Model intenzivní podpory

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Advertisements

Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í.
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY LIBERECKÉHO KRAJE (projekt KAP LK) ÚVODNÍ KONFERENCE.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Úvodní konference projektu Kreativní a kompetentní učitel CZ.1.07/1.3.06/ Třeboň, 7. září 2010.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Klíčová aktivita 3 Profesní portfolio Ing. Aleš Jurečka Praha,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Metodická pomoc realizátorům MAP zejména v oblasti podpory kvalitního a společného vzdělávání dětí a žáků.
IPs Strategické řízení a plánování ve školách a v územích Hlavní cíl projektu Zlepšit strategické řízení a plánování ve školách a v území prostřednictvím.
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
MAP – Místní akční plán ORP RK
Strategické řízení a plánování
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Plány aktivit/Školní akční plány
Podpora krajského akčního plánování
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích –
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Úvodní konference projektu UNIV 2 KRAJE, PRAHA
Plány aktivit/Školní akční plány
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
Budování kapacit pro rozvoj škol II
Krajské akční plánování
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích –
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Model intenzivní podpory
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Podpora začínajících učitelů ze strany ředitele školy Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) reg. číslo projektu: CZ /0.0/0.0/17_052/
Od MAP I k MAP II v Plzeňském kraji
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Model intenzivní podpory
Vítejte na třetí místní konferenci Strategické řízení a plánování
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích Ústí nad Labem
Model intenzivní podpory
Intenzivní podpora škol
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Řídicí výbor DDM Monet v Praze 12
Model intenzivní podpory
Model intenzivní podpory
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
Transkript prezentace:

Model intenzivní podpory Strategické řízení a plánování ve školách a v územích 18. října 2018 TM KA 02 Individuální pomoc Mgr. Vladimíra Chaloupková

Základní informace Realizace programu : 1. 3. 2016 – 30. 11. 2021 Cílová skupina: vedoucí pedagogičtí pracovníci MŠ, ZŠ a SŠ, VOŠ pedagogičtí pracovníci MŠ, ZŠ (vč. škol. zařízení: ŠD a ŠK) pracovníci zřizovatelů mateřských a základních škol příjemci IPo - Místní akční plány

Zdůvodnění programu Potřeba zavést systém jednotné metodické podpory školám v oblasti SRP a pedagogického vedení. Je zapotřebí vybudovat organizační struktury poskytující metodickou pomoc školám na krajské úrovni. Je třeba posílit podporu vedení škol a zpětnou vazbu v oblasti SRP a pedagogického vedení ze strany zřizovatelů a centrálních orgánů. Je třeba koordinovat tvorbu místních akčních plánů rozvoje vzdělávání v územích se strategickými plány škol a prioritami MŠMT.

Cíl intenzivní podpory Kompetentní, sebevědomé vedení školy, které zná potřeby rozvoje školy a pedagogického sboru, definuje srozumitelné a realistické strategické cíle, plánuje a realizuje adekvátní a efektivní řešení.

Co přinese školám zapojení do intenzivní podpory Zmapování a analýza současného stavu školy Ujasnění, kam má škola směřovat a jaké jsou její priority - cílový stav Nalezení cesty k dosažení žádoucího stavu vzdělávání ve škole Vytvoření realistického akčního plánu rozvoje školy a plánu rozvoje pedagogických pracovníků Zefektivnění výchovných a vzdělávacích aktivit ve škole, vč. zájmového vzdělávání Zapojení místní komunity do rozvoje školy (MAP) Vyhledání externích finančních zdrojů pro realizaci aktivit

Co získá ředitel? Odbornou externí podporu při realizaci plánu rozvoje školy, Podporu širšího vedení školy ve svých záměrech vedoucích k rozvoji školy, Širší vedení školy schopné týmové práce, vybavené kompetencí plánovat a strategicky řídit, Pedagogický sbor schopný plánovat, organizovat, realizovat a reflektovat výuku, Zapojení zřizovatele do dění školy, v ideálním případě podporu zřizovatele, Rady a informace, kde najít finanční prostředky na realizaci aktivit (v rámci akčního plánu).

