Pohybové hry Kdo si hraje, nezlobí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sportovní trénink 6 Taktika František Langer FTK UP Olomouc.
Advertisements

Základy sportovního tréninku mládeže
Organizace táborů a soustředění pro žactvo
ORGANIZAČNÍ FORMY V TĚLESNÉ VÝCHOVĚ
Hra a její atributy doc. PhDr. D. Tomajko, CSc..
Pohybové hry Kdo si hraje, nezlobí.
ZMĚNY V SOUTĚŽÍCH PŘÍPRAVEK. Motto:,,Neberme dětem radost ze hry, oni nám to vrátí“ Proč změny v soutěžích přípravek?  zapojení všech hráčů do hry 
C licence FAČR Biomedicínské aspekty pohybových aktivit.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Teorie atletické přípravy dětí a mládeže
Trénink atletických skoků
Výchovné zaměstnání v období batolecím
Herní princip ve sportovní přípravě dětí Licence B
Taktická příprava Michal Lehnert.
Zásady v tréninkové přípravě mládeže Licence B
Technická, taktická a psychologická příprava
Kopaná – průběh hry hry se účastní dva týmy po 11 hráčích na hřišti obdélníkového tvaru na jehož kratších stranách jsou branky hru řídí hlavní rozhodčí,
DIDAKTIKA ATLETIKY I.stupeň ZŠ
Sportovní výkon – obsah, struktura Typologie sportovních výkonů
Metodický list Výuka probíhá diskusní formou. Hledáme odpověď na otázku – proč je užitečné věnovat se sportovní činnosti či jiné intenzivní pohybové činnosti.
Systematika fotbalu.
TAKTICKÁ PŘÍPRAVA Teoretická příprava.
TECHNICKÁ PŘÍPRAVA ..
Zimní sporty.
RYCHLOSTNÍ SCHOPNOSTI. Struktura přednášky –Charakteristika rychlostních schopností –Taxonomie rychlostních schopností –Biologické předpoklady –Ontogeneze.
Sportovní výkon, sportovní výkonnost
Výkon a výkonnost Tělesná cvičení jsou základním prostředkem tělesné výchovy a sportu. Mají tři stránky : 1.strukturální- jde o fáze pohybu(cyklické,acyklické,kombinované)
ROZVOJ POHYBOVÝCH SCHOPNOSTÍ
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
Výkon a výkonnost Tělesná cvičení jsou základním prostředkem tělesné výchovy a sportu. Mají tři stránky : 1.strukturální- jde o fáze pohybu(cyklické,acyklické,kombinované)
Osnova přednášky: 1.Charakteristika tréninkové jednotky (TJ), typy TJ. 2.Struktura TJ – úvodní, hlavní a závěrečná část. Obsah a význam jednotlivých částí.
Kondiční příprava a plánování ve volejbale
Řízení sportovního tréninku
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Nedbalová MartinaDubová KateřinaNedbalová MartinaDubová Kateřina.
Didaktické formy tréninkového procesu - TP
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Psychologie pro sportovní praxi
OBSAH SEMINÁŘE Č.2 : Rozbor sledované pohybové jednotky
Hra a její atributy Mgr. Tomáš Pětivlas,Ph.D. Mgr. Tomáš Pětivlas,Ph.D.
DIDAKTIKA LYŽOVÁNÍ.
Rozvoj pohybových schopností ve školní TV Pohybové schopnosti jsou souhrnem integrovaných a relativně samostatných dispozic subjektu, potřebných ke splnění.
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE TĚLESNÁ VÝCHOVA Cvičení na stanovištích Gymnázium Česká Lípa Vyučující: PhDr. Radek Častulík Expert: Mgr. Šárka Maleňáková.
1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Drobné hry na rozehřátí Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne: 27.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Klepnutím lze upravit styl předlohy podnadpisů.. SPORTOVNÍ TRÉNINK OB21-VVP-HUM-TV-JAN-M-SUPL-002.
Indiaca Ročník: 4. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Netradiční sportovní hry Téma: Indiaca - pravidla Jméno autora: Mgr. Tomáš Vacek Vytvořeno.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
TV jako součást výchovných systémů v historii  Antika – Atény vers. Sparta  Středověk – pokles zájmu o TK, především šlechta: 7 rytířských ctností –
Ročník: 3. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Házená – průpravné hry Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne:
kurzy tenisu pro děti z mateřských a základních škol
Interkros Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh:
Organizační formy práce v tělesné výchově
Zákony vývoje.
Brännball Ročník: 4. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh:
Ročník:  1. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
Ročník:  2. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
Organizační formy práce v TV Vyučovací jednotka TV Lukáš Buřt
Organizační formy ve školní TV vyučovací jednotka
Specifické didaktické formy ve vyučovací jednotce
OSNOVA PŘEDNÁŠKY: Charakteristika R, R jako důležitý faktor sportovních výkonů. Biologické základy R. Členění rychlostních schopností – druhy R. Tréninkové.
Didaktika TV; Martina Matúšková
Tělesný, funkční a psychický vývoj dětí a mládeže
Metodicko – organizační normy
R Y C H L O S T Michal Lehnert.
LETNÍ PŘÍPRAVA KATEGORIE ML. DOROST, ST. DOROST A JUNIOŘI
Kondiční příprava ve sportu
Konstrukty motoriky, fylogeneze motoriky
KONDIČNÍ PŘÍPRAVA Michal Lehnert.
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA Michal Lehnert.
Transkript prezentace:

Pohybové hry Kdo si hraje, nezlobí

Definice hry Pohybová hry je cílená, záměrná, výchovně zaměřená a uvědoměle organizovaná činnost v prostoru a čase. (Mazal, F.)

