Děti a rádio Michal Kormaňák Account Director Ipsos Public Affairs

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítač při sběru informací. CATI Computer Assisted Telephone Interviewing - (telefonické dotazování za pomoci počítače)  CATI studio  Speciálně vyškolení.
Advertisements

Komunitní síť a mobilní služba (nejen) pro auta… Ondřej Švihálek,
MAFIE Základní přehled Pražská Výzkum účastníků vícedenní městské hry
LSS DĚTI 2008.
ANKETA – AUTORSKÝ ZÁKON Základní škola Bor 6. a 9. ročník – srovnání Mgr. Vladimír Dub.
TIBETSKÝ TEST OSOBNOSTI
Best Online Media Mediální zastoupení 21 webů zejména z oblasti informačních technologií připravuje internetové reklamní kampaně na míru a nyní uvádí ve.
Jak ovlivňuje můj život současná technika
Průzkum reakcí publika ČRo 1 – Radiožurnál na změny ve vysílání od ledna souhrn.
Název: Bezpečné chování na internetu DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_19
Respond & Co, Masná 3A, Ostrava 1, , telfax : , Anketní výzkum u uživatelů výrobku Prostenal.
Song Presentations. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Milan Šmíd - Tisková konference UPC UPC European Television Survey české detaily Co ještě ukázal panevropský televizní průzkum UPC?
Respond & Co, Masná 3A, Ostrava 1, , telfax : , Anketní výzkum u uživatelů přípravku Urinal.
Pro Sdružení Nového Města Pražského zpracoval Milan ŠULC VÁCLAVSKÉ NÁMĚSTÍ 2014 POZITIVA A NEGATIVA OČIMA NÁVŠTĚVNÍKŮ Výsledky výzkumu z podzimu 2013.
Moderní způsob zjišťování postojů veřejnosti k veřejné hromadné dopravě osob Ing. Zdeněk Strádal.
VY_32_INOVACE_ 19_Lidé kolem nás Volný čas (SADA ČÍSLO 2)
Jak jsem uvedla na první stránce, jmenuji se Gábina a ještě doplním příjmení Urválková. Tak tedy, neznáte mě. A protože se vzájemně nevidíme a nemůžete.
Náhradní rodinná péče v České republice a zkušenosti přímých aktérů Postoje české společnosti k náhradní rodinné péči Projekt Centrum podpory NRP je realizován.
Obchodní činnosti - Kapitola 8 1 VÝZKUM TRHU KAPITOLA 8 Pavlíčková.
Školní rádio  Školní rádio je jednou z aktivit, ve které se snažíme informovat žáky ZŠ Kravsko o akcích, aktivitách školy, o úspěchu žáků v soutěžích.
Pro Sdružení Nového Města Pražského zpracoval Milan ŠULC VÁCLAVSKÉ NÁMĚSTÍ 2012 POZITIVA A NEGATIVA OČIMA NÁVŠTĚVNÍKŮ Výsledky výzkumu z podzimu 2012.
Pro Sdružení Nového Města Pražského zpracoval Milan ŠULC VÁCLAVSKÉ NÁMĚSTÍ 2013 POZITIVA A NEGATIVA OČIMA NÁVŠTĚVNÍKŮ Výsledky výzkumu z podzimu 2013.
VÝZKUM POSLECHOVOSTI ROZHLASOVÝCH STANIC (Výsledky II/ III/2006)
semestrální práce z předmětu mab
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Respond & Co, Masná 3A, Ostrava 1, , telfax : , Průzkum u uživatelů výrobku Prostenal s PERFECT.
Základy pedagogické metodologie
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_09.
Jak ovlivňuje můj život současná technika. Televize V dnešní době je zcela pravděpodobné, že 2 % ze 3 % lidí mají doma televizi. Já si myslím, že televize.
