PORADENSTVÍ A KONZULTACE KE SPOLEČNÉMU VZDĚLÁVÁNÍ V KAŽDÉM KRAJI

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Spolupráce se vzdělávacími institucemi. Projekt iYouth – Modely integrace a prevence sociálního vyloučení: podpora migrantské mládeže je spolufinancován.
REGISTRAČNÍ ČÍSLO: CZ.1.07/2.4.00/ NÁZEV PROJEKTU: VZNIK A ROZVOJ PARTNERSKÉ SÍTĚ PRO REALIZACI STÁŽÍ A APLIKOVANÉHO VÝZKUMU KATEDRY PSYCHOLOGIE.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
Školní poradenské pracoviště
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
Podpůrná a vyrovnávací opatření v inkluzivní škole
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. projekt CENTRA PODPORY INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Individuální národní.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Minimální preventivní program školy
Krajská koordinátorka prevence rizikového chování
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Školní speciální pedagog. Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka Provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem.
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Logopedická prevence v Olomouckém kraji CZ.1.07/1.2.27/ SCHOLA SERVIS – zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a středisko služeb.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
Informace o speciálním vzdělávání a primární prevenci Harrachov, 25. září 2015.
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
Projekt Poradenství v Libereckém kraji I CZ.1.07/1.2.00/ I PORADENSTVÍ V LIBERECKÉM KRAJI Financován z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Informace o speciálním vzdělávání Liberec, 24. srpna 2015.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
1 Informace o činnosti MŠMT v oblasti PPRCH Malenovice, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.: +420.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
Metodická pomoc realizátorům MAP zejména v oblasti podpory kvalitního a společného vzdělávání dětí a žáků.
ŠPP - ŠKOLNÍ ROK 2015/2016. ČLENOVÉ ŠPP  Výchovné poradkyně Ing. Milada Chamillová, Mgr. Pavlína Chovancová  Metodičky prevence Ing. Jana Josefíková,
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
MAP – Místní akční plán ORP RK
Strategické řízení a plánování
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Metodické centrum pro výstavbu a rekonstrukci knihoven
Realizace vašich potřeb prostřednictvím OP VVV
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Místní plán inkluze + OP VVV
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích –
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Aktuální poznámky ke vzájemné spolupráci poradny a škol
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Středisko výchovné péče FRÝDLANT
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích –
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
PORADENSTVÍ A KONZULTACE KE SPOLEČNÉMU VZDĚLÁVÁNÍ V KAŽDÉM KRAJI
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
PORADENSTVÍ A KONZULTACE KE SPOLEČNÉMU VZDĚLÁVÁNÍ V KAŽDÉM KRAJI
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Rodičovské fórum kraj Vysočina
Podpůrná opatření 1. – 3.stupně
Transkript prezentace:

PORADENSTVÍ A KONZULTACE KE SPOLEČNÉMU VZDĚLÁVÁNÍ V KAŽDÉM KRAJI Ing. Magda Dirgasová Místní konference projektu SRP, Ostrava, 21.11.2018

Projekt Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi Individuální projekt systémový Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi běží pod hlavičkou Národního institutu pro další vzdělávání. Projekt je realizován v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV) Doba realizace: 1. 4. 2017 – 31. 3. 2022 Cílové skupiny: pedagogičtí pracovníci, vedoucí pracovníci škol a školských zařízení, veřejnost, zaměstnanci veřejné správy a zřizovatelé škol působící ve vzdělávací politice

Společné (inkluzivní) vzdělávání Jak definujeme společné vzdělávání   Společným (inkluzivním) vzděláváním nazýváme způsob vzdělávání, který dbá na maximální rozvoj každého dítěte/žáka s ohledem na jeho individuální potřeby a specifika. Do vzdělávacího procesu jsou zapojeni všechny děti/žáci. Od 1. 9. 2016 platí nová definice dítěte/žáka se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) Dítě/žák, které „k naplnění svých vzdělávacích možností nebo k uplatnění či užívání svých práv potřebuje poskytnutí podpůrných opatření (PO)“. Nová definice SVP znamená: naplnění vzdělávacích možností a práv dětí/žáků zahrnutí dětí/žáků s jazykovou bariérou a dětí/žáků intelektově nadaných a mimořádně nadaných příklady odlišných potřeb obsahuje příloha č. 1 vyhlášky č. 27/2016 Sb.