Historie hry Starověk – Čína, Indie, Řecko, Řím Středověk Rozkvět her, hry součástí života, braný charakter, Středověk Úpadek tělesné kultury jako takové Hra se diferencuje podle postavení (církev, šlechta, měšťanstvo, chudina) Hry mezi chudinou a prostým lidem, často velmi brutální.

Historie hry Renesance – obroda hry jako takové Novověká hra Jan Amos Komenský, J. J. Rousseau, Spiess, Link, Ostrovní systém (Anglie) – vznikají nové hry, formují se pravidla. Novověká hra Nově vzniklá pravidla her se šíří po celém světě. Hra se stává sportovním fenoménem, součástí každodenního života

Systematika her Společenské Tělovýchovné Základní (smyslové, paměťové, zručnosti…) Pohybové Sportovní (brankové, odrážecí, pálkovací…) Malé hry (přirozené pohyb. aktivity) Velké hry (standardní hry, sportovní, soutěže) Netradiční hry

Klasifikace PH Hry námětové (na něco, na někoho) Hry konstruktivní Pohybové hry S nestálým pohybem (časté změny situací, volnost herního jednání) Se stálým pohybem (úkolové hry, štafetové hry) (Zdeněk, 1964)

Klasifikace PH Dle vlivu na organismus Hry na rozcvičení Hry na rozvoj pohybových schopností Hry na uklidnění Dle prostředí V terénu Na hřišti V tělocvičně Ve vodě Zimní hry

Klasifikace PH Dle rozvoje pohybových schopností PH na rozvoj koordinace a obratnosti PH rychlostního charakteru PH rozvíjející silové schopnosti PH na rozvoj vytrvalosti

Věkové zvláštnosti v PH Mladší školní věk (7 – 10 let) Střední školní věk (11 – 14 let) Starší školní věk (15 – 18 let) Dospělý (18+) (tělesný, duševní a pohybový rozvoj) (akcelerace, retardace)

Věkové zvláštnosti v PH Mladší školní věk SDT, krátkodobá koncentrace, shodný rozvoj u děvčat a chlapců (stejná výkonnost), zlatý věk motoriky Metodické poznámky přirozená spontánní cvičení, prožitkovost, rozvoj motorických schopností, krátké úseky pro pozornost, jednoduchá pravidla, multischopnostní a multidovednostní.

Věkové zvláštnosti v PH Střední školní věk Tělesný rozvoj – chlapci mají vyšší výkonnost, vnitřek nestačí vnějšku, problémy s koordinací Duševní rozvoj – náladovost, nevyrovnanost Metodické poznámky Kompenzace zátěže, diferenciace pohlaví (úpolové, silové hry), striktní dodržování pravidel, komplexní rozvoj RSCH, fair play, kolektivní hry s možností zapojení všech jedinců, výkonově rovnocenná družstva

Věkové zvláštnosti v PH Starší školní věk Tělesný rozvoj – postupné vyrovnávání rozdílů IN – OUT, nárůst síly u chlapců, obezita Duševní rozvoj – emoce často dominují nad rozumem, nekompromisní postoje, tendence k radikálně striktním řešením, vzdor, nerespektování pravidel hry Metodické poznámky Diferencované herní formy, rozvoj silových sch. u mužů (přirozená cvičení), motivace (obměna), rozbor - komentář - návod, dodržování pravidel, postupné řízení hry jejími účastníky, taktika

Uvedení hry Název hry Průběh Vítězství Pravidla Role hráčů

Realizace hry Herní prostor Pomůcky Zkouška hry Bezpečnost Velikost Přehlednost (vyznačení, mety) Povrch Pomůcky Herní vybavení (míčky, míče, štafetové kolíky, hadice, stuhy, tyče…) Zkouška hry

Výběr družstev Počet členů v družstvu (zásadním způsobem ovlivňuje zatížení hráčů) Výběr družstev Losování Rozpočítání Postupné vybírání Nasazování Odlišení družstev Barva dresů Bundy trička Doplňky výstroje (čepice, šerpy, čelenky)

Vlastní provedení hry Záhájení Doba trvání hry Rozvoj PS Int. zatížení Akustický signál (hop, teď, píšťalka, hvizd…) Optický (zvednutý prst, hození míče…) Taktilní (dotykový) Doba trvání hry Závisí na Kondiční připravenosti, části TJ, Rozvoj pohybových schopností Rozvoj PS Int. zatížení Doba trvání Rychlostní Maximální Do 3 min. Rychl. - vytrv. Velká až maximální 2 – 4 min. silové Střední 3 – 5 min. Obratností Vytrvalostní Nízká 3 a více min.

Ukončení hry Kdo zvítězil Proč dosáhl vítězství Byla dodržena pravidla Kladné a negativní postřehy