DirectX Jan Kotrouš PGC3.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
© 2000 VEMA počítače a projektování spol. s r. o..
Advertisements

HARDWAROVÉ POŽADAVKY NA MULTIMEDIÁLNÍ POČÍTAČ
ZÁKLADNÍ ROZDĚLENÍ SOFTWARE
Kateřina Svobodová a Markéta Pospíšilová
Software – aplikace, programy
SOFTWARE operační systémy
Operační systémy a aplikační servery Tomáš ZACHAT SPŠ Praha 10, STIC.
Programová rozhraní pro grafické adaptéry
Konfigurace paměti v prostředí MS-DOS
Operační systém Adam Greguš, 4.A.
PC komponenty.
Základní součásti PC Základní Škola.
Průmyslová komunikace
programové vybavení počítače
Architektura systému Windows
Tvorba webových aplikací
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B4 Systém uživatelských účtů AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníLeden 2013 Ročník / věková kategorie2. ročník.
Výstupy z GIS Pojmy a typy výstupů, aneb pro koho, co a jak Ing. Jiří Fejfar, Ph.D.
OS Windows. Tento operační systém byl vytvořen pro snazší ovládání počítače běžnými uživateli. Například stačí jednou definovat připojená zařízení (tiskárny…)
OS Windows 7 I. Úprava a nastavení PC Práce se složkami a soubory
VY_32_INOVACE_48_OS_Windows_7_II. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Štěpán Lískovec, 4.A.  =základní programové vybavení počítače (tj.software)  hlavní úkol:  A, zajistit uživateli možnost ovládat PC  B, vytvořit pro.
FUNKCE A VYBAVENÍ POČÍTAČE Vypracoval Mgr. David Mikoláš 19. září 2007.
Operační systémy.
 oblast informačních a komunikačních technologií  sloučení audiovizuálních technických prostředků s počítači či dalšími zařízeními  multimediální systém.
Serverové systémy Windows
Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B Ostrava-Zábřeh
Operační systém (OS) ICT Informační a komunikační technologie.
VSTUPNÍ A VÝSTUPNÍ ZAŘÍZENÍ PC
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
1 Periferní zařízení osobních počítačů Část 2 Základy informatiky a výpočetní techniky 1.
Virtual Reality Toolbox 2.0
Thang Bui Toan 4.B. Co je software ?  Software je něco, co není hardware  je programové vybavení počítače (sada všech počítačových programů umístěných.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Informační a komunikační technologie 1.2 Operační systémy, aplikace Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Studijní obor: Kadeřník,
Základy práce na PC Ing. Jan Roubíček.
ZÁKLADNÍ ROZDĚLENÍ SOFTWARE
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
HUMUSOFT s.r.o. MATLAB Excel Builder. HUMUSOFT s.r.o. The MathWorks, Inc. společnost založena 1984, soukromě vlastněna sídlo: Natick, Massachusetts, USA.
ICT – Informační a komunikační technologie Ing. Libor Měsíček, Ph.D. CN460
Operační systémy. Operační systémy Operační systém je základním programovým vybavením nezbytně nutným pro provoz počítače. Poznámka: Operační systém.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Programování Windows 8 Jiří Danihelka PDA Katedra počítačové grafiky a interakce ČVUT v Praze.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
OPERAČNÍ SYSTÉMY.
Katedra počítačů ČVUT FEL
GPGPU Výpočty pomocí grafických procesorů Zpracoval Martin Přeták.
Jan Gemrich - XGEMJ03 3MA381 Live Mesh MS cloud services.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Funkce operačního systému (11). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:III/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Informační a komunikační technologie.
Rozdělení počítačů (2). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Operační systémy Grafický subsystém © Milan Keršláger Obsah:
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 32 AnotaceProgramové.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Grafická karta Číslo DUM: III/2/VT/2/1/05 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_17_ROZHRANI.
UNIX 14. Grafický subsystém © Milan Keršláger
Informační a komunikační technologie 11. WIN - pracovní plocha Autor : RNDr. Zdeněk Bláha.
Vypracoval / Roman Málek
Operační systém Windows
Operační systém Windows
Operační Systém Operační systém je v informatice základní programové vybavení počítače (tj. software), které je zavedeno do paměti počítače při jeho.
Operační systémy - úvod
SOFTWARE II Aplikační software.
Přednáška pro předmět Operační systémy II ÚI PEF MENDELU
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
Software (programy) Vypracoval: Mgr. R. Jančar
Název: VY_32_INOVACE_ICT_5B_12 Škola:
Operační systémy.
Transkript prezentace:

DirectX Jan Kotrouš PGC3

Obsah Co to je DirectX Princip Součásti Verze Ukázky

Co to je DirectX Knihovna obsahující nástroje pro tvorbu PC her a multimediálních aplikací Vytvořeno firmou Microsoft – funkční pouze pro OS Win Je to rozhraní mezi HW (grafická karta, joystick) a SW (MS Windows, aplikace) Alternativa - OpenGL

Princip Windows standardně používá GDI (Graphics Device Interface) – zaručuje kompatibilitu, stabilitu a jednotnost, ale je velmi pomalé. Obchází se pomocí DirectX (Direct = přímý (přístup k HW)) – je výrazně rychlejší => uplatnění v PC hrách atd. Nutnost mít grafickou kartu s podporou DirectX

Součásti DirectDraw – základním prvkem jsou plochy – slouží jako podklad pro objekt, který se následně promítne nad obrazovku Direct3D – používá se při tvorbě 3D modelů, pracuje na nejnižší vrstvě ovladačů – rychlý, ale nepohodlné programování

Součásti DirectInput – komunikace se vstupními zařízeními – i zpětně (např. force feedback) DirectPlay – podpora hraní po síti DirectSound, DirectSound3D, DirectMusic – podpora digitálního zvuku DirectShow – podpora multimediálních aplikací, přehrávání videa a zvuku

Součásti DirectSetup – umožňuje instalaci celého DirectX Jednotlivé součásti jsou pro běžného uživatele neoddělitelné, toto rozdělení je podstatné hlavně pro programátory

Verze DirectX 1.0 – první verze, r. 1995 DirectX 10 – verze pro Win Vista r. 2006 DirectX 10.1 – současná verze, je součástí Win Vista service pack 1

Ukázky