NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO C++ 3 TŘÍDY a objekty - POKRAČOVÁNÍ
Advertisements

Seminář C++ 5. cvičení Dědičnost Ing. Jan Mikulka.
Funkce Připomeňme si program pro výpočet faktoriálu:
Pole, ukazatele a odkazy
BLIŽŠÍ POHLED NA TŘÍDY, DĚDIČNOST - úvod
Alg51 Rozklad problému na podproblémy Postupný návrh programu rozkladem problému na podproblémy –zadaný problém rozložíme na podproblémy –pro řešení podproblémů.
C++ Přednáška 3 Konstantní a statické členy tříd, ukazatel this, konstantní instance třídy Ing. Jiří Kulhánek , kat. 352, VŠB TU Ostrava 2004.
C# pro začátečníky Mgr. Jaromír Osčádal
Čtvrté cvičení Objektové programování Objektový model v Javě
Větvení cykly J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá.
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá Přetěžování metod, rekurze.
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá metody, objekty, konstruktor.
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá. Odkazy - oficiální stránky (překladače, help, metody, vývojové prostředí NetBeans,...)
Seminář C++ 9. cvičení Šablony Ing. Jan Mikulka. Šablony ► template – vzory, podle kterých může překladač tvořit skupiny podobných tříd nebo funkcí, které.
Ing. Josef Veselý Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis.
C – strukturované příkazy
C# - Exceptions (výjimky)
Ing. Josef Veselý Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis.
C# - funkce a procedury Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Jedenácté cvičení Vlákna. Java cv112 Vlákna Operační systém Mutitasking – více úloh se v operačním programu vykonává „současně“ Java Multithreading -
Seminář C cvičení Obsluha výjimek Ing. Jan Mikulka.
PRÁCE S VLÁKNY A APLIKAČNÍ DOMÉNY V.NET FRAMEWORK APLIKACÍCH Architektura technologie.NET Jan Martinovič, FEI - Katedra Informatiky.
Seminář C++ 4. cvičení Objekty Ing. Jan Mikulka. Co je objekt ► obraz třídy i instance ► třída – definovaná za pomocí klíčového slova class ► instance.
6. cvičení Polymorfismus
Čísla Desetinná čísla. čísla desetinná se v PC ukládají jiným způsobem než čísla celá – výpočty s nimi provádí dvě odlišné části procesoru při výpočtech.
KIV/PPA1 cvičení 8 Cvičící: Pavel Bžoch. Osnova cvičení Objekty v Javě Třída Konstruktor Metody Metody a proměnné třídy x instance Program sestávající.
Algoritmizace a programování Objektově orientované programování - 16 Mgr. Josef Nožička IKT Algoritmizace a programování
C# - předávání parametrů Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
IB111 Programování a algoritmizace
ZADÁNÍ Sestavte program, který vypočítá obvod a obsah čtverce o straně a. Zajistěte, aby výpočet byl realizován pouze v případě, kdy strana a bude mít.
Dědičnost - inheritance dědičnost je jednou z forem znovupoužitelnosti dědičnost je jednou z forem znovupoužitelnosti B A Třída A je předkem třídy B Třída.
13/04/20151 Datový typ třída – class (1) Datový typ definovaný uživatelem Poskytuje mechanismus pro modelování entit, s nimiž manipulují aplikace Charakterizuje.
Šesté cvičení Výjimky Balíky.
Netrvaloppa21 Vytvořte třídu Student pro reprezentaci struktury student na ZČU. Atributy třídy budou fakulta a osobniCislo. Název třídy: Student proměnné.
POSLOUPNOST úkol 1_41. ZADÁNÍ Sestavte program, který doplní tabulku nepřímé úměrnosti pro hodnoty proměnné x = 1, …, n. Nepřímá úměrnost je zadána uživatelem.
C# - konverze datových typů Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
FEL Komunikátor. Memory Leak program konsumuje operační paměť, kterou neumožňuje uvolnit o uvolnění paměti stará Garbage Collector ▫plně v režii Java.
PŘÍKAZ while úkol 1_42.
Jazyk C A0B36PRI - PROGRAMOVÁNÍ Část II.
C – procedury Mgr. Lenka Švancarová.
C – if Mgr. Lenka Švancarová. if vývojový diagram Podmínka Příkaz(y) Podmínka Příkaz(y) Úplné větveníNeúplné větvení ++--
ÚPLNÁ PODMÍNKA V JAVĚ úkol 1_29.
NEÚPLNÁ PODMÍNKA V JAVĚ úkol 1_26. ZADÁNÍ Napište zdrojový kód k zadanému vývojovému diagramu.
Strategy. Motivace Různé algoritmy pro stejnou akci Hromada kódu v mnoha podmínkách Důsledky  Komplexnost  Špatná čitelnost  Těžká správa kódu  Těžka.
PŘÍKAZ do - while úkol 1_43.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA:
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA:
C# konzole – Program prodej a zisk Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastInternetové technologie, programování.
Téma Dělení desetinných čísel 10 a 100 Anotace Výpočty dělení desetinných čísel 10 a 100 Autor Mgr. Martina Mašterová Jazykčeština Očekávaný výstup Žák.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
C# konzole – TEST – Program nákup
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
C# konzole – Vstup a výstup
C# konzole – Podíl dvou čísel, podmínka IF
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
Typový příklad 3 – zadání 1
C# konzole – Program pro výpočet výrazu
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
Bridge.
C# přehled vlastností.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované programování v C# ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0458

