Slovní úlohy na soustavy rovnic

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o pohybu.
Advertisements

zpracovaný v rámci projektu EU peníze středním školám
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Trojčlenka.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
* Poměr – příklady Matematika – 7. ročník *
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Název Slovní úlohy řešené soustavou rovnic 1 Předmět, ročník
Obrazce – obvod, obsah Matematika 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v.
* Výrazy s proměnnými Matematika – 8. ročník *
Dělitelnost – slovní úlohy
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Šest čtyři pět tři osm deset sedm devět dvě jedna.
Slovní úlohy se zlomky - řešte následující slovní úlohy samostatně
TROJČLENKA.
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Soustava lineárních rovnic
Slovní úlohy Dělitelnost
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Slovní úlohy – procvičování 1. 6) Z odlitku byly zhotoveny tři součástky. Na první byla spotřebována polovina odlitku, na druhou dvě třetiny zbytku a.
Přirozená čísla – slovní úlohy Výukový materiál pro 6.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem autora.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Jan Podlena Autor: Mgr. Jan Podlena Zkus vyjmenovat další příklady z běžného života kde.
4.6 SLOVNÍ ÚLOHY vedoucí na soustavy lineárních rovnic Mgr. Petra Toboříková.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Gymnázium a obchodní akademie Mariánské Lázně Mgr. Klára Tesařová.
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_20_Slovní úlohy o pohybu Téma:
Název školy:žít i při sestav Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_03_Slovní.
Průřezové úlohy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastMatematické vzdělávání PředmětMatematika Tematický.
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VY_32_INOVACE_Pel_II_18 Soustavy rovnic – slovní úlohy6
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Permutace s opakováním
Dělitelnost – slovní úlohy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Čtverec, obdélník Slovní úlohy.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_20 Slovní.
VY_32_INOVACE_043_Úměrnost
Autor: Ing. Jitka Michálková
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
3.7 SLOVNÍ ÚLOHY vedoucí na soustavy lineárních rovnic
Přímá úměrnost Ing. Kamila Kočová
Slovní úlohy na společnou práci
VÝRAZ S PROMĚNNOU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
Slovní úlohy o pohybu.
M-Ji-CU053-Slovni_ulohy_se_zlomky
Slovní úlohy na procenta
Slovní úlohy na úročení
VY_32_INOVACE_10 10 KP slovní úlohy autor: Miroslav Ševčík
Slovní úlohy o pohybu.
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

Slovní úlohy na soustavy rovnic M-Ji-CU056-Slovni_ulohy_na_soustavy_rovnic Slovní úlohy na soustavy rovnic cvičné úlohy

1. Denní produkce mléka 630 litrů byla k odvozu slita do 22 konví, z nichž některé byly po 25 litrech, jiné po 35 litrech. Všechny konve byly plné. Kolik bylo jednotlivých konví? Obdélník má délku o 6 m větší než šířku. Čtverec o straně rovné délce obdélníku má obsah o 78 m2 větší než obdélník. Urči rozměry obdélníku. řešení

3. V internátu je ve 48 pokojích ubytováno celkem 173 žáků 3. V internátu je ve 48 pokojích ubytováno celkem 173 žáků. Některé pokoje jsou třílůžkové, některé čtyřlůžkové. Urči, kolik pokojů je třílůžkových a kolik čtyřlůžkových, jestliže všechny pokoje jsou plně obsazeny. 4. Jsou dána dvě kladná čísla. Sedminásobek menšího čísla je o 23 větší než druhé číslo. Vydělíme-li větší číslo menším, vyjde 5 a zbytek 7. Urči tato čísla. řešení

5. Čtyři sešity a tři pera stojí 78 Kč, pět sešitů a dvě pera stojí 69,50 Kč. Kolik stojí jeden sešit a kolik jedno pero? Dvojciferné číslo je osminásobkem svého ciferného součtu. Zaměníme-li pořadí jeho číslic, dostaneme číslo o 45 menší. Urči původní číslo. řešení

7. Adam a Petr běhají po oválné dráze dlouhé 360 m 7. Adam a Petr běhají po oválné dráze dlouhé 360 m. Jestliže vyběhnou ze stejného místa opačným směrem, setkají se za půl minuty. Jestliže vyběhnou stejným směrem, dohoní rychlejší Adam pomalejšího Petra za 2 minuty. Urči rychlosti obou chlapců. 8. Dvojciferné číslo vznikne z jiného čísla záměnou pořadí jeho číslic.Součet obou čísel je 110 a rozdíl 72. Která jsou to čísla? řešení

9. Jana zaplatila za 2 kg banánů a 5 kg hrušek 214 Kč 9. Jana zaplatila za 2 kg banánů a 5 kg hrušek 214 Kč. Hana zaplatila za 2 kg hrušek a 3 kg banánů 145 Kč. Kolik zaplatí Dana za 4 kg banánů a 3 kg hrušek? 10. Otec je o 25 let starší než jeho syn. Před osmi lety byl otec šestkrát starší než syn. Kolik let je letos otci a kolik synovi? řešení

