VY_32_Inovace_6.2.1 impresionismus

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_ČJPS2A0160BED
Advertisements

VY_32_INOVACE_ČJPS20660BED Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
SLOH – popis statický líčení
Impresionismus Šedesátá léta 19. století.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
IMPRESIONISMUS Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu:
Impresionismus Impresionismus není ještě moderním uměleckým směrem, za počátek moderního umění považujeme až postimpresionismus. Zato zůstává impresionismus.
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Poezie z řeckého poiésis – tvorba
Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA
JMÉNO AUTORA: MGR. HANA BOHÁČOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_12_INOVACE_32_CJL_L ROČNÍK: III. ČESKÝ JAZYK A LITERATURA VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
Impresionismus.
IMPRESIONISMUS.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
IMPRESIONISMUS Mgr. Lucie Rusová český jazyk a literatura 3. ročník/septima Moderní umělecké směry přelomu 19. a 20. ve světové a české literatuře.
Claude Monet Markéta Marešová V6A Claude Monet impresionismus vyhledávání světla snaha zachytit okamžik Paříž, Normandie, Rouen květiny.
Líčení Zpracovala: Mgr
Člověk a jeho svět 4. ročník
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
IMPRESIONISMUS.
Literární moderna 8. ročník Literární moderna Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české.
Impresionismus Název školy
IMPRESIONISMUS, SYMBOLISMUS, DEKADENCE
Umělecké směry přelomu století Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.2.1 impresionismus Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ Jan Drda Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.2.5 Slovenská republika Téma: Česká republika jako součást Evropy.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.3.3 líčení Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.1.7 K.J.Erben Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ druhy rýmů Název sady: Český jazyk 7.ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.2.7 poetismus Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ Gulliverovy cesty Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ Karel Čapek Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Impresionismus. Co je to imprese? Vjem, pocit, nebo obrázek uchovaný na základě zkušenosti Neurčitá představa, vzpomínka nebo přesvědčení.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.1.6 n onsens Název sady: Český jazyk 7.ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ANTONÍN SOVA - DÍLO. NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_2B_04_Antonín.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.3.6 Karel Poláček Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.2.9 dadaismus Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_2C_CJ9_17_LITERATURA.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_ Opakování Evropa Téma: Česká republika jako součást Evropy.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Impresionismus Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Malba podle Clauda Moneta Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastESV - Komunikace vizuálního umění se znakovými.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mgr. Jindřiška Řehořková
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)
VY_32_Inovace_ Antická literatura Český jazyk 8. ročník
Mgr. Jindřiška Řehořková VY_32_Inovace_7.1.9 Sámova říše
Všestranné jazykové rozbory 4
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
A. Sova – Květy intimních nálad
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
SUBJEKTIVNĚ ZABARVENÝ POPIS
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ DATUM VYTVOŘENÍ:
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Česká republika jako součást Evropy
Česká republika jako součást Evropy
Česká republika jako součást Evropy
Křivonosková Kateřina
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název materiálu: Impresionismus
Transkript prezentace:

VY_32_Inovace_6.2.1 impresionismus Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.2.1 impresionismus Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3577 Anotace: Prezentace slouží k výkladu nového učiva, součástí je i praktické využití poznatků v poezii Antonína Sovy.

Impresionismus vznikl koncem 19. století projevil se zejména v malířství pojem impresionismus je odvozen od obrazu Clauda Moneta Impression v literatuře se uplatnil především v poezii (barevné odstíny a subjektivní pocity)

Claude Monet: Impression, soleil levant (Imprese, východ slunce)

Znaky impresionismu: z lat. ipressio = dojem snaha zachytit daný okamžik, náladu, pocit posílení lyričnosti poezie x lyrizace prózy smyslově názorné obrazy – hmatové (vlhko), sluchové (šplouchání vody), čichové (rybina) i vizuální (lesk hladiny) užívání bohatých básnických přívlastků (červánky v mze modré hynou) námětem jsou většinou naprosto všední objekty

Představitelé literárního impresionismu: Antonín Sova Fráňa Šrámek Rudolf Těsnohlídek

Najdi v textu rysy impresionismu. Antonín Sova: U řek U řek mám večer vlažný rád, u řek, kde plno mušlí leží, kde zvolna z řeky vstává chlad a bílá pěna z dálky sněží. U řek mám břízy nejraděj a olše, do nichž stín se dere, a cvrčků šum a vážek rej a v dálce města rysy šeré. Rád u řek rybáře já zřím za clonou par s lodičkou línou se ploužit šerem večerním, kdy červánky v mlze modré hynou. Najdi v textu rysy impresionismu. lyrická krajinomalba, barvy, subjektivita, melancholie, stav duše Sova bývá označován za básníka podzimu. Proč? melancholie a tesknota veršů = podzim

Antonín Sova: Rybníky 1. Urči druh rýmu. 2. Podobně jako u líčení vyhledej specifické jazykové prostředky: personifikace metafory epiteta Ty české rybníky jsou stříbro slité, žíhané temnem stínů pod oblaky, vloženy v luhy do zeleně syté jsou jako krajů mírné, tiché zraky. Tu sluka steskne v rákosí blíž kraje a kachna vodní s peřím zelenavým, jak duhovými barvami když hraje, se nese v dálce prachem slunce žhavým; chlad s vůní puškvorců na luka stoupá a s vůní otavy po kraji dýchá, vzduch mírně chlazen vlnami se houpá a něco jako věčný stesk v tom vzdychá.

Zdroje: MONET, Claude. Wikipedia.cz [online]. [cit. 19.9.2012]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Claude_Monet,_Impression,_soleil_levant,_1872.jpg>. NEZNÁMÝ. Wikipedia.cz [online]. [cit. 22.09.2012]. Dostupný na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Antonin_Sova_1922.jpg?uselang=cs>. NEZNÁMÝ. Wikipedia.cz [online]. [cit. 22.09.2012]. Dostupný na WWW: <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/31/Rudolf_Tesnohlidek.jpg>. NEZNÁMÝ. Wikipedia.cz [online]. [cit. 22.09.2012]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Frana_Sramek_1926.jpg>. SOUKAL, Josef. Literární výchova. Praha: SPN, 1998, ISBN 80-7235-026-9. SOVA, A. U řek. In: To nejlepší z poezie 19. století. Praha: Levné knihy KMa, 2005, s.329. ISBN 80-7309-280-8. ilustrace klipart www.office.microsoft.com