Computation of Harmonic and Anharmonic Vibrational Spectra

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Business Communications/Replies to Offers 06C10 AutorLadislava Pechová.
Advertisements

Cumulative tests Tenses Phrases. Put the verbs into the correct form I need a rest. I _______ (run) all morning! John isn´t here. He _______ (go) to the.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_13_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Tutorial: Physics Topic: Accumulator Prepared by: RNDr. Ondřej Jeřábek Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je spolufinancován.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:4.
Jak postupujeme vpřed v testování? Jak se nám daří vytvářet denní buildy? Stíháme opravovat chyby? Jak kvalitně chyby opravujeme?
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_12_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_15_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 04Číslo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Tutorial: Obchodní akademie Topic: Logical Functions Prepared by: Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Business Communications/Complaints 06C16 AutorLadislava Pechová Období.
European Language Portfolio from Outside and Inside Channel Crossings.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 COVER LETTER Autor: Mgr. Kateřina Suková EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Art Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-29 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky cizích jazyků.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 PAYMENT + INVOICE Autor: Mgr. Kateřina Suková EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_4C_5_London (5) Téma: 4C_Aj 7.tř.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_32_Guess_the_job.
ANOTACE: Anotace: Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace se skládá ze cvičení určených k upevnění materiálu.
Tutorial:Business Academy Topic: Stock in trade Prepared by:Ing. Marcela Zlatníková Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
G Traditional cooking vs. Fast food Adam Hlavatý Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za obsah publikací (sdělení) odpovídá.
SELFBRIEFING. CONTEST AREA + AIRSPACE SOUTĚŽNÍ OBLAST + VZDUŠNÝ PROSTOR.
Kliknutím lze upravit styl předlohy. Typical daily meals Food in the past Jakub Jambor, Jakub Baštinec Tento projekt byl realizován za finanční podpory.
Relative clauses Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastSlovní zásoba a gramatika Datum vytvoření25.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Shane Paul Hertnon Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_ANGLICKY_JAZYK_KOMUNIKACNI_SITUACE_20.
Department of Economics and Management in Civil Engineering, CTU in Prague, Václav BERAN, Petr DLASK, Dana ČÁPOVÁ, Jaroslava.
Získávání zaměstnanců se zaměřením na online marketing
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název vzdělávacího materiálu
Interesting places - word formation, use of English
Daily Routine Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Pavlína Horáčková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN ,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název vzdělávacího materiálu
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
LIFE IN THE COUNTRY X LIFE IN THE CITY.
Digitální učební materiál
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_17Množství.
Shopping 2. ledna 2014 VY_32_INOVACE_150119
Gregor Johann Mendel Nela Balcárková, Michal Bušík, Veronika Cuová, Jakub Jambor, Veronika Kroutilová Tento projekt byl realizován za finanční podpory.
Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie.
Quantum Chemistry / Quantum Mechanics Many-Particle Problems
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Přítomný čas prostý a průběhový.
Molecular Mechanics Molecular Dynamics.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
T-CUP 2018 SELFBRIEFING.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Revison of the 2nd semester
(a brief reminder of electromagnetism)
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Quantum Chemistry / Quantum Mechanics
Letní škola slovanských studií Poděbrady 1. –
Quantum Chemistry / Quantum Mechanics
Quantum Chemistry / Quantum Mechanics
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Other Molecular Spectroscopic Properties: ROA, NMR, ECD
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Petr Michálek Datum konání:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_Spo_II_07 U4: What was happening?
Transkript prezentace:

Computation of Harmonic and Anharmonic Vibrational Spectra

BO approximation + motion separation: - purely vibrational Hamiltonian

The Harmonic Approximation !

The Harmonic Approximation

The Harmonic Approximation mass weighted coordinates

The Harmonic Approximation mass weighted coordinates normal mode coordinates

The Harmonic Approximation

The Harmonic Approximation mass weighted coordinates normal mode coordinates

Spectral intensities

Spectral intensities

… “double-harmonic” approximation Spectral intensities X X … “double-harmonic” approximation

The Harmonic Approximation formally works for any molecule exact solution of the vibrational part of Schrödinger equation Gaussian: FREQ (VCD, Raman, ROA) flexible motions (CH3 rot) unusable bond stretching – large error combination modes, overtones – not appropriate

Typical spectrum overtones combinations Harmonic “anharmonic” CH, NH anharmonic - low

G16: AH Raman, ROA Freq=(ROA, Anharm)

S4.doc, gahtables … ## MEASUREMENT INFORMATION: SCP(90)z ## Units: Transition energies (E) in cm^-1 Raman activity (RA) in Ang^6 Fundamental Bands ----------------- Mode(n) E(harm) E(anharm) RA(harm) RA(anharm) 1(1) 3632.502 3471.790 0.48654719 0.58330320 2(1) 3237.247 3097.389 0.55008107 0.56423762 Overtones --------- Mode(n) E(harm) E(anharm) RA(anharm) 1(2) 7265.003 6795.777 0.00042922 2(2) 6474.493 6201.735 0.00030375 Combination Bands Mode(n) Mode(n) E(harm) E(anharm) RA(anharm) 2(1) 1(1) 6869.748 6579.779 0.00001961 3(1) 1(1) 6845.714 6561.405 0.00002336 S4.doc, gahtables …

S4 program PT2 as in Gaussian VCI VCI is more numerically stable than PT2, but diagonalization of a huge matrix (~106 x 106) needed

S4 program higher order terms can be added

Difficult implementation of intensities …..

Uveřejněné materiály jsou určeny studentům Vysoké školy chemicko-technologické v Praze jako studijní materiál. Některá textová i obrazová data v nich obsažená jsou převzataz veřejných zdrojů. V případě nedostatečných citací nebylo cílem autora/ů záměrně poškodit event. autora/y původního díla. S eventuálními výhradami se prosím obracejte na autora/y konkrétního výukového materiálu, aby bylo možné zjednat nápravu. The published materials are intended for students of the University of Chemistry and Technology, Prague as a study material. Some text and image data contained therein are taken from public sources. In the case of insufficient quotations, the author's intention was not to intentionally infringe the possible author(s) rights to the original work. If you have any reservations, please contact the author(s) of the specific teaching material in order to remedy the situation.