Logické programování Prezentace číslo 9.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kde to jsem? Where am I?. Už jsem v tomhle obchodě někdy byl? Have I been in this store before?
Advertisements

Už ti to řekli? Have you been told already?. Kdo ti to řekl? Who told you?
Kdy jsi jej naposledy viděl? When was the last time you saw him?
Jak se mu říká? What is he called?.
Co tohle znamená? What does this mean?. Všichni ví kdo jsem. Everyone knows who I am.
Využití inteligentních botů pro výuku anglického jazyka v herním prostředí Jakub Forman
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_20_AJ3E Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
London Language School. When does the July course start? How long does the course last? How much does it cost? Does the school help the students to find.
Nemuseli tam jít they didn't have to go there. myslím, že bychom jim to neměli říkat I don't think we should tell them.
Téma:Předpřítomný čas – cvičení
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Introductions 06B2 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníŘíjen.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Komunikace Suggestions VY_22_INOVACE_34 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_AJ3E Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Traditions By Dagmar Machů Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_ INOVACE_17_Vazba „going to“ AUTOR: Bc. Petra Baťová ROČNÍK, DATUM:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
A Job Interview By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-1.PT-06-Rodina a přátelé Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Bc. Lucie Ševčíková VY_22_INOVACE_2.2.1 AJ6,7g_3 Téma: Sloveso to be - hra Číslo.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-16-Praha Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Bc. Lucie Ševčíková Datum : Název : VY_22_INOVACE_2.2.2.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_12_AJ3E Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. INTRODUCTION Použité obrázky a foto:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-20-Mezilidské vztahy Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. František Jahnátek Název materiálu:
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_174.ANJ.12 Reported speech – Nepřímá řeč v AJ.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Vyjadřuje děje, které jsou pořád nebo se.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová MORNING AFTERNOON I get up at …. I have a shower and breakfast.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
GE - Vyšší kvalita výuky
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
I am going to go shopping. What are you going to do tomorrow?
Název projektu: Moderní škola Číslo klíčové aktivity: III/2 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Vráž, okres Beroun Autor: Zuzana Měchurová Název.
Listening 1 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_161.ANJ.12 In a hotel – check in.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Rodina (Family) B2 Tematická oblast
VY_22_ INOVACE_27_ ANGLICKÝ JAZYK 5
VY_32_Inovace_ Sloveso „být“ (to be)
PICTURES FOR COMPARISON
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název vzdělávacího materiálu
MY HOUSE - MY CASTLE Autor: Mgr. Ivana Tesařová
Životní prostředí (Environment) B1
Do you want to be a Millionaire?
Název vzdělávacího materiálu
Logické programování Prezentace číslo 7.
Předpřítomný čas průběhový
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Logické programování Prezentace číslo 6.
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Název materiálu: Past simple tense
Translation 06/07 Kdy Clara vstává? When does Alice get up?
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Autor: Mgr. Lucie Pospíšilová Datum:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Logické programování Prezentace číslo 8.
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Transkript prezentace:

Logické programování Prezentace číslo 9

Hra se zápalkami Jednoduchá „strategie“ % zacina hrat uzivatel a ve hre je 21 zapalek start :- hrac(21). hrac(1) :- !, write('Prohral jsi, beres posledni !'), nl. hrac(Poc) :- write('Pocet zapalek na stole:'), write(Poc), nl, cti(X), nl, Poc1 is Poc-X, pocitac(Poc1).

Hra se zápalkami pocitac(1) :- !, write('Prohral jsem, beru posledni !'). pocitac(Poc) :- write('Pocet zapalek na stole:'), write(Poc), nl, X is (Poc-1) mod 5, write('Ja beru:'), write(X), nl, nl, Poc1 is Poc - X, hrac(Poc1). cti(X):- repeat, write('Kolik beres zapalek ? '), read(X), integer(X), X < 5, X > 0, !.

Dámy na šachovnici run :- write('Zadej rozmer sachovnice : '), read(N), N > 3, cisla(N), dama(N,S), vypis(N,S), nl, nl, fail. run :- nl. % pro i-tou dámu najdi pozici v i-tém řádku % dama(I,Seznam-uz-umistenych-dam) dama(0,[]) :- !. dama(I,[[I,X]|T]) :- I1 is I -1, dama(I1,T), sl(X), lze([I,X],T).

