ÚHLY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Hájková Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz ; ISSN 1802-4785.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úhel Převody jednotek velikosti úhlů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického portálu.
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Úhel a jeho velikost Goniometrie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Mastíková. Dostupné z Metodického portálu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
AnotacePrezentace pro žáky k finanční gramotnosti - Úvěry AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup seznámení se základními pojmy úvěrové politiky.
AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_315_VELIKOST ÚHLU
ÚHLY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Hájková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_20_Rovinné útvary
Thaletova kružnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
  Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Mona Drábková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Matematika – 4. ročník. Pracujeme s diagramy
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Výroba špalíku na broušení
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Obrazový materiál pro pracovní list – Masky
SLOVNÍ FOTBAL Tato hra je výborná na trénování a rozvoj fonematického sluchu. Jedná se o řazení kartiček podle začátečních a koncových hlásek slova tak,
DOBBLE LOGOPEDIE Hláska K
STEJNÉ Pracovní listy Poznáš, které obrázky jsou stejné? Najdi je a spoj. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer.
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Úhly Pracovní list NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_305_Úhly – pracovní.
SKLÁDÁME GEOMETRICKÉ TVARY, POČÍTÁME
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Výpočet neznámé veličiny z vybraných fyzikálních vzorců
Skládání sil, rovnováha sil
TROJÚHELNÍK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_108_M6
Interaktivní příklad na dělení napětí a proudu v elektrickém obvodu
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Úvod do geometrie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Dvourozměrné geometrické útvary
Trojúhelníky Názvosloví Obvod Rozdělení Obsah Výšky v trojúhelníku
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dvourozměrné geometrické útvary
Délka kružnice, obvod kruhu
DOBBLE DIFERENCIACE Č a Š
Geometrie pro 6. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Zrakové vnímání 9 Variabilní hra
Thaletova kružnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Fyzika – procvičování převodů jednotek délky, hmotnosti, času a objemu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová.
Výukový materiál pro 9.ročník
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
Představujeme a sestavujeme krychli
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
ÚVOD DO GEOMETRIE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
Interaktivní příklad na dělení proudu v elektrickém obvodu
VY_32_INOVACE_Sib_II_14 Geometrie první pololetí
DESETINNÁ ČÍSLA DESETINNÉ ZLOMKY
Dvourozměrné geometrické útvary
TROJÚHELNÍK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Konstrukce trojúhelníku - Ssu
MATEMATICKÝ KUFR Téma: Geometrie (6.–9.ročník)
Množiny bodů v rovině Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Obrazový materiál pro pracovní list – Masky
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Dvourozměrné geometrické útvary
V dílně Hádáme … 1. Zatlučeme s ním hřebík. 2. Vyvrtáme s ní díru.
KVARTETO ZRAKOVÉ VNÍMÁNÍ
JEDNODUCHÉ STROJE – OPAKOVÁNÍ
Úhly NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_304_Úhly Téma: Geometrie Číslo.
Transkript prezentace:

ÚHLY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Hájková Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz ; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

CO JE TO ÚHEL? Úhel je část roviny ohraničená dvěma polopřímkami, které mají společný počátek v jednom bodu. B A V

Z ČEHO SE SKLÁDÁ ÚHEL? Úhel se skládá ze dvou polopřímek, které se nazývají ramena úhlu. Počáteční – společný bod obou ramen úhlu se nazývá vrchol úhlu. V

Uprostřed musí být vždy písmeno vrcholu úhlu! JAK ÚHLY ZAPISUJEME Místo slova úhel používáme značku . Úhly zapisujeme pomocí písmen. Uprostřed musí být vždy písmeno vrcholu úhlu! M O L P V V MVL OVP správně je to i takto: LVM PVO

Další způsob zapisování úhlů je pomocí písmen řecké abecedy α /alfa/, β /beta/, γ /gama/, δ /delta/. α β δ γ

DRUHY ÚHLŮ Úhly rozlišujeme podle jejich velikosti. úhel ostrý úhel pravý úhel tupý úhel přímý

Pravý úhel je velký přesně 900. Označuje se obloučkem a tečkou.

Ostrý je úhel tehdy, když je menší než 900. OSTRÝ ÚHEL Ostrý je úhel tehdy, když je menší než 900. Vytečkovaná čára naznačuje 900.

Tupý úhel je vždy větší než 900. Vytečkovaná čára naznačuje 900.

PŘÍMÝ ÚHEL Přímý úhel je úhel, jehož ramena jsou opačné polopřímky. Je veliký 1800.

JAK ÚHLY MĚŘÍME? K měření úhlů požíváme ÚHLOMĚR. Je to speciální pravítko s vyznačenými stupni, z kterého vyčteme velikost úhlu.

DRUHY ÚHLŮ – úkol 1. Urči tyto úhly: a) b) c) d)

K číslu přiřaď správné písmeno DRUHY ÚHLŮ – úkol 2. K číslu přiřaď správné písmeno 1. Pravý úhel je a) menší než 900. 2. Ostrý úhel je b) větší než 900. 3. Tupý úhel je c) přesně 1800. 4. Přímý úhel je d) přesně 900.

ŘEŠENÍ: Úkol 1. Úkol 2. MĚL(A) JSI TO SPRÁVNĚ? c) přímý d) ostrý a) tupý b) pravý c) přímý d) ostrý Úkol 2. 1. Pravý úhel je d) přesně 900. 2. Ostrý úhel je a) menší než 900. 3. Tupý úhel je b) větší než 900. 4. Přímý úhel je c) přesně 1800. MĚL(A) JSI TO SPRÁVNĚ?