11. Když délku obdélníku o 2 cm zmenšíme a jeho šířku zdvojnásobíme, zvětší se obsah o 42 cm2, Když však jeho délku zvětšíme o 3 cm a šířku zmenšíme na polovinu, zmenší se obsah o 24 cm2. Jaké jsou rozměry původního obdélníka? řešení

12.Ve škole objednali za 3 855 Kč několik balíků papírů do kopírky a několik krabic kříd na tabuli. Balík papírů stál 120 Kč a krabice kříd 135 Kč. Když došel balík a účet na 4 050 Kč, zjistilo se, že objednávka byla vyřízena nesprávně- Kříd bylo tolik, kolik mělo být papírů, a naopak. Kolik bylo původně objednáno papírů a kolik kříd? řešení

13. Součet dvojciferného čísla a trojnásobku jeho ciferného součtu je 59. Součet čísla zapsaného stejnými číslicemi, ale v opačném pořadí, a čtyřnásobku jeho ciferného součtu je 85. Urči původní číslo. řešení

1. Denní produkce mléka 630 litrů byla k odvozu slita do 22 konví, z nichž některé byly po 25 litrech, jiné po 35 litrech. Všechny konve byly plné. Kolik bylo jednotlivých konví?  14 po 25 litrech ,8 po 35 litrech Obdélník má délku o 6 m větší než šířku. Čtverec o straně rovné délce obdélníku má obsah o 78 m2 větší než obdélník. Urči rozměry obdélníku.  13 m,7 m další

3. V internátu je ve 48 pokojích ubytováno celkem 173 žáků 3. V internátu je ve 48 pokojích ubytováno celkem 173 žáků. Některé pokoje jsou třílůžkové, některé čtyřlůžkové. Urči, kolik pokojů je třílůžkových a kolik čtyřlůžkových, jestliže všechny pokoje jsou plně obsazeny.  19 třílůžkových, 29 čtyřlůžkových  4. Jsou dána dvě kladná čísla. Sedminásobek menšího čísla je o 23 větší než druhé číslo. Vydělíme-li větší číslo menším, vyjde 5 a zbytek 7. Urči tato čísla.  15, 82 další

5. Čtyři sešity a tři pera stojí 78 Kč, pět sešitů a dvě pera stojí 69,50 Kč. Kolik stojí jeden sešit a kolik jedno pero?  7,50 Kč sešit, 16 Kč pero Dvojciferné číslo je osminásobkem svého ciferného součtu. Zaměníme-li pořadí jeho číslic, dostaneme číslo o 45 menší. Urči původní číslo.  72  další

7. Adam a Petr běhají po oválné dráze dlouhé 360 m 7. Adam a Petr běhají po oválné dráze dlouhé 360 m. Jestliže vyběhnou ze stejného místa opačným směrem, setkají se za půl minuty. Jestliže vyběhnou stejným směrem, dohoní rychlejší Adam pomalejšího Petra za 2 minuty. Urči rychlosti obou chlapců.  7,5 m/s, 4,5 m/s 8. Dvojciferné číslo vznikne z jiného čísla záměnou pořadí jeho číslic.Součet obou čísel je 110 a rozdíl 72. Která jsou to čísla?  91 a 19 další

9. Jana zaplatila za 2 kg banánů a 5 kg hrušek 214 Kč 9. Jana zaplatila za 2 kg banánů a 5 kg hrušek 214 Kč. Hana zaplatila za 2 kg hrušek a 3 kg banánů 145 Kč. Kolik zaplatí Dana za 4 kg banánů a 3 kg hrušek?  204 Kč 10. Otec je o 25 let starší než jeho syn. Před osmi lety byl otec šestkrát starší než syn. Kolik let je letos otci a kolik synovi?  13 a 38 let další

11. Když délku obdélníku o 2 cm zmenšíme a jeho šířku zdvojnásobíme, zvětší se obsah o 42 cm2, Když však jeho délku zvětšíme o 3 cm a šířku zmenšíme na polovinu, zmenší se obsah o 24 cm2. Jaké jsou rozměry původního obdélníka?  11 cm, 6 cm další

12.Ve škole objednali za 3 855 Kč několik balíků papírů do kopírky a několik krabic kříd na tabuli. Balík papírů stál 120 Kč a krabice kříd 135 Kč. Když došel balík a účet na 4 050 Kč, zjistilo se, že objednávka byla vyřízena nesprávně- Kříd bylo tolik, kolik mělo být papírů, a naopak. Kolik bylo původně objednáno papírů a kolik kříd?  22 balíků papírů a 9 krabic kříd další

13. Součet dvojciferného čísla a trojnásobku jeho ciferného součtu je 59. Součet čísla zapsaného stejnými číslicemi, ale v opačném pořadí, a čtyřnásobku jeho ciferného součtu je 85. Urči původní číslo.  35 konec

Zdroje:  F. Běloun a kol. Sbírka úloh z matematiky pro základní školu Zdroje:  F.Běloun a kol. Sbírka úloh z matematiky pro základní školu. 8.upravené vydání.Prometheus. 2005.  M.Dytrych, I.Dobiasová,L.Livňanská. Sbírka úloh z matematiky pro nižší ročníky víceletých gymnázií a pro 2. stupeň základních škol.1.vydání.Fortuna 1998.