Manningův drsnostní součinitel

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Provoz a údržba vodních toků
Advertisements

Proudění tekutin Ustálené proudění (stacionární) – všechny částice se pohybují stejnou rychlostí Proudnice – trajektorie jednotlivých částic proudící tekutiny.
Na odhalené tváři nás všech se zrcadlí slavná zář Páně, a tak jsme proměňováni k jeho obrazu ve stále větší slávě – to vše mocí Ducha Páně. 2. Korintským.
Morfologická křivka kmene
Závěrečná fáze výzkumu
Prezentační manažer Kapitola 11.0 (Tisk)
Co o nich víme a nevíme Vypracovala Mgr. Helena Černá
Kruh, kružnice – povrch, objem, výpočty
MODEL DVOJBRANU - ADMITANČNÍ PARAMETRY
Fy – sekunda Yveta Ančincová
Základy hydrauliky a hydrologie
Fakulta strojního inženýrství Tribologický mechanizmus povrchů s povlaky TRIBOLOGICKÝ MECHANIZMUS POVRCHŮ S POVLAKY Model tvořený.
POHYB VODY NA ZEMI.
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm
Modely popisu hydraulicko- morfologického chování toku.
Statistika Zkoumání závislostí
Zjišťování zásoby porostu pomocí objemových tabulek
Určení stoletého průtoku na vodním toku Semestrální práce k předmětu KMA/MAB Jan Hanuš Plzeň 2010.
Využití ionizujícího záření při měření vlastností materiálů.
Diplomová práce Modelování vlivu lesního vegetačního krytu a lesní půdy na srážko-odtokové vztahy Vedoucí diplomové práce: Mgr. Jan Unucka Studijní obor:
ÚTVARY VE DNĚ Interakce proudu a pohybu splavenin vede ke vzniku útvarů ve dně, jako např. vrásy, duny, antiduny, splaveninové lavice. Tyto útvary mohou.
Poměr čísel a,b zapisujeme Poměr a : b můžeme zapsat ve tvaru zlomku
Tato prezentace byla vytvořena
1D simulace proudění říčních toků pomocí metody konečných objemů
Drsnost vegetace Ing. Daniel Mattas, CSc..
Matematika a její aplikace
Fluviální pochody Holubová, Hartová, Prokopová, Kučerová, Lázňovská, V5A.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Kvadratická rovnice s parametrem
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 5 VY_42_INOVACE_35 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Využití radionuklidové rentgenfluorescenční analýzy při studiu památek
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 6 VY_42_INOVACE_36 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 1 VY_42_INOVACE_31 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Praktické příklady řešení odezvy říčního systému na antropogenní činnost v povodí.
Rentgenfluorescenční analýza Barbora Vlková Pavel Čupr supervisor: Ing. Tomáš Trojek, Phd.
RIN Hydraulika koryt s pohyblivým dnem I
Původ jezer - tektonická – zlomy, j. příkopové propadliny - vulkanická
KOULE objem a povrch.
Rentgenfluorescenční analýza
Návrh složení cementového betonu.
Metody hydrogeologického výzkumu V.
Hydraulika podzemních vod
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
RIN Hydraulika koryt s pohyblivým dnem II
BRUSKY.
Laserová difrakce pro měření velikost částic Ing. Jana Kosíková SUPMAT – Podpora vzdělávání pracovníků center pokročilých stavebních materiálů Registrační.
Teorie návrhu podzemního odvodnění podle Netopil, 1972.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík Goniometrické rovnice.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_107.MAT.02 Řešení kvadratických rovnic I.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Hana Matoušková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN , financovaného.
Lineární rovnice a jejich soustavy
Protierozní ochrana 8. cvičení Téma: Posouzení erozní ohroženosti pomocí programu SMODERP 143YPEO ZS 2015/ ; z,zk.
Protierozní ochrana 16. cvičení Téma: Protierozní opatření – dimenzování prvků PEO 143YPEO ZS 2015/ ; z,zk.
Protierozní ochrana 7. cvičení Téma: Posouzení erozní ohroženosti pomocí programu SMODERP 143YPEO ZS 2016/ ; z,zk.
Tváření kovů – test č.1.
RIN –souvislost s ostatními předměty
PRŮMĚRNÁ RYCHLOST SLOVNÍ ÚLOHY
UŽITÁ HYDROLOGIE A VODNÍ HOSPODÁŘSTVÍ KRAJINY
Využití rentgenfluorescenční analýzy při studiu památek
Grafické řešení kvadratických nerovnic
PRŮMĚRNÁ RYCHLOST SLOVNÍ ÚLOHY
RIN Hydraulika koryt s pohyblivým dnem
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
* Porovnávání zlomků Matematika – 7. ročník *
Fluviální geomorfologie Lekce 4
RIN Hydraulika koryt s pohyblivým dnem
Modely popisu hydraulicko-morfologického chování toku
Půdy.
Transkript prezentace:

Manningův drsnostní součinitel Seminární práce z předmětu Morfologie a říční inženýrství Vypracoval: Pavel Maňák Datum: 15. 5. 2017 n [m0,5s−1]

K čemu součinitel „n“? Manningova rovnice Chézyho rovnice Porovnáním M. a Ch.

Co ovlivňuje velikost „n“? Povrchová drsnost Vegetace Nepravidelnosti koryta Půdorys koryta Zanášení a vymílání Překážky Velikost a tvar koryta Vodní stav a průtok Sezonní změny Splaveniny

-stačí si vybrat, způsobů je mnoho Jak určit velikost „n“? -stačí si vybrat, způsobů je mnoho Tabulky Cowanova metoda Porovnávání skutečnosti s fotografiemi Empirické vzorce na základě charakteristického zrna Empirické vzorce na základě charakteristického zrna a dalších parametrů Přímé změření

Tabulky Ven Te Chow (1959) - nejobsáhlejší tabulky vůbec – všichni znáte Coon (1998) Hershy (1995)

Tabulky Nosov (1979)

Cowanova metoda

FOTKA + SLOVNÍ POPIS → „n“ Porovnávání skutečnosti s fotografiemi FOTKA + SLOVNÍ POPIS → „n“

Empirické vzorce na základě charakteristického zrna Strickler a…konstatnta d…charakteristické zrno

Empirické vzorce na základě charakteristického zrna

Empirické vzorce na základě charakteristického zrna a dalších parametrů

Přímé změření = změřit všechno ostatní a „n“ dopočítat = jeden ze způsobů, jak určit vše výše shrnuto

Koryto se složenou drsností

CO DODAT ? Určit „n“ není sranda!! teda sranda to být může, ale výsledek může být daleko od reality…