MATEMATIKA – GEOMETRIE 7

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Advertisements

KÓDOVANIE INFORMÁCIÍ Maroš Malý, 4.C.
Percentá Percentá každý deň a na každom kroku.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_05_M6_Hanak TÉMA: Dělitelnost
Delavnica za konfiguriranje dostopovnih točk RAČUNALNIŠKA OMREŽJA
ALGORITMIZACE.
Jan Coufal, Julie Šmejkalová, Jiří Tobíšek
Obvod a obsah kruhu Prezentaci Mgr. Jan Kašpara (ZŠ Hejnice) upravila a doplnila Mgr. Eva Kaucká e.
Určitý integrál. Příklad.
Shodné zobrazení, osová souměrnost, středová souměrnost
Opakování na 4. písemnou práci
rtinzartos Napište slova, která obsahují uvedená písmena.
Cvičení Úloha 1: Rozhodněte zda posloupnost znaků v poli délky n tvoří palindrom (slovo, které je stejné při čtení zprava i zleva). Př.: [a,l,e,l,a]
Data Science aneb BigData v praxi
Slovní úlohy pro „autaře“
Emise a absorpce světla
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Problematika spotřebitelských úvěrů
Elektrikcé pole.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Dynamická pevnost a životnost Přednášky
Perspektivy budoucnosti lidstva
6. PŘEDNÁŠKA Diagnostické (screeningové) testy v epidemiologii
Základy elektrotechniky
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
Změny skupenství Ing. Jan Havel.
Seminář JČMF Matematika a fyzika ve škole
Test: Mechanické vlastnosti kapalin (1. část)
4.2 Deformace pevného kontinua 4.3 Hydrostatika
A ZÁROVEŇ HNED DOKONALÉ
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
8.1.1 Lineární kombinace aritmetických vektorů
Fyzikální veličiny - čas
Číselné soustavy a kódy
Čas a souřadnice Lekce 3 Miroslav Jagelka.
Agregátní trh práce.
Jasnosti hvězd Lekce 10 Miroslav Jagelka.
Název prezentace (DUMu): Jednoduché úročení – řešené příklady
Konstrukce překladačů
DYNAMICKÉ VLASTOSTI ZEMIN A HORNIN
E-projekt: Jak změřit výšku budovy GJŠ
Parametry vedení a stejnosměrná vedení
Martina Litschmannová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Logistika zemního plynu v České republice Autor diplomové práce:
Martina Litschmannová, Adéla Vrtková
ROZDĚLENÍ ÚHLŮ PODLE VELIKOSTI
Rovinný úhel a jeho orientace
Měření optické aktivity 4.1 Úvod (ukázky spekter)
Ohmův zákon Praktické ověření.
T - testy Párový t - test Existuje podezření, že u daného typu auta se přední pneumatiky nesjíždějí stejně. H0: střední hodnota sjetí vpravo (m1) = střední.
Proudy a obvody Náboje v pohybu.
Číselné soustavy a kódy
Práce s nepájivým (kontaktním) polem
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Máme data – a co dál? (1. část)
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11_M7_Hanak
Statistická indukce v praxi
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_01_M9_Hanak TÉMA: Soustavy lineárních rovnic
Studená válka.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Ing. Marcela Strakošová
VZNIK ČESKOSLOVENSKA.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU - VLAST
Je obtížnější „dělat“ marketing služby nebo hmotného produktu?
MAPA SVĚTA AFRIKA.
Dvacáté století – vznik Československa
Zakavkazsko.
Osvobození československa (1.)
Transkript prezentace:

MATEMATIKA – GEOMETRIE 7 NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 AUTOR: Ing. Martina Šťastná NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_M7_KOSOČTVEREC-KONSTRUKCE TEMA: KOSOČTVEREC A JEHO KONSTRUKCE ČÍSLO PROJEKTU: MATEMATIKA – GEOMETRIE 7 KOSOČTVEREC - KONSTRUKCE

KONSTRUKCE KOSOČTVERCE: Zadání: Sestrojte kosočtverec ABCD, pokud známe úhel α = 42°a stranu a = 8 cm. ŘEŠENÍ: NÁČRT:

KONSTRUKCE KOSOČTVERCE: Známe úhel α = 42°a stranu a = 8 cm b X D C c k B A

ZÁPIS KONSTRUKCE: Jednotlivé kroky zapíšeme pomocí symboliky: 1. AB; I AB I = 8 cm (narýsuji úsečku AB) 2. XAB; I XAB I = α = 42° (sestrojím úhel α ) 3. k; k( A; r = 8 cm) (narýsujeme pomocnou kružnici k) 4. D; D ∈ → AX ∩ k (bod D je průnikem polopřímky AX a kružnice k) 5. ↔𝑐; ↔𝑐 ∥ AB ∧ ↔𝑐 ∈ D ( sestrojím přímku c rovnoběžnou s úsečkou AB, přímka prochází bodem D) 6. ↔𝑏; ↔𝑏 ∥ AD ∧ ↔𝑏 ∈ B ( sestrojím přímku 7. kosočtverec ABCD

VLASTNOSTI ÚHLOPŘÍČEK: Na sestrojeném kosočtverci ověřte vlastnosti jeho úhlopříček ÚHLOMĚREM OVĚŘÍME: Úhlopříčky půlí vrcholový úhel Úhlopříčky jsou na sebe navzájem kolmé D C 90° 21° PRAVÍTKEM OVĚŘÍME: Úhlopříčky se navzájem půlí 21° B A

ÚKOL NA ZAMYŠLENÍ: D S A C 90° B Můžeme tedy sestrojit kosočtverec pokud známe pouze délky jeho úhlopříček? Ano můžeme, shlédněte animaci a pak to zkuste do sešitu. Úhlopříčka u1=10 cm, u2=6cm D S A C 90° B

ANOTACE: Tento výukový materiál bude využíván v hodině geometrie v 7. ročníku, jako doplňkový materiál na téma: konstrukce kosočtverce. Materiál řeší konstrukční úlohu krok za krokem. Cílem hodiny je společně vyřešit konstrukční úlohu kosočtverce, která je zpracována jako animace. Na tabuli promítáme náčrt, vlastní konstrukci a zápis konstrukce. Jednotlivé kroky jsou zpracované jako animace. Žáci pracují spolu s tabulí do sešitu. Toto řešení je oproti klasickému rýsování na tabuli mnohem efektivnější. Kdykoliv se lze vrátit a animaci pustit znovu. Navíc je zápis konstrukce doplněn o slovní popis jednotlivých kroků, pro lepší osvojení matematické symboliky. Na narýsovaném kosočtverci ověříme vlastnosti úhlopříček, které si tak zopakujeme. V závěru hodiny si ještě vyřešíme motivační příklad jiného zadání kosočtverce. Využijeme znalostí o úhlopříčkách v kosočtverci. CITACE: - Matematika 7 Geometrie učebnice pro ZŠ a víceletá gymnázia H. Binterová, E. Fuchs, P. Tlustý, nakladatelství Fraus 2008