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Výpočet tlakové síly ze známého tlaku a obsahu plochy
2. seminární úkol - projekt PSY117. Týmový projekt  Záměrem tohoto úkolu je vyzkoušet si realizaci jednoduchého výběrového šetření.  Pětičlenné týmy.
Chci vám vyjádřit, co pro mne znamená
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
MARKETINGOVÝ VÝZKUM TABÁKOVÝCH VÝROBKŮ Monika Ferdová Radka Hejzlarová Petra Stádníková Kristýna Voborníková VSRR 3. ročník, cvičení - středa 15:45hod.
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK.
Výpočet hustoty, práce s tabulkami
Metody sociálního výzkumu 5. blok Denní studium LS 2007/
Dětský domov Na Vizině 28, Slezská Ostrava
HUDBA V MARKETINGOVÉ KOMUNIKACI Ing. Mgr. Radim Bačuvčík, Ph.D. U44-207
Zoner Callisto Průhlednost Fotokoláž. Splnění snů … není nemožné Chtěl/a jsi se někdy podívat na Čínskou zeď, Eiffelovku, Sochu svobody, střechu školy,
Pexeso Projekt sspš Michal Svoboda.
Online nástroje pro sběr a administraci dotazníků Ladislava Suchá , Brno Zdroj obrázku: bredmaker, Sxc.hu.
DOPIS PRO TEBE.
RADIOPROJEKT © 03. února 2016 VÝZKUM POSLECHOVOSTI ROZHLASOVÝCH STANIC Prezentace výsledků III. čtvrtletí IV. čtvrtletí 2015 VÝZKUM POSLECHOVOSTI.
Univerzita Palackého v Olomouci Centrum prevence rizikové virtuální komunikace PdF UP v Olomouci Mgr. Kamil Kopecký, Ph.D. & Mgr. Veronika Krejčí
Informovanost o fondech EU Únor Background a cíle projektu MMR spustilo novou kampaň na čerpání prostředků z fondů EU v období Hlavním.
Výzkumné komunity / Privátní panely / Výzkum trhu Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director
Jak se dělá programové schéma vysílání televize Cílová skupina Programové schéma vysílání Reklamní bloky Ukázky Dostupné z Metodického portálu
Data získána na základě výzkumu Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let. Výzkum realizován v rámci projektu Klíče pro život.
Metody sociálního výzkumu 4. blok Denní studium LS 2008/2009.
Televize v konzumaci médií suverénně vede
Obědy ve Školní jídelně 5.A 2016/2017
Věra Boháčová, DiS. nutriční terapeutka Poradenské centrum Výživa dětí
PŘÍLOHA Č. 4 – PROFIL OSOB ŽIJÍCÍCH V DOTÁZANÝCH RODINÁCH
Závěrečná zpráva projektu Karmelka
Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_12_INOVACE_12_Televize
DOPIS PRO TEBE.
PRAKTICKÁ VÝUKA Závěrečná zpráva z výzkumu Březen 2018.
Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director
Pedagogická diagnostika Možnosti a typy diagnostiky
Fenomenální ženě! Zjistila jsem, že cokoliv se stane, jakkoliv zlé se to zdá - život jde dál a zítra to bude lepší.
Fenomenální ženě! Zjistila jsem, že cokoliv se stane, jakkoliv zlé se to zdá - život jde dál a zítra to bude lepší.
Sekce veřejných knihoven SKIP
Prezentace výzkumu Zbiroh 2018
Co říká česká veřejnost?
Tajemství internetu Minule jsme si společně ukázali karty jednotlivých zařízení a říkali jsme si, že některá z nich se umí připojit na internet. Vzpomenete.
leden 2010 ZNAČKY Z PORTFOLIA VINAŘSKÉHO FONDU POHLEDEM OBYVATEL ČR
Transkript prezentace:

