Lidské smysly.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Smyslová ústrojí chuť, čich, hmat
Smyslové orgány: - Sluch - Čich - Chuť (výklad učiva)
Téma: Soustava řídící, smysly Předmět: Člověk a jeho svět Ročník: 5 Autor: Mgr. Iveta Mazgalová ZŠ TGM Hodkovice n. M. Klíčová slova: nerv, mícha,
Smyslová ústrojí Funkce:
VNĚJŠÍ ČÁSTI LIDSKÉHO TĚLA
Smyslová soustava.
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
Chuťové ústrojí - umožňuje vnímat látky rozpuštěné ve slinách nebo vodě - chuťové receptory jsou umístěny v chuťových pohárcích na papilách na povrchu.
Nervová soustava- receptory
Lidské smysly - sluch Sluch je nejcitlivějším lidským smyslem
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Čidla receptory.
SMYSLOVÉ ORGÁNY 3. ročník
SMYSLOVÁ SOUSTAVA OPAKOVÁNÍ.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
Název školy:Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:Mgr. Dagmar Sachsová Název:VY_32_INOVACE_170 _NAŠE_TĚLO Téma:Vnitřní orgány Číslo projektu:
Elektronická učebnice - I
Jak poznávám a vnímám Pavel Šuranský.
VY_III/2_INOVACE_111_Smyslová ústrojí
Receptory: Olga Bürgerová.
SOUSTAVA NERVOVÁ Dokonalý vývoj nervové soustavy umožnil savcům dosáhnout převahu nad ostatními obratlovci. Řídícím ústrojím těla savce je mozek Největší.
Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník. Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník.
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
SMYSLOVÁ SOUSTAVA Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Smysly člověka (všeobecně) Pří_234_Savci_Smysly člověka (všeobecně) Autor: Mgr. Martina Vaculová Škola: Základní a Mateřská škola Kašava, okres Zlín, příspěvková.
Smyslové ústrojí 5. ročník
Ondřej Zeman, 5.B ZŠ Fryšták
Smysly člověka (všeobecně)
VNĚJŠÍ ČÁSTI LIDSKÉHO TĚLA
Smysly.
Smyslové vnímání 1.část Filip Bordovský.
SMYSLY.
SMYSLOVÉ VNÍMÁNÍ.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Smyslová soustava Pětilístek oko
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Škývarová. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
NAŠE SMYSLY Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Novorozenecké období. Od narození – do 6. – 8. týdne Od narození – do 6. – 8. týdne Vývojový mezník na počátku období Vývojový mezník na počátku období.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_02_Tělesa a látky- vlastnosti látek Autor Jitka.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_31_Smysly.
Co všechno vnímáme? Pojďme si to vyzkoušet!
Smyslová ústrojí Funkce:
Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_16_PŘÍRODOPIS
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_18_lidské tělo
ČICH, CHUŤ, HMAT smysly.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Přírodověda 5.tř. opakování
čichový, chuťový a hmatový
Prezentace – výklad učiva
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_29_Lidské smysly
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_34_ČLOVĚK - ČÁSTI TĚLA
NAŠE SMYSLY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
LIDSKÝ ORGANISMUS SMYSLY A NERVY.
Smyslové orgány.
Název: VY_52_INOVACE_PR_17 Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
Věcné učení VY_32_INOVACE_10_11_smysly člověka (chuť)
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola a mateřská škola Bukovec
LIDSKÉ TĚLO VY_32_INOVACE_5A_09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Markéta Hanzalová Náprstková N12Smysly
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
SMYSLOVÁ SOUSTAVA DENISA POSKOČILOVÁ 8.C. SMYSLI ZRAK – SVĚTLO SLUCH –ZVUKY ČICH – PACHY CHUŤ – JÍDLO HMAT – CO CÍTÍME KDYŽ SI NA TO SÁHNEME.
Transkript prezentace:

Lidské smysly

Každý člověk má 5 smyslů. Naše tělo řídí mozek, který od těchto smyslů dostává informace a podle toho se rozhoduje.

