Transparentnost a nastavení procesů zadávání veřejných zakázek s ohledem na ochranu zadavatele Vlastimil Fidler Ministerstvo pro místní rozvoj.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NEJČASTĚJŠÍ POCHYBENÍ ZADAVATELE při zadávání veřejných zakázek
Advertisements

Zákon o veřejných zakázkách: problémové okruhy
Změna legislativy při zadávaní veřejných zakázek
Informativní schůzka k programu 1M Praha
Prameny z.č. 418/2011 Sb., o trestní odpovědnosti právnických osob a řízení proti nim z.č. 40/2009 Sb., trestní zákoník, ve znění pozdějších předpisů z.č.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY NOVELA ZÁKONA O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH Navrhované změny stav k Mgr. Mgr. Vlastimil Fidler.
Veřejné zakázky a projekty PPP 23. února Martin Vacek advokát PETERKA & PARTNERS v.o.s. Praha, Bratislava.
Správní právo Pojem správního práva.
Hodnocení škol a školských zařízení
Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Elektronické učebnice Ing. Zdeněk Pavlík. Hlavním cílem tvorby elektronických učebnic je zlepšení podmínek pro výuku technických oborů, včetně zvyšování.
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
Trestní právo Trestné činy proti majetku
Možnosti kontroly veřejných zakázek Oživení, o. s.
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ Všechno v mém životě souvisí AC Education s.r.o. |
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY Veřejný zadavatel a vnitřní předpisy aneb kontrola předcházejí kontrole ÚOHS Brno, 27. listopadu 2007 Mgr.
TEST 1. Může Skrblík Ječmenovi proplatit pokutový blok jako výdaj tábora – střediska? Proč? 2. Byly splněny podmínky pro blokové řízení? 3. Může se Baghíra.
Mgr. Ing. Drago Sukalovský, starosta města Kuřimi
Poslední trendy a vývoje soutěžního práva Kartel jako trestný čin v České republice Michal Petr Úřad pro ochranu hospodářské soutěže 12. listopadu 2008,
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY Budoucnost veřejných zakázek 3. prosince 2010 Mgr. Jan Sixta.
Ministerstvo vnitra ČR Strategie vlády v boji proti korupci na období
Veřejné zakázky. Právní základ 3 Právní základ - Smlouva o založení Evropského společenství - Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách - Zákon č.
Podmínky pro zadávání VŘ/ZŘ ve vztahu k elektronickým učebnicím Mgr. Monika Málková.
„Elektronické“ Veřejné zakázky Vladimír Šiška náměstek ministra ředitel sekce ISVS.
Tento text upravíte v menu: Zobrazit / Záhlaví a zápatí1 Zkušenosti s dobrovolnou transparentností zadávání veřejných zakázek Mgr. Jan Farský starosta.
Zajišťování kvality ve věcném záměru zákona o vysokých školách Jiří Nantl ředitel odboru vysokých škol Telč,
Závěry expertní skupiny MMR k některým ustanovením ZVZ
Odpovědnost za porušení předpisů v oblasti platebního styku omezení plateb v hotovosti opatření proti „praní špinavých peněz“
Změny v Pokynech pro zadávání veřejných zakázek ROP SV v roce 2012.
Trestní právo procesní a trestní řízení Přednáška
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR JUDr. Jana Nedvědická Odbor práva veřejných zakázek a koncesí MMR ČR Zákon o veřejných zakázkách – možnosti společensky.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Autoři: Ing. Martin Polák Výhody e-tržišť z pohledu dodavatele.
Vodohospodářská infrastruktura a veřejné zakázky Vlastimil Fidler Ministerstvo pro místní rozvoj.
PROVÁDĚCÍ PŘEDPISY transparentní novela zákona Vlastimil Fidler 1.
SETKÁNÍ ZÁSTUPCŮ STATUTÁRNÍHO MĚSTA PŘEROVA SE ZÁSTUPCI PODNIKATELSKÉ VEŘEJNOSTI „NOVELA ZÁKONA č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách “ Odbor: Vnitřní.
Administrace veřejných zakázek elektronicky.
Novely zákona o veřejných zakázkách v roce 2012 Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Mgr. Jan Sixta Veřejné zakázky od 1.dubna 2012 zásadní změna k lepšímu?
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Nejčastější chyby při zadávání veřejných zakázek z OPVK
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Úřad vlády České republiky Oddělení veřejných zakázek Společensky odpovědné zadávání veřejných zakázek Úřadem vlády ČR Mgr. Zuzana Profousová.
Zastoupení zadavatele – ano - ne Konference: Elektronizace veřejných zakázek Pořadatel QCM s.r.o. Hotel Barcelo, Praha, Ing. Miroslav Jeništa.
Pokyn NKM k VZMR financovaných z EHP a Norských fondů Česko-norský výzkumný program CZ09 Czech-Norwegian research programme CZ09 Ministerstvo.
Systém sociálních služeb a sociální práce - stávající stav a návrhy změn Seminář APSS ČR, 15. – , Chotoviny Mgr. David Pospíšil ředitel Odboru.
O ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Problematika zadávání vodohospodářských projektů v ČR Mgr. Hana Šachová.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Několik problémů na startu zák. č. 250/2016 Sb.
Chyby při zadávání dotovaných veřejných zakázek
Zákon 417/2009 Sb. Mgr. Pavel Herman.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
Rozkrývání vlastnických struktur a skutečných majitelů
Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu
Novelizace Zákon č. 417/2009 Sb. a č. 179/2010 Sb. a další novelizace
rrgtoaerhgdghofhgahgarg
Pochybení při zadávání veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Trestní odpovědnost firem 1.
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Zadávání veřejných zakázek na pomezí práva soukromého a veřejného
Elektronická komunikace při zadávání veřejných zakázek Mgr. Jakub Váňa
UZAVÍRÁNÍ SMLUV O VEŘEJNÝCH SLUŽBÁCH V PŘEPRAVĚ CESTUJÍCÍCH
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Transkript prezentace:

Transparentnost a nastavení procesů zadávání veřejných zakázek s ohledem na ochranu zadavatele Vlastimil Fidler Ministerstvo pro místní rozvoj

Transparentnost základní princip veřejných zakázek čl. 18 směrnice 2014/24/EU § 6 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek obecný pojem, bez dalšího legislativního vymezení (průhlednost) povinnost uveřejňovat přezkoumatelnost

Transparentnost jako ochrana veřejná kontrola: nepřítel? důsledné dodržení transparentnosti vede k posilování dobrého jména zadavatele (x nelze uveřejňovat vše – obchodní tajemství, GDPR)

Odpovědnost zadavatele nesejmutelná odpovědnost za zadávací řízení (např. § 36 odst. 3 – odpovědnost za zadávací podmínky – nepomůže ani administrátor, ani expert (jedině regres) Zproštění odpovědnosti FO: § 270 odst. 2 - Fyzická osoba za přestupek neodpovídá, jestliže prokáže, že vynaložila veškeré úsilí, které bylo možno požadovat, aby přestupku zabránila

Odpovědnost zadavatele trestní odpovědnost § 257 tr.z. - Pletichy při zadání veřejné zakázky a při veřejné soutěži (2) Odnětím svobody na dvě léta až osm let bude pachatel potrestán, spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 a) v úmyslu opatřit sobě nebo jinému značný prospěch, nebo b) jako úřední osoba.

Možnosti ochrany zadavatele nastavení pravidel pro investiční proces důsledná kontrola ex ante posilování odborné kompetence

Proces zadávání a schvalování investiční záměr, financování zadávací řízení smlouva plnění vymezení odpovědných osob: GARANCE SCHVALOVÁNÍ KONTROLA stanovuje „statutární“ osoba zadavatele

Nastavení zadávacího procesu legislativní rámec (zákon, vnitřní řídící akty, podmínky dotace) podklady pro zadávací řízení (předmět, kvalifikace, hodnocení, další podmínky účasti) personální zajištění (odborný zpracovatel, administrátor) modely procesů – specializovaný, individuální, poddodavatelský

Specializovaný model útvar odborný a útvar administrátora rizika: nutná spolupráce, konflikt očekávání a odpovědnosti výhody: specializace, silnější odborná kompetence, unifikace

Individuální model oborný útvar zároveň administrátorem rizika: nedostatečná odbornost, nejednotnost postupu, výhody: jasné vymezení odpovědnosti

Poddodavatelský model externí dodavatel (odborný, administrátor) rizika: zadavatel závislý na externím subjektu výhody: odbornost (?), odpovědnost za škodu

Vnitřní předpis regulace zadávacího systému rozhodně NE proces kompetence, odpovědnost, schvalování postupy neregulované zákonem   rozhodně NE opisování zákona uvolnění zákonných pravidel

Komentářová literatura Herman P., Fidler V. a kol.: Komentář k zákonu o zadávání veřejných zakázek (autorský komentář), 2. vydání Podešva V.: Zákon o zadávání veřejných zakázek. Zákon o registru smluv Krutáková L., Kruták T.: Zákon o zadávání veřejných zakázek Machurek T.: Zákon o zadávání veřejných zakázek Derková R.: Zákon o zadávání veřejných zakázek

DĚKUJI ZA POZORNOST