Děti a rádio Michal Kormaňák Account Director Ipsos Public Affairs Mediální reflexe 2018, 25.9.2018, Zbiroh

POZADÍ VÝZKUMU: METODIKA VÝZKUMU: Rada pro televizní a rozhlasové vysílání by ráda zjistila, jaký mají děti a dospívající vztah k rádiu. Výzkum zpracovaný agenturou Ipsos se tak zaměřil na několik témat, která tento vztah mapují. VYBRANÁ TÉMATA: Míra poslechovosti rádia dětmi Aktivity spojené s poslechem rádia Znalost dětských rádií Nejoblíbenější rozhlasové stanice Reklama ve vysílání rádií Způsob poslechu rádia Výhody a nevýhody rádia METODIKA VÝZKUMU: METODA SBĚRU DAT: Online dotazovaní na panelu Populace.cz VÝZKUMNÝ NÁSTROJ: Strukturovaný dotazník o délce 10 minut TERMÍN SBĚRU DAT: Únor 2018 CÍLOVÉ SKUPINY A VELIKOST VZORKU: Děti 6-10 let Děti 11-14 let Mladiství 15-18 let n=213 n=207 n=200 Poznámka: Děti ve věku od 6 do 14 let vyplňovali dotazník za asistence svých rodičů (jejich profilů na online panelu).

DETAILNÍ ZJIŠTĚNÍ

POSLOUCHAJÍ DĚTI RÁDIO? RÁDIO POSLOUCHÁ 85 % DOTÁZANÝCH DĚTÍ. POSLOUCHAJÍ DĚTI RÁDIO? R2. Posloucháš někdy rádio? 85 % ANO 15 % NE Celkem jsme oslovili 737 dětí a mladistvých, přičemž 630 (85 %) z nich uvedlo, že rádio poslouchají, a 107 (15 %), že nikoliv, ti již v dotazníku pak nadále nepokračovali. Poznámka: Celkový vzorek 630 dětí jsme následně podrobili kontrole a v případě protichůdných či jakkoliv podezřelých odpovědí jsme dané respondenty vyřadili. Výsledný vzorek, se kterým výzkum pracuje, tak je 620 dětí.

MUSÍ SE DĚTI NEJPRVE DOVOLIT, NEŽ SI PUSTÍ RÁDIO? KDYŽ SI DĚTI CHTĚJÍ PUSTIT RÁDIO, TAK SE PŘEVÁŽNĚ NEMUSÍ DOVOLOVAT SVÝCH RODIČŮ. A CELKOVĚ, ČÍM STARŠÍ DĚTI JSOU, TÍM ČASTĚJI SI RÁDIO POUŠTĚJÍ SAMY. MUSÍ SE DĚTI NEJPRVE DOVOLIT, NEŽ SI PUSTÍ RÁDIO? O2. Když si chceš sám/a pustit rádio, musíš se nejprve dovolit rodičů?, O1. Při jaké příležitosti nejčastěji posloucháš rádio? MUSÍ SE DĚTI NEJPRVE DOVOLIT, NEŽ SI PUSTÍ RÁDIO? A KDO DOMA POUŠTÍ RÁDIO ČASTĚJI? 65 % RODIČE 50 % 34 % 36 % ANO 6 % ANO 25 % JÁ 94 % NE 43 % 49 % n=213 8 % NĚKDO JINÝ (babička, děda, kamarádi..) 7 % 64 % NE 13 % n=207 1 % ? NEVÍM 0 % 3 % n=200 Pokud děti říkají, že rádio u nich pouštějí častěji rodiče, musí se tyto děti také častěji dovolovat, zda rádio mohou pustit ony. n=213 n=207 Poznámka: Mladistvých ve věku 15-18 let jsme se na tuto otázku nedotazovali.

