Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Komunikace Že si nerozumíme, je normální. Že si porozumíme, je zázrak. neznámý autor Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Advertisements

Vlastnosti látek − hustota Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu
Zvláštnosti větné stavby Jarmila Karlovcová 8. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jarmila Karlovcová. Dostupné z Metodického.
Rozklad mnohočlenů na součin Rozkladové vzorce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického.
Druháci a matematika 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Marie Janků. Dostupné z Metodického portálu
Mnohočleny Sčítání, odčítání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
AUTOBUS Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
MYŠ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
SLOVESA SE SLŮNĚTEM PRO DRUHÁČKY
Převody – jednotky délky
Pracovní listy k vytisknutí
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
MAGNETICKÉ POLE Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
PÉČE O ZDRAVÍ Obrázek dostupný z:
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
RYBA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
LEŽET Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
LOGARITMICKÉ ROVNICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Podobnost trojúhelníků
Pracovní list k procvičení znalostí o tepelných motorech Autor
Vlastnosti látek − hustota
MAGNETIZACE LÁTEK Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Násobilka se zvířaty 9x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Násobilka se zvířaty 7x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Český jazyk 2 . ročník PŘEHLEDY
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Ověř si své znalosti z živočišné říše!
KOČKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Ruský obrázkový slovník XLI Ve škole – В школе
PÓLY MAGNETU Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
Násobilka se zvířaty 5x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Pravidla pro počítání s mocninami
Orofacionální cvičení I
Dělitelnost J. Šiřická Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Pořadí obrázků – domeček
Hyperoskulační kružnice elipsy
PROVĚRKY Převody jednotek délky - 2.část
Převody délky MATEMATIKA
Ruský obrázkový slovník XXX. Slovesa A
Určení severního pólu cívky s proudem pomocí pravidla pravé ruky
Autorem materiálu a všech jeho částí je Irena Nemetová
Vyberte správně definiční obor funkce podle obrázku
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ČLOVĚK – VNITŘNÍ ORGÁNY A KOSTRA
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Základní větné členy 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického portálu
Převody – jednotky délky
Konstrukce trojúhelníku podle věty sus
Ruský obrázkový slovník XIX Místnosti – комнату
Ruský obrázkový slovník XV Tvary – формы
Vlastnosti látek − hustota
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Konstrukce pravoúhlého trojúhelníku pomocí Thaletovy kružnice,
Pořadí obrázků – auto Postup práce:
Definiční obor funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Ruský obrázkový slovník XXV Přídavná jména A
Kvadratická rovnice Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice
Převody jednotek obsahu - 2.část
Vyberte správně definiční obor funkce podle obrázku
Definiční obor funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Globalizace Milena Tichá
Modelová oblast PR Příhrazské skály
Hra Znáš některé dopravní značky?
Transkript prezentace:

Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. VSUVKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martina Komsová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Přečtěte si pozorně text a všimněte si částí, které jsou napsány červeně: Studená koupel Bylo to, zdá se mi, vloni před Vánocemi. Řeka zamrzla a lidé, to víte, chodili po ledě na druhou stranu. Ale uprostřed řeky – zrovna tam končí ta úzká hráz – zůstalo nezamrzlé místo a led okolo něho byl slabý. A jednou, bylo to už skoro k půlnoci, šel starý Macek z Lounek domů, ale nějak si v té tmě spletl cestu a zamířil rovnou k té díře. A sotva byl několik kroků od ní, led se pod ním probořil a Macek byl pod vodou. Přívozník ho naštěstí slyšel. Vytáhl ho ven a potom ho až do rána sušil u kamen.

Věty označené červeně (např. zdá se mi): jsou volně vloženy do základních vět nejsou do nich mluvnicky začleněny doplňují věty vyjadřují stanovisko mluvčího k sdělení objevují se v mluvených i psaných projevech  říká se jim VSUVKY

Jak se vsuvky oddělují v psaných projevech? čárkami, pomlčkami, závorkami Jak se vsuvky oddělují v mluvených projevech? pauzami, pronášejí se nižším hlasem

ZAPAMATUJ SI: Některé ustálené jednoslovné vsuvky se čárkami oddělovat nemusí. Pokus se je najít v následujících větách: Tak to bude myslím nejlepší. Řekni to prosím mamince. Stihneš to doufám do večera. Byla to pravděpodobně souhra náhod. Máme dnes tuším jen tři hodiny. Vzal si mě prý z lásky.

Řešení Tak to bude myslím nejlepší. Řekni to prosím mamince. Stihneš to doufám do večera. Byla to pravděpodobně souhra náhod. Máme dnes tuším jen tři hodiny. Vzal si mě prý z lásky.

V následujících větách rozlište vsuvky, samostatné větné členy a oslovení: Moje sestra bydlí stejně jako bratr v Praze. Fuj to jsem se lekl. To je zlý živel ta voda. Au to je bolest! Bude to myslím jen na tvém rozhodnutí. To nemyslíš vážně Jano! Mami můžeš mi prosím vysvětlit tento příklad?

Řešení Moje sestra bydlí, stejně jako bratr, v Praze. (vsuvka) Fuj, to jsem se lekl. (citoslovce) To je zlý živel, ta voda. (SVČ) Au, to je bolest! (citoslovce) Bude to myslím jen na tvém rozhodnutí. (vsuvka) To nemyslíš vážně, Jano! (oslovení) Mami, můžeš mi prosím vysvětlit tento příklad? (oslovení, vsuvka)

Ráda vás vidím děti moje! Cestování to je moje. Haló je tam někdo? Vážně se mi tam líbilo u moře. Starostí těch měl na rozdávání. Nedokázal se s tím bohužel smířit. Umíte si to kluci představit? V Jeseníkách tam jsem jak doma. Hurá zvoní!

Řešení Ráda vás vidím, děti moje! (oslovení) Cestování, to je moje. (SVČ) Haló, je tam někdo? (citoslovce) Vážně se mi tam líbilo, u moře. (SVČ) Starostí, těch měl na rozdávání. (SVČ) Nedokázal se s tím bohužel smířit. (vsuvka) Umíte si to, kluci, představit? (oslovení) V Jeseníkách, tam jsem jak doma. (SVČ) Hurá, zvoní! (citoslovce)