Co získají pedagogové a další pracovníci? Možnost participace na rozhodování o rozvoji školy, Možnost prezentovat své potřeby a preference a začlenit je do plánu rozvoje školy , Vedení školy, které naslouchá, Vedení školy, které má jasnou vizi, Jasné vědomí, kam škola směřuje a jaké má priority, Srozumitelný a efektivní systém plánování, řízení a vyhodnocování výukových procesů a činnosti ve své třídě, Garanci systematického profesního rozvoje, Kolegiální a kooperativní školní klima.

Klíčová témata programu Kultura školy podporující max. rozvoj žáka Řízení změny Strategické řízení a plánování Pedagogické vedení školy

Etapy a fáze podpory Školy budou do intenzivní podpory vstupovat ve třech etapách: 1. etapa: od 1. 9. 2017 (17 škol) 2. etapa: od 1. 9. 2018 (50 škol) 3. etapa: od 1. 9. 2019 (13 škol) Podpora každé zapojené školy je 22 měsíců (2 školní roky) 1. pololetí – identifikace rozvojových potřeb školy Výstup: Analytická zpráva Rozvojové potřeby školy 2. pololetí – definování strategických cílů a vizí Výstup: Školní akční plán 3. a 4. pololetí: implementace opatření ŠAP, evaluace Výstup: Evaluační zpráva o pokroku školy, reflektivní zpráva za organizaci

Externí odborná pomoc škole Podpora konzultanta rozvoje školy Pomáhá identifikovat rozvojové potřeby školy, Nastavuje systém podpory vedení školy dle individuálních potřeb školy, Koordinuje procesy tvorby plánu rozvoje školy a plnění strategických cílů školy, Poskytuje konzultace, poradentství a mentoring v oblasti strategického řízení a plánování ve školách a výběru forem profesního rozvoje vedení školy a pedagogického sboru, Poskytuje doporučení k výběru šablon a k možnostem zapojení do výzev OP VVV a dalších operačních programů, Spolupracuje při evaluaci přínosů intenzivní podpory pro danou školu. Podpora ze strany koučů

Vzdělávání pro školu Základní vzdělávací program pro širší vedení škol (prezenční, distanční 48 hod) Vzdělávací modul Kultura školy Seminář Kultura školy podporující maximální rozvoj každého žáka, Vzdělávací modul Vedení a řízení změny ve školách, Seminář Vedení a řízení změny ve školách Vzdělávací modul Strategické řízení a plánování ve školách Seminář Metody analýzy potřeb škol, Seminář Tvorba strategického plánu rozvoje školy, Seminář Implementace procesů SRP ve školách, Seminář Evaluace pokroku školy Vzdělávací modul Pedagogické vedení Seminář Hodnocení práce pedagogů, Seminář Tvorba plánu profesního rozvoje pedagogů, Seminář Individuální pomoc Seminář Benchlearning Nadstavbové vzdělávací programy - na základě definování potřeb školy (prezenční, 16 hod)

Manuály pro školu Manuály Manuál strategického řízení a plánování ve školách, Manuál profesního rozvoje PP pro školy, Manuál individuální pomoci pro školy, Manuál koučování pro ředitele, Manuál benchlearningu pro školy.

Efektivní administrativa ve škole Vzorové dokumenty Vzorová dokumentace SRP Vzorový plán rozvoje školy, Plán evaluace školy, Vzorová struktura portfolia ředitele Vzorový plán rozvoje pedagogického pracovníka, Nástroje hodnocení pedagogických pracovníků Vzorová struktura portfolia učitele, Vzorový zápisový arch z hodnotícího rozhovoru, Sebehodnotící dotazník pro učitele a ředitele, Vzor hospitačního záznamu

Benchlearning pro školu Možnost zapojení do benchlearningové sítě škol Metoda zvyšování kvality práce a efektivity řízení škol, Spolupráce mezi zapojenými školami, Vzájemné učení a sdílení dobré praxe, Databáze škol zapojených do benchlearningové sítě.

Závěr Cíl: pomoci školám zlepšit strategické řízení a plánování a pedagogické vedení- 2 roky Prostředky: zejména Diagnostika potřeb škol a nabídka podpory na míru Prezenční a distanční vzdělávání Metodiky, Vzorové dokumenty pro plánování a evaluaci, Benchlearning Externí podpora

Děkuji za pozornost!