DirectX Jan Kotrouš PGC3
Obsah Co to je DirectX Princip Součásti Verze Ukázky
Co to je DirectX Knihovna obsahující nástroje pro tvorbu PC her a multimediálních aplikací Vytvořeno firmou Microsoft – funkční pouze pro OS Win Je to rozhraní mezi HW (grafická karta, joystick) a SW (MS Windows, aplikace) Alternativa - OpenGL
Princip Windows standardně používá GDI (Graphics Device Interface) – zaručuje kompatibilitu, stabilitu a jednotnost, ale je velmi pomalé. Obchází se pomocí DirectX (Direct = přímý (přístup k HW)) – je výrazně rychlejší => uplatnění v PC hrách atd. Nutnost mít grafickou kartu s podporou DirectX
Součásti DirectDraw – základním prvkem jsou plochy – slouží jako podklad pro objekt, který se následně promítne nad obrazovku Direct3D – používá se při tvorbě 3D modelů, pracuje na nejnižší vrstvě ovladačů – rychlý, ale nepohodlné programování
Součásti DirectInput – komunikace se vstupními zařízeními – i zpětně (např. force feedback) DirectPlay – podpora hraní po síti DirectSound, DirectSound3D, DirectMusic – podpora digitálního zvuku DirectShow – podpora multimediálních aplikací, přehrávání videa a zvuku
Součásti DirectSetup – umožňuje instalaci celého DirectX Jednotlivé součásti jsou pro běžného uživatele neoddělitelné, toto rozdělení je podstatné hlavně pro programátory
Verze DirectX 1.0 – první verze, r. 1995 DirectX 10 – verze pro Win Vista r. 2006 DirectX 10.1 – současná verze, je součástí Win Vista service pack 1
Ukázky