Cvičení 2 C# Výpočty v metodách instancí. Větvení programu. class Auto { private static double cena = 0; public string znacka; private double spotreba = 0; public Auto(string jakaZnacka) { znacka = jakaZnacka; } public void setSpotreba() { Console.WriteLine("Napiš spotřebu v litrech na 100 km."); double pomSpotreba = double.Parse(Console.ReadLine()); if (pomSpotreba<5) spotreba = 5; else spotreba = pomSpotreba; } Vytvořte Třídu Auto, která má proměnné instance - znacka a spotreba. Dále vytvořte proměnou třídy cena, do které budeme zapisovat aktuální cenu bezínu. Konstruktor bude mít parametr znacka. Vytvořte getter a setter pro hodnoty ceny a spotřeby. Cena benzínu musí být z intervalu 25-35. Pokud je zadaná hodnota mimo tento interval, vypíše se uživateli upozornění a hodnota se nezmění. Spotřeba nesmí být menší než 5 litrů na 100 km.Pokud uživatel zadá menší spotřebu, zapíše se hodnota 5. Vytvořte metodu cenaCesty pro výpočet ceny jízdy na určitou vzdálenost. Vzdálenost bude parametrem metody. Vytvořte dvě instance třídy s názvy male a velke. Male bude značky Audi a velke BMW. Nastavte cenu benzínu na 28,50. Pro obě auta vypočítejte kolik bude stát palivo na cestu dlouhou 256 km. Výpisy upravte podle předlohy. public double getSpotreba() { return spotreba; }

Cvičení 2 C# Výpočty v metodách instancí. Větvení programu. public static void setCena() { Console.WriteLine("Napiš cenu 1 litru benzínu v korunách."); double pomCena = double.Parse(Console.ReadLine()); if (pomCena < 25 || pomCena > 35) Console.WriteLine("Zadaná cena je mimo interval 25-35 Kč."); else cena = pomCena; } public static double getCena(){ return cena; } public double cenaCesty(int km){ double pomCena = km/100 * spotreba *cena; return pomCena; }

Cvičení 2 C# Výpočty v metodách instancí. Větvení programu. public static void setCena() { Console.WriteLine("Napiš cenu 1 litru benzínu v korunách."); double pomCena = double.Parse(Console.ReadLine()); if (pomCena < 25 || pomCena > 35) Console.WriteLine("Zadaná cena je mimo interval 25-35 Kč."); else cena = pomCena; } public static double getCena(){ return cena; } public double cenaCesty(int km){ double pomCena = km/100 * spotreba *cena; return pomCena; }

Cvičení 2 C# Výpočty v metodách instancí. Větvení programu. class Auto { private static double cena = 0; public string znacka; private double spotreba = 0; 1. Které proměnné jsou společné pro všechny instance? Proměnná cena – obsahuje klíčové slovo static. public Auto(string jakaZnacka) { znacka = jakaZnacka; } 2. Jak se liší konstruktor od ostatních metod a jaká je jeho funkce? Je vždy veřejný (public) , jeho název je stejný jako název třídy a nemá typ návratové metody .