Dámy na šachovnici % vygeneruj cisla 1..N v databazi cisla(N):-abolish(sl/1), gen(N). gen(0):-!. gen(K):- K>0, asserta(sl(K)), K1 is K-1, gen(K1). % test vzajemneho neohrozovani se lze([A,B],[]). lze([A,B],[[X,Y]|T]) :- B \= Y, % A\=X urcite A+B =\= X+Y, A-B =\=X-Y, lze([A,B],T). ?- run. Zadej rozmer sachovnice : |: 8. [[8,4],[7,2],[6,7],[5,3],[4,6],[3,8],[2,5],[1,1]] ....

Dámy na šachovnici % lepsi vypis vypis(_,[]) :- nl. vypis(N,[[A,B]|T]) :- pis(N,B), vypis(N,T). pis(0,_) :- !, nl. pis(K,B) :- K1 is K - 1, pis(K1,B), symbol(K,B). symbol(X,X) :- write(' o'), !. symbol(_,_) :- write(' .'). ?- run. Zadej rozmer sachovnice : |: 8. . . . o . . . . . o . . . . . . . . . . . . o . . . o . . . . . . . . . . o . . . . . . . . . o . . . . o . . . o . . . . . . .

Vhodná závaží % vygeneruj cisla 1..N v databazi cisla(N):-abolish(c/1), gen(N). gen(0):-!. gen(K):- K>0, asserta(c(K)), K1 is K-1, gen(K1). start:- %vygeneruj cisla 1..40 cisla(40), c(A), c(B), B >= A, c(C), C >= B, D is 40-A-B-C, D >= C, % D > 0 automaticky testuj(A,B,C,D,40), write('Reseni: '),write(A-B-C-D), nl, fail. start.

Vhodná závaží % pouziti jednotlivých zavazi kam(0). % nepouzije se kam(1). % leva strana kam(-1). % prava strana testuj(A,B,C,D,0):-!. testuj(A,B,C,D,X):- kam(Ka), kam(Kb), kam(Kc), kam(Kd), X is A*Ka+B*Kb+C*Kc+D*Kd, !, X1 is X-1, testuj(A,B,C,D,X1). ?- start. Reseni: 1 - 3 - 9 - 27 yes

Derivace % d(Fce,Promenna,Vysledek) d(X,X,1) :- !. d(C,X,0) :- atomic(C). d(-U,X,-A) :- d(U,X,A). d(U+V,X,A+B) :- d(U,X,A), d(V,X,B). d(U-V,X,A-B) :- d(U,X,A), d(V,X,B). d(C*U,X,C*A) :- atomic(C), C \= X, d(U,X,A), !. d(U*V,X,B*U+A*V) :- d(U,X,A), d(V,X,B). d(U/V,X,A) :- d(U*V^(-1),X,A). d(U^C,X,C*U^(C-1)*W) :- atomic(C), C \= X, d(U,X,W). d(log(U),X,A*U^(-1)) :- d(U,X,A). ?- d(x^5-3*x^2+7,x,V). V = 5*x^(5-1)*1-3*(2*x^(2-1)*1)+0

Test inteligence A B C X ? Možnosti: i ii iii

Test inteligence % analogy(Obr1,Obr2,Obr3,Moznosti,Vysledek) analogy(A,B,C,Moznosti,X) :- vztah(A,B,Pravidlo), vztah(C,X,Pravidlo), clen(X,Moznosti). clen(X,[X|_]). clen(X,[_|Y]) :- clen(X,Y). vztah(uvnitr(F1,F2), uvnitr(F2,F1), inverze). vztah(nad(F1,F2),nad(F2,F1),otoc-vertikalne). . . . .

Test inteligence % analogy(Obr1,Obr2,Obr3,Moznosti,Vysledek) ?- analogy(uvnitr(ctverec,trojuhelnik), uvnitr(trojuhelnik,ctverec), uvnitr(kruh,ctverec), [uvnitr(kruh,trojuhelnik), uvnitr(ctverec,kruh), uvnitr(trojuhelnik,ctverec)],X). X = uvnitr(ctverec,kruh) ;

Eliza Ukázka komunikace > I am depressed. > Hello, I am Eliza. How are you today? > I am depressed. > How long have you been depressed? > For several days. Since I met my father. > Can tell me more about your family? > They are always busy. > Hmm. Can you elaborate on it? > I hate weekends. > Does anyone else in your family hate weekends? ….

Eliza % vzor(Veta,Reakce) vzor([i,am,X],[how,long,have,you,been,X]). vzor([i,feel,X],[do,you,often,feel,that,way]). vzor([i,hate,X], [does,anyone,else,in,your,family,hate,X]). vzor(Veta,[can,you,tell,me,more,about,your,family]) :- clen(X,Veta), family(X). family(father). family(mother). … vzor(Veta,[do,not,be,rude]):- clen(X,Veta),taboo(X). vzor(_,[please,go,on]). % catchall