Jednočleny a mnohočleny Sčítání a odčítání

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pravidla pro počítání s mocninami
Advertisements

Sčítání a odčítání výrazů
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Lomené výrazy – sčítání a odčítání lomených výrazů
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Algebraické výrazy – početní operace
Mnohočleny a algebraické výrazy
Úpravy algebraických výrazů
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_98.
Název Rozklad mnohočlenů na součin – vytýkání Předmět, ročník
Lomené výrazy – krácení lomených výrazů
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Rozklad na součin Vzorce usnadňující úpravu
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
Sčítání a odčítání mnohočlenů
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Mnohočleny Autor: Mgr. Ludmila Lorencová Třída:
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad na součin vytýkání
Násobení mnohočlenů.
Sčítání mnohočlenů Matematika 8. ročník Mgr. Marcela Kubátová.
Věty o počítání s mocninami Věta o násobení mocnin.
Algebraické výrazy a jejich úpravy
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Násobení mnohočlenů. c d ab S Obsah velkého obdélníku S = (a+b).(c+d)
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
* Mnohočleny Matematika – 8. ročník *.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Postup při úpravě výrazu na součin vytýkáním před závorku.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Podíl (dělení) mnohočlenů
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Rozklad mnohočlenů na součin
Sčítání a odčítání výrazů Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana.
Mnohočleny – sčítání a odčítání
Rozklad mnohočlenů na součin
Číselné výrazy s proměnnou
ČÍSELNÉ OBORY, VÝRAZY - OPAKOVÁNÍ Cyrilometodějská církevní základní škola Lerchova 65, Brno Tento výukový materiál vznikl v rámci projektu EU–peníze do.
Mnohočleny Václav Dobiáš Jiří Komínek. Alois Bedřich 10 Alois Bedřich 10 Obvod = a nebo můžeme napsat Obvod = Alois = a Bedřich = b Alois + Bedřich +
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 18 – Výrazy a operace s mnohočleny – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
LOMENÉ VÝRAZY III. Sčítání a odčítání výrazů Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
Mocniny Druhá mocnina.
Mocniny Mocniny záporných čísel (se záporným základem)
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Lomené algebraické výrazy
Sčítání a odčítání celých čísel
Mocniny s přirozeným mocnitelem
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Sčítání a odčítání racionálních čísel.
Úpravy algebrických výrazov
Rozklad mnohočlenů na součin
Kuchařka na práci s mnohočleny
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Mocniny s přirozeným mocnitelem
Rozklad mnohočlenů na součin
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Mocniny záporných čísel (se záporným základem)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ MNOHOČLENŮ
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Jednočleny a mnohočleny Sčítání a odčítání Algebraické výrazy Jednočleny a mnohočleny Sčítání a odčítání Foto vlastní

Podle počtu členů dělíme výrazy na jednočleny a mnohočleny. Jednočlen, mnohočlen. Výrazy jsou tvořeny členy, které jsou od sebe odděleny operátory sčítání nebo odčítání. Podle počtu členů dělíme výrazy na jednočleny a mnohočleny. jsou tvořeny jedním členem, případně znak či číslo. jsou tvořeny součty nebo rozdíly jednočlenů. dvojčleny trojčleny 12yz -9a 2x + 3 b - 9a – 4cb (cd):2 35 y – 2y + y a/2 – 6a.a Číslo, které se vyskytuje v jednočlenu se nazývá koeficient 3x – y + (-1) . z = 3x – 1y + (-1) . z

Jednočlen, mnohočlen. 2x – 5xy + 35 b2 - 9a – 4cb 2x – 5xy + 35 Příklad 1: V uvedených výrazech zakroužkuj jednotlivé členy i se znaménkem. 2x – 5xy + 35 b2 - 9a – 4cb Příklad 2: Urči koeficienty u jednotlivých členů mnohočlenu. 2x – 5xy + 35 1b2 - 9a – 4cb

Jednočlen, mnohočlen. Mnohočleny Jednočlen Dvojčlen Trojčlen Čtyřčlen

Jednočlen, mnohočlen. Příklad 3: Příklad 4: Zapiš stručně jednočlen: Zapiš stručněji mnohočlen:

3 +5 2 +2 = =3 2 +5 +2 = = =1 +7 Sčítání a odčítání jednočlenů. Začneme hodně názorně, zavzpomínáme na první třídu!  3 +5 2 +2 = =3 2 +5 +2 = = =1 +7

Sčítání a odčítání výrazů. Sčítat a odčítat můžeme jen stejné členy se stejnou proměnnou, ale zároveň i se stejným mocnitelem (exponentem). proměnné jen s proměnnými, To znamená čísla jen s čísly, proměnné na druhou jen s proměnnými na druhou.

Opačné výrazy Odstraňte závorku

Sčítání a odčítání výrazů se závorkami. 1) Je-li před závorkou znaménko + (plus), vynechá se společně se závorkou a všechny členy závorky se opíší (se stejnými znaménky, která měla v závorce). 2) Je-li před závorkou znaménko  (mínus), vynechá se společně se závorkou a u všech členů v závorce se změní znaménka, jinými slovy změní se v opačné.

Příklad : 1) 2-(x+7)= 2-x-7= -5-x 8-6y 2) 3+(5-6y)= 3 + 5 - 6y = 3) -2a-(a-9)= -2a – a + 9= -3a+9 4) 7-(-3-x)= 7 + 3 + x= 10+x

Sčítání a odčítání výrazů se závorkami.