosofie výchovy Význam: důraz na „výchovu k lidství“ Riziko: normativní etika, nedostatečný rozvoj konkrétních metodických postupů Zástupci: ???

Soc. ped. – věda o pomoci člověku Ústřední pojem: sociální učení (dle Schillinga má svoji didaktiku) Východiska: pedagogika Význam: umožňuje metodicky uchopit např. otevřenou (nízkoprahovou) práci s mládeží Riziko: konflikt s oborem sociální práce Zástupci: Schilling, Bakošová, Hudecová

Soc. ped. – nauka o deviacích sociálního chování Ústřední pojem: sociálně patologické jevy Východiska: psychologie, sociologie Význam: umožňuje realizovat „užší pojetí sociální pedagogiky“ Riziko: konflikt se sociální prací, nevyjasněné vztahy s etopedií Zástupci: Huppertz, Schnitzler, Gabura

Dvě pojetí sociální pedagogiky Užší pojetí: předmětem zkoumání jsou sociální problémy vznikající v souvislosti s chudobou, nezaměstnaností, sociálními deviacemi atd. Širší pojetí: navazuje na původní myšlenku německé sociální pedagogiky; jde o posilování pozitivních složek životního způsobu, a to především prostřednictvím výchovy a vzdělávání