Didaktika přírodopisu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Advertisements

Didaktika TV jako součást kinantropologie Kinantropologie = vědní obor, jehož předmětem zkoumání je lidská pohybová činnost ve všech souvislostech. Má.
Studium k výkonu specializovaných činností: Koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií.
Příloha č. 1 – specifikace předmětu plnění Řízení lidských zdrojů Procesy a nástroje VZ 2015.
Pedagogická psychologie. Názory na vymezení předmětu pedagogické psychologie Předmětem pedagogické psychologie je aplikace poznatků z obecné psychologie.
KA6 - V ZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ K INTEGRACI ICT DO VÝUKY - "O BOROVÉ DIDAKTIKY SŠ„ O DBORNÉ PŘEDMĚTY P EDAGOG A TABLETY VE VÝUCE Dr. Michal.
Ondřej Hýsek, Gymnázium INTEGRA BRNO Učíme o Moravě.
Hodnocení pedagogických pracovníků manažerská dovednost = účinný nástroj manažerská dovednost = účinný nástroj řízení a kontroly pracovníků řízení a kontroly.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Rovnováha dvou sil Tématický okruh: Síla Vzdělávací obor: Fyzika.
Didaktika přírodopisu 2 9. seminář Návrh aktivizující metody Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Pedagogická psychologie
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Charakteristika výukového materiálu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_11_CAS_A_JEHO_MERENI Název materiálu:
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Plánování ve školní tělesné výchově
EU_32_sada 2_14_PV_Druhy map a jejich využití_Duch
Označení materiálu:VY_32_INOVACE_10_Kocůrková
Doc.PhDr. Jaroslav Mužík,DrSc.
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_33_DOPRAVNÍ ZNAČKY Mgr. Petra Kukuczková
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_17_MERENI_OBJEMU_TELES Název materiálu:
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Proč je důležité podpořit rozvoj KP ve škole
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Didaktické zásady Literatura:
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurence schopnost.
Pedagogická psychologie
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Pedagogika II Lekce 2: Alternativní školství
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
Odměňování zaměstnanců
RKC.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_11_CAS_A_JEHO_MERENI Název materiálu:
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Učitelská mobilita Erasmus+ Univerzita v Granadě
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Didaktika přírodopisu 1 Sem.8 – Mezipředmětové vztahy
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Didaktika přírodopisu 1 3. seminář: Roční časově tématický plán
Organizační pokyny: somatologie úvod do VkZ
Andragogika Vzdělávání.
DUM - Digitální Učební Materiál
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Výukový materiál VY_52_INOVACE_32_OCHRANA PŮDY
Genetika Organizační pokyny Bezpečnostní pokyny
Kurikulum předškolního vzdělávání (plánování vzdělávací práce)
Odhalení příčin studijních neúspěchů u studentů EF TUL a jejich řešení
Analýza vyučovacího procesu v ZŠ praktických v České republice
Institucionální plán TUL pro rok 2017 Cíl 3: Internacionalizace
Didaktika přírodopisu 2 1. seminář
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Akreditovaný vzdělávací program
Výuka sociálního lékařství a veřejného zdravotnictví na LF MU
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Microsoft Education education.microsoft.com.
Struktura pedagogiky.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání (MAP II) v kutnohorském regionu realizuje MAS Lípa pro venkov z.s. (leden.
Transkript prezentace:

Didaktika přírodopisu Úvod Mgr. Petra Jůzlová

Harmonogram: 1. Přednášky od 23. 9. do 18.11. 18. 11. zápočtový test – 1. termín

Náplň: Trocha historie Postavení přírodopisu v RVP Metody Prostředky Pravidla Motivace Procesy učení – pojmotvorný proces

Výuková praxe 1 Od 23.11. do 27.11. 2009 Libovolný výběr školy 5 hodin náslechů, mikrovýstupy, výuka Odměna pro mentora 100 Kč/hodinu Před praxí bude úvodní hodina k praxi zařazena do přednášek Didaktiky

Literatura Cokoli od Altmana Moderní vyučování – Petty ……….

Předmět studia: věda u výuce přírodopisu didaktika biologie botaniky zoologie biologie člověka didaktika geologie Obecné a specifické zákonitosti učení o přírodě Vzdělávací programy Časově tématické plány Metody a formy Materiální prostředky Přírodniny

RVP