NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Inspirace minulostí (zejména středověkem), exotickými zeměmi a životem na venkově  Důraz na city a prožitky, často pocit odcizení, záliba v tajemnosti.
Advertisements

Vztahy mezi Čechy a Němci
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Památky UNESCO v ČR V České republice je do Seznamu
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Regionální turistické.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_62.
Český Krumlov PAMÁTKY UNESCO v ČR neporušena další výstavbou
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu: VY_32_INOVACE_86.
Kulturní dědictví Monotematický den. UNESCO Organizace OSN pro výchovu, vědu a kulturu (UNESCO) byla ustavena v roce UNESCO plní úkoly v oblasti.
Památky UNESCO v ČR Praha – historické jádro, Vyšehrad.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Krajinou Vysočiny, ZŠ Stonařov
ČR – PAMÁTKY UNESCO K/41, M/01
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu

PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Romantická architektura v Čechách
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Některé památky Unesco Mgr. Petra Polášková. Seznam otázek: Otázka č. 1 Otázka č.2 Otázka č. 3 Otázka č. 4 Otázka č. 5.
PAMÁTKY UNESCO Martin VRZALA.

Znáš Víš, které to jsou ? PAMÁTKY UNESCO V ČR
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti VZDĚLÁVACÍ.
Klasicistní architektura v Čechách Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802 – 4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a jeho svět.
Šablona : V/2 Sada: 4 Ověření ve výuce: Třída: 4. – 5. Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
HLAVNÍ PAMÁTKY ČESKÉ REPUBLIKY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Čiháková. Dostupné z Metodického portálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a jeho svět.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a jeho svět.
Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_01_Památky.
VY_32_INOVACE_Vac_III_12 Památky UNESCO v ČR Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Z ÁKLADNÍ INFO.: krajinný celek – 283km 2 okres Břeclav při hranici s Rakouskem UNESCO – od r
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marcela Hádková Název školyPlavská škola AutorMgr. Marcela Hádková Název VY_32_INOVACE_15_Vl5_Evropa.
Současnou podobu dala zámku novogotická přestavba ve stylu tudorské gotiky z let , jejímž autorem byl Jiří Wingelmüller. Část barokního zdiva.
Vypracovala:Mgr. Marcela Minaříková Mgr. Světlana Čumalová Téma:AZ kvíz Lužní les Vznik:červenec - září 2011 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Základní.
Autor prezentace: Vojtěch Kolařík Autor obrázku: 1 - Podzemnik (CC-BY-SA) 2, 3 - Karl Gruber - 2, 3 - Karl Gruber - karl.gruber[at]mmcx.net.
Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_07_Hrady.
Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_09_Jihomoravský.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a jeho svět.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a jeho svět.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Romantická architektura v Čechách
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Metodický list / anotace:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
LEDNICKO-VALTICKÝ AREÁL
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Ochrana přírody a krajiny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
BAROKNÍ STAVBY – JIHOMORAVSKÝ KRAJ
Základní škola Jana Noháče
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Dolní Benešov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Lednicko-valtický areál
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Na kole po Lednicko-valtickém areálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_17_VLASTIVĚDA
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a jeho svět PRO ROČNÍK: 4. a 5. NÁZEV MATERIÁLU: Památky UNESCO – Lednicko-valtický areál ČÍSLO MATERIÁLU: 7 JMÉNO AUTORA: Mgr. Marta Suchomelová Metodický list / anotace: -Prezentace může být využita ve 4. a 5. ročníku při bližším seznámení s jednotlivými památkami UNESCO v České republice. -Při prohlídce Lednicko-valtického areálu se žáci seznamují s pojmem kulturní krajina a pozorují spojení lidských výtvorů a krajiny. U jednotlivých staveb v Lednickém parku mohou určit, kde stojí originály těchto staveb. Areál najdou na mapě a zařadí ho do správného kraje. Na závěr si mohou vyzkoušet svou pozornost na krátkém testu. -Prezentace se může využít i při opakování učiva nebo v 5.ročníku při výuce o krajích České republiky.

LEDNICKO-VALTICKÝ AREÁL PAMÁTKY UNESCO LEDNICKO-VALTICKÝ AREÁL

LEDNICKO-VALTICKÝ AREÁL • zapsán r. 1996 jako unikátní příklad kulturní krajiny (společný výtvor člověka a přírody) • Lednice – zámek, skleník a přírodní romantický park se zámeckou zahradou -v lednickém parku: plastiky, vodotrysky, rybníčky, fontány, obora, mnoho staveb -nejznámější stavby: Janův hrad, Hraniční zámeček, Apollonův chrám, Chrám Tří Grácií, Dianin chrám, Minaret, Obelisk, Kaple sv.Huberta

• Lednické rybníky společně tvoří přírodní ornitologickou rezervaci Mlýnský, Hlohovecký, Prostřední, Zámecký • Valtice – původní hrad byl přestavován, poslední změny v 19.století, kdy bylo postaveno divadlo - k zámku patří francouzská zahrada

ZÁMEK LEDNICE

LEDNICE-ZÁMECKÁ KAPLE

LEDNICE - SKLENÍK

LEDNICE – ZÁMECKÝ PARK

LEDNICE – JANŮV HRAD

LEDNICE MINARET

LEDNICE – DIANIN CHRÁM

LEDNICE – CHRÁM TŘÍ GRÁCIÍ

LEDNICE – APOLLONŮV CHRÁM

ZÁMEK VALTICE

OPAKOVÁNÍ 1) Co znamená pojem kulturní krajina? společný výtvor člověka a přírody 2) Které zámky jsou v Lednicko-valtickém areálu? Lednice a Valtice 3) Která stavba napodobuje středověkou stavbu? Janův hrad 4) Která stavba v Lednickém parku je nejvyšší? minaret 5) Které stavby připomínají starověké Řecko? Apollonův chrám, Chrám Tří grácií 6) Kolik rybníků je v Lednicko-valtickém areálu? Jak se jmenují? 4 - Mlýnský, Hlohovecký, Prostřední, Zámecký

Použité zdroje HAROLD. wikipedia [online]. [cit. 12.4.2012]. Dostupný na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Lednice,_z%C3%A1mek_(05).jpg <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Lednice,_z%C3%A1mek_(04).jpg <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Lednice,_sklen%C3%ADk_(01).jpg PRAŽÁK, Zdeněk. wikipedia [online]. [cit. 12.4.2012]. Dostupný na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Z%C3%A1meck%C3%BD_park_Lednice.jpg DEZIDOR. wikipedia [online]. [cit. 12.4.2012]. Dostupný na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Jan%C5%AFv_hrad.jpg <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Lednice,_minaret_(02).jpg HUHULENIK. wikipedia [online]. [cit. 12.4.2012]. Dostupný na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Rendezvous_(4).jpg <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:T%C5%99i_Gr%C3%A1cie_(1).jpg <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Apollon%C5%AFv_chr%C3%A1m_(1).jpg <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Valtice_Castle_(2).jpg BLAŽKOVÁ, Milena. 11 pokladů Čech a Moravy. 1.vyd. Praha: Albatros, 2002. ISBN 8000010879. s. 133 – 146.