Model intenzivní podpory

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany Nýřany
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Rozvoj a zdokonalení integrovaného diagnostického, informačního a poradenského systému v oblasti vzdělávání a volby povolání Priorita 3 Rozvoj celoživotního.
Představení projektu „Zvyšování kvality základního vzdělávání na území ORP Otrokovice“ Reg. č. CZ.1.07/1.1.00/
Podpora metodických a koordinačních jednání terénních sociálních pracovníků v Litvínově 05/2011 Kateřina Dosoudilová.
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
PROJEKT Podpora krajského akčního plánování P-KAP 1) Časový rámec projektu 2) Vymezení působnosti projektu 3) Finanční náklady projektu 4) Lidské zdroje.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Individuálně, ale společně a jinak
Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování (Pavla Chocholová) a Krajský akční plán Plzeňského kraje (Petr Duda) Národní ústav pro vzdělávání.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
Komplexní systém hodnocení
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Vlastní hodnocení školy Vítejte na dnešní přednášce RNDr. Jiří Kuhn,
Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Podpůrná opatření prvního stupně
Podpora krajského akčního plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE IROP, OP VVV, PA/ŠAP Kristýna Žižková
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Spolupráce ASZ a města Břeclav Mgr. Břetislav Fiala
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Vzdělávání Lokální partnerství Liberec Magistrát města Liberec, 1. březen 2017 Prezentace / akce se koná v rámci projektu "Inkluzivní a kvalitní vzdělávání.
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
6. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Stod
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Model intenzivní podpory
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
CENTRA VZDĚLÁVÁNÍ PRO UDRŽITELNOU BUDOUCNOST
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
reg. číslo projektu: ​ CZ /0.0/0.0/17_052/
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Model intenzivní podpory
Vzdělávací program pro širší vedení škol
Intenzivní podpora škol
Dotazníkové šetření II – koncepce a nastavení
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Intenzivní podpora školám - SRP
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Akční plán - plánované společné aktivity
Vzdělávací program pro širší vedení škol
Model intenzivní podpory
Model intenzivní podpory
(Zasedací místnost MAS Království – Jestřebí hory, o.p.s., Úpice)
Transkript prezentace:

Model intenzivní podpory Strategické řízení a plánování ve školách a v územích 6. listopadu 2018 TM KA 02 Individuální pomoc Mgr. Vladimíra Chaloupková

Základní informace Realizace programu : 1. 3. 2016 – 30. 11. 2021 Cílová skupina: vedoucí pedagogičtí pracovníci MŠ, ZŠ a SŠ, VOŠ pedagogičtí pracovníci MŠ, ZŠ (vč. škol. zařízení: ŠD a ŠK) pracovníci zřizovatelů mateřských a základních škol příjemci IPo - Místní akční plány

Zdůvodnění programu Potřeba zavést systém jednotné metodické podpory školám v oblasti SRP a pedagogického vedení. Je zapotřebí vybudovat organizační struktury poskytující metodickou pomoc školám na krajské úrovni. Je třeba posílit podporu vedení škol a zpětnou vazbu v oblasti SRP a pedagogického vedení ze strany zřizovatelů a centrálních orgánů. Je třeba koordinovat tvorbu místních akčních plánů rozvoje vzdělávání v územích se strategickými plány škol a prioritami MŠMT.

Cíl intenzivní podpory Kompetentní, sebevědomé vedení školy, které zná potřeby rozvoje školy a pedagogického sboru, definuje srozumitelné a realistické strategické cíle, plánuje a realizuje adekvátní a efektivní řešení.

Co přinese školám zapojení do intenzivní podpory Zmapování a analýza současného stavu školy Ujasnění, kam má škola směřovat a jaké jsou její priority - cílový stav Nalezení cesty k dosažení žádoucího stavu vzdělávání ve škole Vytvoření realistického akčního plánu rozvoje školy a plánu rozvoje pedagogických pracovníků Zefektivnění výchovných a vzdělávacích aktivit ve škole, vč. zájmového vzdělávání Zapojení místní komunity do rozvoje školy (MAP) Vyhledání externích finančních zdrojů pro realizaci aktivit

Co získá ředitel? Odbornou externí podporu při realizaci plánu rozvoje školy, Podporu širšího vedení školy ve svých záměrech vedoucích k rozvoji školy, Širší vedení školy schopné týmové práce, vybavené kompetencí plánovat a strategicky řídit, Pedagogický sbor schopný plánovat, organizovat, realizovat a reflektovat výuku, Zapojení zřizovatele do dění školy, v ideálním případě podporu zřizovatele, Rady a informace, kde najít finanční prostředky na realizaci aktivit (v rámci akčního plánu).

