Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.15 Anotace: Prezentace vysvětluje dělení charakteristiky a obsahuje slohová cvičení zaměřená na charakteristiku vnější, vnitřní,
Advertisements

Interpretace neuměleckého textu Popis, charakteristika III
Slohové postupy.
Řídící struktury.
Název projektu: Moderní škola
Seznamuje žáky s procesem lidské socializace a společenským statusem.
POPIS OSOBY.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_CESKYJAZYK1_11
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_362_Slohové postupy AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
POPIS = informuje o výsledcích pozorování objektů neživých i živých, o jejich pohybu a činnosti.
POPIS teorie.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.12 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu statického a dynamického. Vzdělávací.
VYPRAVOVÁNÍ.
POPIS OSOBY A CHARAKTERISTIKA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_319_Slohové útvary AUTOR: Ilona Kozubová ROČNÍK, DATUM: 8.,
EPICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_O8_CJL_M Ročník: III. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
CHARAKTERISTIKA znaky.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Volba povolání.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Psychologie osobnosti
Vůle.
Charakter Pavel Šuranský.
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_14_CJL_M Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Anotace: Popisují kamaráda podle zadaných bodů.
V.HUGO – CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI
Slohové postupy.
LITERATURA 2.SVĚTOVÉ VÁLKY
Charakteristika Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Listopad 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
Slohový útvar CHARAKTERISTIKA
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
ABSOLVENTSKÁ PRÁCE Název absolventské práce
VY_32_INOVACE_04_Povolání. Jméno: Vendula Báčová Ročník: 3. Období vytvoření: září 2011 Téma: Povolání Anotace: Učivo je podáno formou prezentace doplňující.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-M O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_13_20 Název materiáluSloh-Charakteristika.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_2C_08_POPIS_UMELECKEHO_DILA Popis listopadu 2011 Popis – úvod, co vše můžeme popisovat, specifika popisu uměleckého.
JÁ A MŮJ KAMARÁD Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
Osobní bezpečí Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
Popis postavy Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Leden 2013 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
PROSLOV Mgr. Michal Oblouk.
Popis, charakteristika
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
CHARAKTERISTIKA VNĚJŠÍ – vystihuje vzhled, zevnějšek
CHAREKTERISTIKA Obrázky a náměty slohových cvičení
CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Vy_32_INOVACE_77_Charakteristika
5 Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr. Nataša Bartoníčková Název: VY_12_INOVACE_ČESKÝ JAZYK A LITERATURA_2_15.TVAROSLOVÍ Téma:
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
DOMÁCÍ SLOHOVÁ PRÁCE ZADÁNÍ PROJEKTU.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Charakteristika.
Název školy: Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Název školy: Základní škola J. E
CHARAKTERISTIKA Aneta Bartošová. CHARAKTERISTIKA VNĚJŠÍ – VZHLED POSTAVA.
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr. Nataša Bartoníčková Název: VY_12_INOVACE_ČESKÝ JAZYK A LITERATURA_2_22.CHARAKTERISTIKA Téma: CHARAKTERISTIKA Číslo projektu: CZ. 1.07/1.4.00/21.2349 Anotace: Materiál obsahuje obecné poučení o tom, jak psát charakteristiku, zaměřuje se na správný postup podle osnovy a na základní dělení tohoto slohového útvaru.

JEDEN ZE SLOHOVÝCH ÚTVARŮ CHARAKTERISTIKA JEDEN ZE SLOHOVÝCH ÚTVARŮ

CO VYJADŘUJE? Charakteristikou vyjadřujeme psychické vlastnosti člověka, zaměřujeme se na jeho povahu a charakter. Člověka charakterizujeme z různých hledisek tak, abychom jeho osobnost dokázali pochopit jako celek.

ZÁKLADNÍ DĚLENÍ Charakteristika vnější – popis zevnějšku. Charakteristika vnitřní – nejpodstatnější, odhaluje povahu, charakter. Charakteristika přímá – povahové vlastnosti sdělujeme přímo Charakteristika nepřímá – povahové vlastnosti sdělujeme nepřímo – jednáním, řečí, činem…

OSNOVA Úvod – seznámení s postavou, jméno, proč ji charakterizujeme Charakteristika vnější – stručný popis vzhledu Charakteristika vnitřní – nejrozsáhlejší, popisujeme lidské vlastnosti, chování a jednání člověka Závěr – názor na charakterizovanou postavu, vztah k ní

CHARAKTERIZOVAT MŮŽEME: Sami sebe – vlastní charakteristika Blízkou osobu – rodinné příslušníky Svého kamaráda, přítele Významnou osobnost Literární postavu PODLE POTŘEBY UVÁDÍME: vztah k práci, k lidem, zvířatům, zájmy, záliby, koníčky, přání …

NA CO NESMÍME ZAPOMENOUT VZHLED ČLOVĚKA JE SICE DŮLEŽITÝ, ALE NEZNAMENÁ, ŽE TAKOVÝ ČLOVĚK MÁ JEN SAMÉ KLADNÉ POVAHOVÉ VLASTNOSTI. Úkoly k procvičování: Proveď podle zadané osnovy svou vlastní charakteristiku, nezapomeň na své kladné i záporné povahové vlastnosti, vztah ke škole, kamarádům, aktivity ve volném čase…