NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_04 Vnitřní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt teplo Na fyziku.
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
KALORIMETR.
Přenos tepla Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Měření a výpočet přijatého a odevzdaného tepla
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Teplo jako fyzikální veličina
Teplo.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Tepelné jevy.
-14- Vnitřní energie, práce a teplo, 1. td. Zákon Jan Klíma
Pokusné určení tepla.
Název materiálu: TEPLO – výklad učiva.
Příklad tepelně izolované soustavy:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Fyzika Ročník:8. ročník Klíčová slova:Měření tepla Autor:Mgr. Lucie.
Měrná tepelná kapacita
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení třetí závislosti tepla. K přímé úměrnosti tepla na hmotnosti.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_16 Elektrický.
Z MĚNA VNITŘNÍ ENERGIE TEPELNOU VÝMĚNOU Mgr. Kamil Kučera.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_15 Odraz.
Fyzika 8 Měrná tepelná kapacita látky. 3. Měrná tepelná kapacita látky Dvě tělesa z různých látek o stejné hmotnosti přijmou stejné teplo, ale jejich.
KALORIMETRICKÁ ROVNICE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_01 Mechanická.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_16 Značky.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_11 Tepelné motory –opakování
-14- Vnitřní energie, práce a teplo, 1. td. Zákon Jan Klíma
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_13_TEPLO_TEST_VEDOMOSTI Název materiálu:
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11 Teplota
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_14 Mechanické.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_07 Vlastnictví majetku
TEPLO.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_08 Jaderná energie-test
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_03 Měření objemu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_06 Zákony.
Teplo Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_01_32.
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_04 Hmotnost
Vytápění Teplo.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_02 Objem
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_10 Společenské normy
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_18 Fyzika.
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_11 Poměr II
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Interaktivní test ze znalostí vnitřní energie a tepla
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_10 Síla a její měření-test
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_01
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_15 Jednotky.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07Délka,hmotnost-test
Interaktivní testy ze znalostí fyziky
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_11_ Zlomky
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_12 Komunikace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_09 Zvukové jevy –opakování A
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_03 Objem a povrch
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_17 Mechanické.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_20 Síly.
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_04 Vnitřní energie. Teplo -test TEMA: Fyzika 8. a 9.roč. ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011 Styl výše uvedené tabulky pro doplnění informací k materiálu si můžete zvolit sami. Důležité je dodržet náležitosti v ní uvedené. 1

Anotace Prezentace je určena pro žáky 8. ročníku. Slouží ke společnému zopakování učiva s využitím interaktivní tabule, nebo lze tento materiál použít v tištěné podobě jako pracovní list k samostatné práci žáků. Autor : Jiří Toman Jazyk : čeština Očekávaný výstup : žáci si zopakují formou testu učivo na téma VNITŘNÍ NERGIE. TEPLO. Speciální potřeby : kalkulátor Druh učebního materiálu : prezentace, pracovní list - test Cílová skupina : žák Stupeň a typ vzdělávání : základní vzdělávání 2. stupeň 1.období, věková skupina : 13- 14 let Žáci reagovali při procvičování učiva dle očekávání

Vnitřní energie. Teplo, test – List 1 Úkol č. Zadání Nabídka odpovědí , odpovědi 1. V jakých látkách se teplo A ………………………………….. šíří : a) vedením B ………………………………….. b) prouděním C ………………………………….. c) zářením ------------------------------------------------------------------------------------------------------ 2. Množství dodaného (odevzdaného) A rozdílu teplot tepla nezávisí na : B hmotnosti tělesa C přesnosti teploměru D látce, z které je těleso ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 3. Výměna tepla mezi tělesy A stýkají-li se tělesa stejné nastane : teploty B stýkají-li se tělesa různé teploty C je-li teplota v okolí těles stejná D vždy bez ohledu na teplotu těles

Vnitřní energie. Teplo, test – List 2 Úkol č. Zadání Nabídka odpovědí , odpovědi 4. Vnitřní energie kapalného A dotyku s teplejším tělesem tělesa se nezvýší při : B dolití vody o stejné teplotě C rozmíchání látky D dolití vody o vyšší teplotě ------------------------------------------------------------------------------------------------------ 5. Měrná tepelná kapacita A kJ/kg má jednotku : B kg/kJ.°C C kJ.°C/kg D kJ/kg°C ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 6. Teplo, které těleso přijme A Q = m.c.(t2 . t1 ) nebo odevzdá při tepelné B Q = m. t2 – t1 ) výměně, určíme podle vztahu C Q = c.(t2 – t1 ) D Q = m.c.( t2 – t1 )

Vnitřní energie. Teplo, test – List 3 Úkol č. Zadání Nabídka odpovědí , odpovědi 7. Vypočítej teplo, které přijme voda A 200 kJ o hmotnosti 100 g při zahřátí z 18°C B 2000 kJ na 38°C. C 8,4 kJ D 8400 kJ ------------------------------------------------------------------------------------------------------ 8. Kalorimetr slouží k : A měření teploty tělesa B zjištění množství tepla přijatého nebo odevzdaného tělesem C měření hmotnosti tělesa D zjištění hustoty vody ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 9. Mezi dobré tepelné vodiče patří A vzduch nebo odevzdá při tepelné B dřevo výměně, určíme podle vztahu C kovy D papír

Vnitřní energie. Teplo, test – List 4 Úkol č. Zadání Nabídka odpovědí , odpovědi 10. Co nám vyjadřuje měrná tepelná kapacita (c) ? ------------------------------------------------------------------------------------------------------ 11. Těleso z mědi odevzdalo teplo 45400 J, jeho teplota klesla ze 125°C na 25°C, urči hmotnost tělesa z mědi. ( c = 380 J/kg.°C ) ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 12. Nejvíce tepelného záření pohltí A černý a lesklý (ohřejí) se stěny tělesa, které mají povrch: B bílý a drsný C černý a drsný D bílý a lesklý

Vnitřní energie. Teplo, test – řešení Úkol Správná odpověď 1. 1 b. 2. C 1 b. 3. B 1 b. 4. B 1 b. 5. D 1 b. 6. D 1 b. 7. C 1 b. 8. B 1 b. 9. C 1 b. 10. 1 b. ( množství tepla, které je nutné dodat, aby se 1 kg látky ohřál o 1 °C) 11. 1 b. (11,9 kg) 12. C 1 b.

Vnitřní energie. Teplo, test – návrh hodnocení Počet bodů Známka 12 b. – 11 b. 1 10 b. – 8 b. 2 7 b. – 5 b. 3 4 b. – 2 b. 4 1 b. – 0 b. 5

CITACE Archiv autora