STAROVĚKÉ ŘECKO.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Advertisements

PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO, OBCHOD
STAROVĚKÉ ŘECKO.
STAROVĚKÉ ŘECKO.
STAROVĚKÉ ŘECKO.
HISTORIE LÁZEŇSTVÍ V ČESKÉ REPUBLIKY
Řecko. Úvod starověké Řecko je první evropskou civilizací všechny další už jím byly ovlivněny – nebo z něj přímo vycházely ve starověkém Řecku byly položeny.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV:VY_12_INOVACE_26_ČLOVĚK A JEHO SVĚT_RUDOLF II. ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.3 Starověký Egypt – přírodní a životní podmínky, společnost.
Téma: STAROVĚKÝ ŘÍM Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: boj, právo, vláda Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora Volmanová Datum: 5/2012 Anotace: podpora.
Administrativní členění ČR VY_32_Inovace_17KR-1 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Barbora Šímová Název materiálu: VY_12_INOVACE_D.6.Si.32_Minojska_mykenska_kultura.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Ing. Jaromír Šmíd Název : VY_32_INOVACE_01_Počátky.
HOMO SAPIENS. Homo sapiens ( člověk rozumný) žil ve středním paleolitu před let př.n.l. na území Evropy, Afriky a Asie. K tomuto druhu.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Opakování starověkého Řecka Název sady: Staroorientální.
Téma: STAROVEKÉ ŘECKO 3 Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: Archaické období Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora Volmanová Datum: 3/2012 Anotace:
Křížovka. Křížovka Řešení Kréta a první Řekové (doba bronzová)
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Výsledky, důsledky, možnosti vývoje
Určeno pro : žáky 2. stupně ZŠ Sekce: základní Předmět : zeměpis
„Váš kraj, Váš rozpočet“
Co už víme? KDO BYLI VIKINGOVÉ?. Co už víme? KDO BYLI VIKINGOVÉ?
EGEJSKÁ OBLAST.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
ŠKOLA: Základní škola a Mateřská škola Nemilany
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
2. Antické Řecko (temné období, velká řecká kolonizace, klasické období – Sparta, Athény jako typy starověké polis; řeckoperské války; peloponské války;
Anotace Objasnit důvody vzniku státu. Seznámit žáky se znaky státu, popsat různé historické typy států. Výukový materiál.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012
Název materiálu: VY_12_INOVACE_D.6.Si.61_Mezopotamie Datum:
Germáni – Evropa v době římské DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Prezentace
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Antické Řecko – doba železná
MĚSTSKÉ STÁTY.
Raná řecká tyranida, Sparta
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_02 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
Starověké Řecko – Řecká vzdělanost a věda DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
PRVNÍ ŘEKOVÉ KRÉTA.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
MAKEDONIE I. Makedonská nadvláda.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Doba římská Germáni.
VRCHOLNÉ OBDOBÍ ŘECKÝCH STÁTŮ
Dějiny filozofie - obecně
Vznik a podstata státu Lidstvo prožilo převážnou část své existence bez státu. Počátky státní organizace jsou kladeny do doby rozvinutějšího zemědělství.
Naše vlast Anotace: Materiál je určen k výuce věd ve 3. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se státními symboly ČR, s polohou ČR v rámci Evropy a s našimi nejbližšími.
klasické období (5. stol. př. n. l. Athény za Perikla)
Španělsko v 16.století Nizozemská revoluce
EGYPT VE STAROVĚKU.
Grécko bájí a povestí Staroveké Grécko.
Nový vývoj Řecka.
Řecko uč. str
Mezopotámie kolébka civilizace
EGEJSKÁ OBLAST.
MĚSTSKÉ STÁTY.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Nymburk,
Starověké Řecko VZNIK MĚSTSKÝCH STÁTŮ (8. – 6. stol. př. n. l.)
VRCHOLNÝ A POZDNÍ STŘEDOVĚK
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_10-35_Peloponéská válka a nástup Makedonie Číslo.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Zákoník práce 2 – Vznik a zánik pracovního poměru
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Periklés (Περικλής).
Transkript prezentace:

STAROVĚKÉ ŘECKO

Egejská oblast první evropská civilizace

Domácí úkol Co nazýváme Egejskou oblastí? Co je typické pro dnešní řeckou krajinu? K čemu využívali Řekové olivy? Co se vyváželo z Řecka a dováželo do Řecka? Odkud znali Řekové zemědělství?

KRÉTA největší řecký ostrov výhodná poloha MINOJSKÉ OBDOBÍ (20. – 14. století př.n.l.) města s velkými paláci nejvýznamnější byl: ? král Minos pověst o labyrintu = bludiště velmi vyspělá civilizace Minojská civilizace zaniká: ? příčinou zániku bylo: ? 4

Mykénské období (16. – 12. století př. n. l.) Řekové nebyly původními obyvateli Řecka – přišli sem až kolem roku 2000 př. n. l. Indoevropané paláce na vyvýšených místech (Mykény) kyklopské zdiva kolem paláců lovci a válečníci největší územní rozmach mykénské kultury v: vzájemné války vedly k oslabení = ve 12. století př. n. l. území ovládl řecký kmen Dórů 5

Homérské období (12 – 9. století př. n. l.) období nejslavnějších řeckých eposů: autor: Homér mykénští Řekové vytlačeni na pobřeží Malé Asie obchodní vztahy s Předním východem řecká abeceda: vznik rodové šlechty (aristokracie) v čele každého rodu stál král 6

Domácí úkol O čem pojednává pověst o Troji? Co znamená když se řekne: danajský dar, Achillova pata, jablko sváru, sisyfofská práce, Tantalova muka, Prokrustovo lože 7

ARCHAICKÉ OBDOBÍ (8. – 6. STOLETÍ PŘ. N. L.)

vznik městských států = polis občané = obyvatelé městského státu v čele městského státu stál úředník neplnoprávní občané = cizinci a otroci

Zjistěte: Proč se v Řecku nevytvořil jeden centralizovaný stát? Co znamenalo, že polis nebylo součástí žádného státu? Jaké práva a povinnosti měli občané měst. států?

Velká řecká kolonizace nedostatek zemědělské půdy řešili Řekové tak, že zakládali nové osady = kolonie kolonie vznikaly hlavně v : ? z kolonií se dováželo hlavně: důsledky: díky dovozu levného obilí se již nevyplatilo obilí pěstovat X dlužního otroctví

Sparta = městský stát na Peloponésu profesionální vojáci = vojenský výcvik spartánská výchova – napiš si, co to znamenalo nejlepší bojovníci v Řecku >< žádná věda a umění Lykoguros – zavedl nový systém řízení státu Peloponéský spolek = vojenský spolek, kde byly všechny městské státy na Peloponésu pod vojenskou nadvládou Sparty 12

Athény 6. století př. n. l. byli Athéňané rozděleni politikem Solonem do 4 majetkových tříd každý občan státu měl nějaký podíl na moci = athénská demokracie (dříve tyranida = samovláda) athénský politický systém = nakreslit do sešitu