Cvičení 2 C# Výpočty v metodách instancí. Větvení programu. public void setSpotreba() { Console.WriteLine("Napiš spotřebu v litrech na 100 km."); double pomSpotreba = double.Parse(Console.ReadLine()); if (pomSpotreba<5) spotreba = 5; else spotreba = pomSpotreba; } public double getSpotreba() { return spotreba; } 3. Proč se metody nazývají getter a setter a k čemu slouží? Jsou to speciální metody pro nastavení hodnot soukromých proměnných – set nebo získání jejich hodnot v hlavním programu - get. 4. Co zajišťuje metoda Parse? Můžete tuto metodu používat i u jiného typu než double? Převádí data z typu string na double. Setkali jsme se s převodem na typ integer.

Cvičení 2 C# Výpočty v metodách instancí. Větvení programu. public static void setCena() { Console.WriteLine("Napiš cenu 1 litru benzínu v korunách."); double pomCena = double.Parse(Console.ReadLine()); if (pomCena < 25 || pomCena > 35) Console.WriteLine("Zadaná cena je mimo interval 25-35 Kč."); else cena = pomCena; } 5. V kterých případech je splněna podmínka (pomCena < 25 || pomCena > 35)? Pokud je podmínka splněna, změní se hodnota v proměnné cena? Je-li zadávaná hodnota menší než 25 nebo naopak větší než 35. Hodnota se nezmění jen se uživateli vypíše informativní hlášení. 6. V kterých případech je splněna podmínka (pomCena > 25 && pomCena < 35)? Je-li zadávaná hodnota z intervalu 25-35.

Cvičení 2 C# Výpočty v metodách instancí. Větvení programu. public static double getCena(){ return cena; } 7. Jaká je návratová hodnota této metody? Jak se metoda bude používat v hlavním programu? Výsledkem metody je desetinné číslo. Může se přiřadit do proměnné typu double nebo vypsat na konzoli. public double cenaCesty(int km){ double pomCena = km/100 * spotreba *cena; } 8. Co v této metodě chybí a proč? return pomCena; Metody s návratovou hodnotou jiného typu než void musí obsahovat příkaz s klíčovým slovem return.

Cvičení 2 C# Výpočty v metodách instancí. Větvení programu. namespace Cviceni2{ class Program{ static void Main(string[] args) { Auto male = new Auto("Audi"); Auto velke = new Auto("BMW"); Auto.setCena(); int delka = 256; Console.Write("Auto " + male.znacka + ". "); male.setSpotreba(); double zaloha = male.cenaCesty(delka); Console.WriteLine("Spotřeba na 100 km je {0} litrů. ",male.getSpotreba()); Console.WriteLine("Na cestu dlouhou {0} km potřebujete zálohu {1} korun.", delka, zaloha); Vytvořte Třídu Auto, která má proměnné instance - znacka a spotreba. Dále vytvořte proměnou třídy cena, do které budeme zapisovat aktuální cenu bezínu. Konstruktor bude mít parametr znacka. Vytvořte getter a setter pro hodnoty ceny a spotřeby. Cena benzínu musí být z intervalu 25-35. Pokud je zadaná hodnota mimo tento interval, vypíše se uživateli upozornění a hodnota se nezmění. Spotřeba nesmí být menší než 5 litrů na 100 km.Pokud uživatel zadá menší spotřebu, zapíše se hodnota 5. Vytvořte metodu cenaCesty pro výpočet ceny jízdy na určitou vzdálenost. Vzdálenost bude parametrem metody. Vytvořte dvě instance třídy s názvy male a velke. Male bude značky Audi a velke BMW. Nastavte cenu benzínu na 28,50. Pro obě auta vypočítejte kolik bude stát palivo na cestu dlouhou 256 km. Výpisy upravte podle předlohy. Console.Write("\n Auto " + velke.znacka + ". "); velke.setSpotreba(); zaloha = velke.cenaCesty(delka); Console.WriteLine("Spotřeba na 100 km je {0} litrů. ", velke.getSpotreba()); Console.WriteLine("Na cestu dlouhou {0} km potřebujete zálohu {1} korun.", delka, zaloha); } // konec Main } // konec class } // konec namespace

Cvičení 2 C# Výpočty v metodách instancí. Větvení programu Anotace a cíl: žáci používají proměnnou třídy a instance. Používají privátní proměnné, jejich settery a gettery Předpokládaný čas: 45 minut Autor celého textu : Ing. Adéla Tomalová