5 lidských smyslů ZRAK HMAT SLUCH CHUŤ ČICH

ZRAK - Vidíme očima. - Věci vidíme proto, že se od nich odráží světlo a vstupuje do očí. - Oči světelné obrazy přeměňují na signály, kterým mozek rozumí.

SLUCH - Slyšíme ušima. - Zvuk způsobuje vibraci drobných částeček ve vzduchu. - Když částečky zasáhnou ušní bubínek, slyšíme. - Vibrace se mění v signály, které putují do mozku.

ČICH - Cítíme nosem. - V nose máme citlivé buňky, které zaznamenávají různé pachy. - Pomáhají nám poznat i rozdíly mezi vůněmi.

HMAT - Saháme rukama. - V kůži máme milióny nervových zakončení. - Proto dokážeme rozeznat tlak, teplo, chlad a bolest. - Slepí lidé používají prsty ke čtení.

CHUŤ - Chuť vnímáme jazykem. - Na jazyku máme citlivá místečka, kterým říkáme chuťové pohárky. - Chuťové pohárky rozeznávají chuťe: kyselou, hořkou, sladkou, slanou...

Použité zdroje: http://www.stoplus.cz/archiv/chut.html http://ona.idnes.cz/zdravi.asp?c=A080828_093240_zdravi_bad http://centrumpronevidome.cz/img/kvetiny-05/44.jpg http://www.cuidadoalzheimer.com/tag/olfato/ http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://www.theinterpretersfriend.org/pd/ws/db/braille-reading.jpg&imgrefurl=http://www.theinterpretersfriend.org/pd/ws/db/text.html&usg=__WJPI2rL-fIgpfelkXho6jp8K6ts=&h=382&w=576&sz=150&hl=cs&start=22&zoom=1&tbnid=vj3KXFf6mby7JM:&tbnh=121&tbnw=147&prev=/images%3Fq%3Dbraillovo%2Bp%25C3%25ADsmo%26um%3D1%26hl%3Dcs%26gbv%3D2%26biw%3D1276%26bih%3D557%26tbs%3Disch:10%2C334&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=639&ei=53d1TLHYDs2Rswba_uSkBg&oei=33d1TPjdGMSOjAfW3O3hBQ&esq=2&page=2&ndsp=21&ved=1t:429,r:6,s:22&tx=82&ty=100&biw=1276&bih=557 http://www.chytrazena.cz/zdravi/krasa/exoticke-ovoce-kiwi-lici-limetky-mango-3423.html http://zeli.navajo.cz/ http://botany.cz/cs/boletus-calopus/ http://desethubne.blog.cz/1003/chute

http://www. google. cz/imgres. imgurl=http://nd01. jxs http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://nd01.jxs.cz/109/851/dd622bd4eb_11444008_o2.jpg&imgrefurl=http://smajlik1.blog.cz/0705/sladkosti&usg=__R7m_ekCT0mv4nlSrkcD_kYwriOk=&h=333&w=500&sz=98&hl=cs&start=0&zoom=1&tbnid=bDRrMzvSmKilfM:&tbnh=129&tbnw=181&prev=/images%3Fq%3Dsladkosti%26um%3D1%26hl%3Dcs%26gbv%3D2%26biw%3D1276%26bih%3D557%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=327&ei=k3p1TLLKNsiQjAeX-8DyBQ&oei=k3p1TLLKNsiQjAeX-8DyBQ&esq=1&page=1&ndsp=19&ved=1t:429,r:2,s:0&tx=129&ty=78 http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://tapetky.com/albums/Jidlo/Sladkosti/normal_sladkosti_03.jpg&imgrefurl=http://www.nufinekapufinek.estranky.cz/clanky/sladkosti-.html&usg=__Wl-QgcILLmVl9A10S0kIBnleffU=&h=350&w=466&sz=21&hl=cs&start=0&zoom=1&tbnid=-RuDg4sWnXFt_M:&tbnh=139&tbnw=174&prev=/images%3Fq%3Dsladkosti%26um%3D1%26hl%3Dcs%26gbv%3D2%26biw%3D1276%26bih%3D557%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=609&ei=k3p1TLLKNsiQjAeX-8DyBQ&oei=k3p1TLLKNsiQjAeX-8DyBQ&esq=1&page=1&ndsp=19&ved=1t:429,r:9,s:0&tx=122&ty=72 http://palacinka-b.blog.cz/ http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://nd01.jxs.cz/728/710/a0708c50c8_36121876_o2.jpg&imgrefurl=http://rocenrolmp3.blog.cz/&usg=__mHRW6ItF4aeqkWAgOY9x5zud828=&h=375&w=500&sz=21&hl=cs&start=21&zoom=1&tbnid=59GNAgy2Pbpa3M:&tbnh=119&tbnw=158&prev=/images%3Fq%3Dhmat%26um%3D1%26hl%3Dcs%26gbv%3D2%26biw%3D1276%26bih%3D557%26tbs%3Disch:10%2C334&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=318&vpy=208&dur=16&hovh=194&hovw=259&tx=149&ty=132&ei=-nt1TIr_CZDAswbKvb2kBg&oei=3Xt1TL_0Hoi6jAeonvn2BQ&esq=2&page=2&ndsp=24&ved=1t:429,r:2,s:21&biw=1276&bih=557