Co získají pedagogové a další pracovníci? Možnost participace na rozhodování o rozvoji školy, Možnost prezentovat své potřeby a preference a začlenit je do plánu rozvoje školy , Vedení školy, které naslouchá, Vedení školy, které má jasnou vizi, Jasné vědomí, kam škola směřuje a jaké má priority, Srozumitelný a efektivní systém plánování, řízení a vyhodnocování výukových procesů a činnosti ve své třídě, Garanci systematického profesního rozvoje, Kolegiální a kooperativní školní klima.

Klíčová témata programu Kultura školy podporující max. rozvoj žáka Řízení změny Strategické řízení a plánování Pedagogické vedení školy

Etapy a fáze podpory Školy budou do intenzivní podpory vstupovat ve třech etapách: 1. etapa: od 1. 9. 2017 (17 škol) 2. etapa: od 1. 9. 2018 (50 škol) 3. etapa: od 1. 9. 2019 (13 škol) Podpora každé zapojené školy je 22 měsíců (2 školní roky) 1. pololetí – identifikace rozvojových potřeb školy Výstup: Analytická zpráva Rozvojové potřeby školy 2. pololetí – definování strategických cílů a vizí Výstup: Školní akční plán 3. a 4. pololetí: implementace opatření ŠAP, evaluace Výstup: Evaluační zpráva o pokroku školy, reflektivní zpráva za organizaci

Externí odborná pomoc škole Podpora konzultanta rozvoje školy Pomáhá identifikovat rozvojové potřeby školy, Nastavuje systém podpory vedení školy dle individuálních potřeb školy, Koordinuje procesy tvorby plánu rozvoje školy a plnění strategických cílů školy, Poskytuje konzultace, poradentství a mentoring v oblasti strategického řízení a plánování ve školách a výběru forem profesního rozvoje vedení školy a pedagogického sboru, Poskytuje doporučení k výběru šablon a k možnostem zapojení do výzev OP VVV a dalších operačních programů, Spolupracuje při evaluaci přínosů intenzivní podpory pro danou školu. Podpora ze strany koučů

Vzdělávání pro školu Základní vzdělávací program pro širší vedení škol (prezenční, distanční 48 hod) Vzdělávací modul Kultura školy Seminář Kultura školy podporující maximální rozvoj každého žáka, Vzdělávací modul Vedení a řízení změny ve školách, Seminář Vedení a řízení změny ve školách Vzdělávací modul Strategické řízení a plánování ve školách Seminář Metody analýzy potřeb škol, Seminář Tvorba strategického plánu rozvoje školy, Seminář Implementace procesů SRP ve školách, Seminář Evaluace pokroku školy Vzdělávací modul Pedagogické vedení Seminář Hodnocení práce pedagogů, Seminář Tvorba plánu profesního rozvoje pedagogů, Seminář Individuální pomoc Seminář Benchlearning Nadstavbové vzdělávací programy - na základě definování potřeb školy (prezenční, 16 hod)

Manuály pro školu Manuály Manuál strategického řízení a plánování ve školách, Manuál profesního rozvoje PP pro školy, Manuál individuální pomoci pro školy, Manuál koučování pro ředitele, Manuál benchlearningu pro školy.

Efektivní administrativa ve škole Vzorové dokumenty Vzorová dokumentace SRP Vzorový plán rozvoje školy, Plán evaluace školy, Vzorová struktura portfolia ředitele Vzorový plán rozvoje pedagogického pracovníka, Nástroje hodnocení pedagogických pracovníků Vzorová struktura portfolia učitele, Vzorový zápisový arch z hodnotícího rozhovoru, Sebehodnotící dotazník pro učitele a ředitele, Vzor hospitačního záznamu

Benchlearning pro školu Možnost zapojení do benchlearningové sítě škol Metoda zvyšování kvality práce a efektivity řízení škol, Spolupráce mezi zapojenými školami, Vzájemné učení a sdílení dobré praxe, Databáze škol zapojených do benchlearningové sítě.

Závěr Cíl: pomoci školám zlepšit strategické řízení a plánování a pedagogické vedení- 2 roky Prostředky: zejména Diagnostika potřeb škol a nabídka podpory na míru Prezenční a distanční vzdělávání Metodiky, Vzorové dokumenty pro plánování a evaluaci, Benchlearning Externí podpora

Děkuji za pozornost!