Co si představit pod pojmem „podpůrné opatření?“ speciální pomůcky a vybavení asistent pedagoga doučování (například hodiny češtiny pro žáky-cizince) plán pedagogické podpory speciální péče poskytnutá školním psychologem, speciálním pedagogem, školním logopedem apod. úprava výstupů vzdělávání (obsahu učiva) hodnocení, které zohledňuje individuální potřeby žáka a další

Změna právního charakteru podpůrných opatření (PO): PO je nezbytná úprava, která odpovídá: zdravotnímu stavu kulturnímu prostředí nebo jiným životním podmínkám PO přiznaná školním poradenským zařízením (ŠPZ) nikdo jiný “neschvaluje” proti rozhodnutí mají rodiče i školy právo se odvolat PO ve 2. až 5. stupni financuje stát přes evidenci ve ŠM PO jsou školy povinny dítěti poskytovat, ne o nich rozhodovat PO má v celé ČR stejnou cenu (je dána právním předpisem) PO je právní nárok obsažený přímo ve školském zákoně (§ 16 odst. 2) PO dítěti/žákovi přiznává ŠPZ závazným rozhodnutím

Centra podpory školám v oblasti společného vzdělávání

Zapojené školy V každém kraji spolupracujeme s nejméně 24 školami a školskými zařízeními  Všechny školy získají vzdělávací podporu v podobě kurzů DVPP vytvořených dle aktuálních potřeb v oblasti společného vzdělávání. Polovina škol může navíc využít služby koučů pro vedení školy, mentorů pro vybrané pedagogy a také služby odborníků (speciálních nebo sociálních pedagogů, dětských psychologů apod.). Celkem se do projektu zapojilo již 336 škol z celé ČR. Zapojené školy na www.inkluzevpraxi.cz

Krajská síť zapojených škol Olomoucký kraj: Moravskoslezský kraj: - 3 střední školy (SOŠ,SOU, SPŠ) - 2 střední školy (SOU, SOŠ) - 12 základních škol - 17 základních škol - 12 mateřských škol - 10 mateřských škol

Máte dotazy k inkluzivnímu vzdělávání Máte dotazy k inkluzivnímu vzdělávání? Potřebujete poradit s konkrétním problémem? Na každém krajské pracovišti NIDV fungují centra podpory, kam můžete zavolat nebo si domluvit osobní konzultaci. Přehled všech center, jejich konzultačních hodin a kontaktů naleznete na webu www.inkluzevpraxi.cz. Poradenství je bezplatné.

Služby center podpory Kromě odpovědí na vaše dotazy můžete v Centru:   zjistit, jaká zařízení, organizace a další subjekty poskytují ve vašem kraji expertní služby např. v oblasti zdravotního či sociálního znevýhodnění, poradenské činnosti, speciální nebo sociální pedagogiky, psychologie nebo dalšího vzdělávání, získat informace, jak zlepšit nastavení poradenských služeb v rámci školního poradenského pracoviště, najít metodickou podporu pro konkrétní oblasti spojené s inkluzí ve škole,    načerpat inspiraci, jakou formu profesní podpory zvolit pro vedení školy a jednotlivé pedagogy, dozvědět se, kde v kraji hledat příklady dobré praxe a další zkušenosti ze škol, které procházejí profesní i vzdělávací podporou v oblasti inkluzivního vzdělávání.