http://www. google. cz/imgres. imgurl=http://i. idnes http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://i.idnes.cz/09/061/gal/FRO2ba040_ALAMY_APMABA.jpg&imgrefurl=http://xman.idnes.cz/tipy-na-oddaleni-ejakulace-a-prodlouzeni-sexu-fod-/xman-sex.asp%3Fc%3DA090608_111243_xman-sex_fro&usg=__dIOe23DDVGkbEO2WqCIcLVRxxms=&h=302&w=460&sz=15&hl=cs&start=213&zoom=1&tbnid=CGPVikPJh1MYcM:&tbnh=119&tbnw=153&prev=/images%3Fq%3Dhmat%26um%3D1%26hl%3Dcs%26gbv%3D2%26biw%3D1276%26bih%3D557%26tbs%3Disch:10%2C4428&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=374&ei=inx1TIXXE4KHswan-7irBg&oei=3Xt1TL_0Hoi6jAeonvn2BQ&esq=11&page=11&ndsp=24&ved=1t:429,r:20,s:213&tx=127&ty=68&biw=1276&bih=557 http://www.itnews.sk/spravy/vyskum/2010-01-08/c131150-zeny-maju-lepsi-hmat-vdaka-mensim-prstom?ref=rss http://www.beautyart.info/cich-cloveka-je-lepsi-smysl-nez-si-myslime http://ona.idnes.cz/velky-pruvodce-pro-milovniky-vina-naucime-vas-jak-poznate-ta-dobra-1de-/deti.asp?c=A081107_110834_ona_deti_ves http://aromaterapia-esencias.com/tag/gusto-olfato http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://media.novinky.cz/812/138126-top_foto2-vm4tk.jpg&imgrefurl=http://www.novinky.cz/clanek/159716-nadmerny-hluk-trvale-poskozuje-sluch.html&usg=__dE_FHEUcMJORBDpcwZqXvVpXvbA=&h=225&w=400&sz=19&hl=cs&start=0&zoom=1&tbnid=In8Vsuvc_w8iHM:&tbnh=117&tbnw=156&prev=/images%3Fq%3Dsluch%26um%3D1%26hl%3Dcs%26gbv%3D2%26biw%3D1276%26bih%3D557%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=453&ei=g351TNOnG8iM4gbcgrj4BQ&oei=g351TNOnG8iM4gbcgrj4BQ&esq=1&page=1&ndsp=22&ved=1t:429,r:18,s:0&tx=94&ty=71

http://ptackova.blog.denik.cz/c/30895/Sluch.html http://ekonomika.idnes.cz/sluchatka-nasyti-usi-hudbou-d1a-/test.asp?c=A061020_607263_test_plz http://mladazena.maminka.cz/scripts/detail.php?id=478444 http://zpravy.idnes.cz/nova-umela-rohovka-vratila-po-16-letech-zrak-slepe-zene-pf2-/vedatech.asp?c=A081126_101016_domaci_ban http://lesk.cas.sk/clanok/81330/slnko-nas-obera-o-zrak-chrante-si-svoje-oci.html