NEJČASTĚJI DĚTI POSLOUCHAJÍ RÁDIO, KDYŽ JEDOU V AUTĚ NEBO VE SVÉM VOLNÉM ČASE. A VĚTŠINOU HO POSLOUCHAJÍ NĚKOLIKRÁT DO TÝDNE. KDY A JAK ČASTO DĚTI POSLOUCHAJÍ RÁDIO? O3. Kdy nejčastěji posloucháš rádio?, O4. Jak často posloucháš rádio?, O5. Posloucháš rádio častěji v průběhu školního týdne nebo o víkendu a prázdninách? KDY DĚTI POSLOUCHAJÍ RÁDIO? JAK ČASTO HO POSLOUCHAJÍ? 77 % V AUTĚ 62 % 70 % 64 % VE VOLNÉM ČASE 73% 57 % V autě děti rádio poslouchají častěji, protože ho pustili rodiče. Samy si ho naopak častěji pouštějí ve volném čase, při učení nebo před spaním. Total n=620 KDYŽ VSTÁVAJÍ 12 % 22 % 21 % 17 % JINDY 10 % 11 % 13 % PŘED SPANÍM 13 % 7 % n=213 A POSLOUCHAJÍ HO ČASTĚJI V PRŮBĚHU ŠKOLNÍHO TÝDNE NEBO O VOLNÝCH DNECH? 3 % PŘI UČENÍ 9 % 20 % KVŮLI OBLÍBENÉMU POŘADU 5 % 4 % 9% n=207 31 % V průběhu školního týdne 35 % O víkendu a prázdninách 33 % Je to tak nastejno 2 % KVŮLI OBLÍBENÉMU MODERÁTOROVI 3 % 6 % ? NEVÍM 3 % 2 % 1 % n=200 Nevím 1 %, Výsledek za total, n=620

KDYŽ SI DĚTI A MLADISTVÍ MAJÍ VYBRAT, JAKÉ RÁDIO BUDOU POSLOUCHAT, TAK SE VĚTŠINA Z NICH ROZHODUJE PODLE TOHO, JESTLI RÁDIO HRAJE JEJICH OBLÍBENÉ PÍSNIČKY. PODLE ČEHO SI DĚTI VYBÍRAJÍ RÁDIO K POSLECHU? O6. Podle čeho si vybíráš, jaké rádio budeš poslouchat? Podle písniček, které mám rád/a 83 % 88 % 91 % Podle pořadů, které mám rád/a 48 % 46 % 43 % Podle něčeho jiného 24 % 23 % 21 % Podle moderátorů, které mám rád/a 11 % 24 % n=213 n=207 n=200 28 % Děti, které rádio poslouchají častěji v průběhu školního týdne, si rádio častěji pouští kvůli moderátorům, které si chtějí poslechnout. A děti, které rádio poslouchají na svém telefonu/tabletu/mp3 přehrávači, si rádio častěji pouštějí kvůli oblíbeným pořadům. Podle toho, jestli mají zajímavé soutěže o ceny 6 % 6 % 9 % ? Nevím 14 % 7 % 5 %

JAKÝM ZPŮSOBEM DĚTI RÁDIO POSLOUCHAJÍ? 72 % 9 % 15 % V POROVNÁNÍ S INTERNETOVÝM RÁDIEM POSLOUCHAJÍ DĚTI A MLADISTVÍ ČASTĚJI RÁDIO KLASICKÉ. NEJČASTĚJI NA PŘIJÍMAČI V AUTĚ NEBO DOMA. JAKÝM ZPŮSOBEM DĚTI RÁDIO POSLOUCHAJÍ? O15. Posloucháš častěji internetové rádio nebo klasické rádio?, O16. Jak nejčastěji rádio posloucháš? n=620 POSLOUCHAJÍ DĚTI VÍCE INERNETOVÉ NEBO KLASICKÉ RÁDIO? NA JAKÉM PŘIJÍMAČI DĚTI RÁDIO ČASTĚJI POSLOUCHAJÍ? 45 % 43 % 40 % 37% n=213 n=207 n=200 32 % 26 % 21 % 72 % Klasické rádio 9 % Internetové rádio 15 % Obojí stejně často 17 % 10 % 11 % 6 % 4 % 3 % 1 % 0 % Nevím 4 %, Výsledek za total, n=620 Na klasickém rádiu v autě Na klasickém rádiu doma Na mobilu, tabletu, mp3 Na počítači Na televizi Rádio na počítači nebo mobilu/tabletu/mp3 přehrávači si děti pouštějí častěji samy. Na těchto přijímačích pak častěji poslouchají internetové rádio oproti tomu klasickému. Rádio na klasickém přijímači poslouchají častěji děti ve věku 6-10 let. Internetové rádio naopak poslouchají častěji děti, které si rádio pouští samy.