Centra nabízejí podporu v těchto oblastech: legislativní dokumenty a systém podpůrných opatření spolupráce se školskými poradenskými zařízeními děti/žáci nadaní, s odlišným mateřským jazykem, z odlišného kulturního prostředí nebo s odlišnými životními podmínkami primární prevence rizikového chování speciální a sociální pedagogika etopedie, psychopedie , vývojová psychologie a logopedie komunikace a spolupráce s rodiči, klima školy management školy a další

Specializace center podpory Všechna centra jsou vám schopna zprostředkovat podporu v jakémkoliv již zmíněném tématu. Přesto se každé centrum specializuje na jednu či více oblastí. Zjistěte si, jakou specializaci má centrum podpory ve vašem kraji.

Informační semináře ke společnému vzdělávání každé centrum pořádá 4x ročně informační semináře pro veřejnost – pedagogy, rodiče i veřejnou správu semináře trvají cca 2 hodiny, prostor pro diskuzi a dotazy účastníků možnost zapojit další instituce a organizace z kraje Častá témata: legislativní změny a nový systém podpůrných opatření podpora nadaných žáků školní zralost a nástup do 1. třídy práce s žáky-cizinci, žáky s poruchami chování, ADHD atd. spolupráce s asistentem pedagoga

Centrum podpory školám v oblasti společného vzdělávání - Olomouc Kde nás najdete: Národní institut pro další vzdělávání krajské pracoviště Olomouc Wellnerova 256/25 779 00  Olomouc

Centrum podpory školám v oblasti společného vzdělávání - Ostrava Kde nás najdete: Národní institut pro další vzdělávání Krajské pracoviště Ostrava Blahoslavova 1576/2, 702 00 Ostrava

Centrum podpory školám v oblasti společného vzdělávání Tým centra podpory Olomouc: Mgr. Zonna Bařinková Krajský metodik projektu APIV Wellnerova 25, 779 00 Olomouc E-mail: barinkova@nidv.cz Mgr. Irena Balaban Cakirpaloglu Ph.D. Konzultant implementace APIV Wellnerova 25, 779 00 Olomouc Mobil: 778 880 449 E-mail: cakirpaloglu@nidv.cz

Centrum podpory školám v oblasti společného vzdělávání Tým centra podpory Ostrava: Ing. Magda Dirgasová Krajský metodik projektu APIV Mobilní telefon: 770 184 295 e-mail: dirgasova@nidv.cz Ing. Martina Čaputová Konzultant implementace APIV Mobilní telefon: 778 880 451 e-mail: caputova@nidv.cz

Centrum podpory školám v oblasti společného vzdělávání – konzultační hodiny: Konzultační hodiny Olomouc: Konzultační hodiny Ostrava Pondělí 9:00 – 12:00 Úterý 9:00 – 12:00 Čtvrtek 9:00 – 12:00 Středa 9:00 – 12:00 I v jiných pracovních dnech můžete kontaktovat členy týmu poradenského pracoviště na telefonu nebo e-mailu. Poradenství je bezplatné.

Centra podpory školám v oblasti společného vzdělávání Činnost center podpory: V období červen 2017 – červen 2018 bylo poskytnuto více než 50 konzultací školám a školským zařízením Olomouckého kraje a přibližně stejný počet konzultací v kraji Moravskoslezském Nejčastějšími konzultovanými tématy byla problematika asistentů pedagoga a jejich zařazení V obou krajích bylo realizováno celkem 12 informačních seminářů pro veřejnost zaměřených na témata z oblasti společného vzdělávání, kterých se zúčastnilo více než 180 osob Byla vytvořena krajská síť 27 zapojených škol v kraji Olomouckém a 29 škol v kraji Moravskoslezském Byla vytvořena databáze aktérů společného vzdělávání

Děkuji za pozornost KONTAKT: Ing. Magda Dirgasová mobil: 770 184 295 e-mail: dirgasova@nidv.cz