DĚTSKÁ RÁDIA

ALESPOŇ JEDNO DĚTSKÉ RÁDIO ZNÁ 1/3 DĚTÍ ALESPOŇ JEDNO DĚTSKÉ RÁDIO ZNÁ 1/3 DĚTÍ. VĚTŠINA Z NICH PAK I NĚJAKÉ DĚTSKÉ RÁDIO POSLOUCHÁ, OBVYKLE ČESKÝ ROZHLAS DVOJKA A RÁDIO JUNIOR NEBO PIGY RÁDIO. ZNAJÍ A POSLOUCHAJÍ DĚTI DĚTSKÁ RÁDIA? O7. Existují rádia pro děti. Znáš některé z nich?, O8. A posloucháš některé z nich? 37 % DĚTÍ ZNÁ ASPOŇ JEDNO DĚTSKÉ RÁDIO A 83 % Z NICH NĚJAKÉ DĚTSKÉ RÁDIO I POSLOUCHÁ (Pozn.: 56 % dětí uvedlo, že nezná žádné dětské rádio a 7 % dětí uvedlo, že neví) n=420 n=156 ZNALOST RÁDIÍ (Očištěna od odpovědí: neznám žádné dětské rádio a nevím): 37 % 34 % 34 % 25 % 19 % 17 % 8 % n=156 100 % 100 % 93 % 87 % 86 % 84 % 83 % 80 % 80 % 77 % POSLECHOVOST 67 % 63 % 74 % 58 % n=27 ! n=31 n=30 n=23 ! n=34 n=19 ! n=19 ! n=20 n=13 ! n=16 ! n=18 ! n=19 ! n=7 ! n=6 ! Český rozhlas – Dvojka (Klub Rádia Junior, Hajaja a pohádky) Český rozhlas – Rádio Junior Pigy Rádio Český rozhlas – Rádio Junior Písničky Rádio Proglas: Junior Rádio pohádka Rádio Domino Poznámka: Poslechovost zobrazena v T2B sečteny hodnoty ano, poslouchám často + ano, poslouchám občas ! Malá báze

RÁDIO A REKLAMA

JAK NA DĚTI PŮSOBÍ REKLAMA V RÁDIU? VĚTŠINA DĚTÍ SI REKLAMY V RÁDIU VŠÍMÁ, ALE OBVYKLE JE NEBAVÍ. MLADISTVÍ PAK ČASTĚJI I RÁDIO KVŮLI REKLAMĚ VYPÍNAJÍ. JAK NA DĚTI PŮSOBÍ REKLAMA V RÁDIU? O12. Všiml/a sis někdy ve vysílání rádia reklamy?, O13. Baví Tě reklamy?, O14. Slyšel/a jsi v rádiu někdy reklamu na něco, co jsi pak chtěl/a? n=620 VŠÍMAJÍ SI JÍ? BAVÍ JE? CHTĚJÍ (SI) PAK DÍKY NÍ NĚCO KOUPIT? Total n=620 15 % 14 % 6 % 61 % 70 % 67 % 13 % 27 % 11 % 3 % 1 % n=213 ANO, BAVÍ MĚ, RÁD/A JE POSLOUCHÁM NE, NEBAVÍ MĚ, ALE RÁDIO KVŮLI NIM POSLOUCHAT NEPŘESTÁVÁM n=207 Reklamy v rádiu si častěji všímají mladiství (15-18 let) a ty děti, které rádio poslouchají několikrát do týdne. NE, NEBAVÍ MĚ, NĚKDY RÁDIO KVŮLI NIM I VYPNU NEVÍM n=200

DĚKUJI ZA POZORNOST