Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.14_objevne_plavby Datum: 10.1.2012 Ročník: sedmý Vzdělávací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Snímek 1-15 – 10 min ZÁMOŘSKÉ OBJEVY
Advertisements

Zámořské objevy 15. století
VY_32_INOVACE_07-53 Ročník:VIII. ročník Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Zeměpis Tematický okruh:Evropa Téma:Evropa – Jižní Evropa (Španělsko,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc. Michael RADIMERSKÝ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_31_ KONTROLNÍ PĚTIMINUTOVKA Č. 21 Číslo.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
Daňová evidence STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
VY_32_INOVACE_
Identifikátor materiálu: EU
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
PŘEMYSLOVCI A LUCEMBURKOVÉ
S Kolumbem do Nového světa
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Domácí zvířata VY_52_INOVACE_28
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Animační efekty v prezentaci
v habsburské monarchii 1848
VY_32_INOVACE_09_Činnost litosféry na Zemi Autor: Mgr. Milan Javůrek
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Karel IV. VY_32_INOVACE_2C_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁMOŘSKÉ OBJEVY Anotace: Prezentace je určena
Lidstvo a jeho dějiny (1) – Časová přímka
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A JEJÍ DŮSLEDKY
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Střední Amerika VY_32_Inovace_07 TR-1
EVROPSKÉ STÁTY V 1. POLOVINĚ 19. STOLETÍ
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Závěrečné opakování VY_32_Inovace_20TK-1 Mgr
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.11_romansky_sloh _I. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
PŘEDKOLUMBOVSKÁ AMERIKA
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
Západní Evropa VY_32_Inovace_03KR-7
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.15_lidska_prava-soutez Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Na poli ANOTACE  Pracovní list procvičuje především využití polních plodin. DATUM AUTOR Tereza Skálová JAZYK Čeština OČEKÁVANÝ VÝSTUP  Žáci.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
AUTOR: Marcela Kaderová NÁZEV: VY_32_INOVACE_D_11_ZÁMOŘSKÉ OBJEVY
Název a číslo materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_35_ČJ4
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Revoluce v evropských zemích 1848
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_30_ Převody jednotek obsahu-procvičení.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Zdravá svačina VY_52_INOVACE_27
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VY_32_INOVACE_35 HE IS …… SHE IS …...
AUTOR: Petra kroupová ŠKOLA: ZŠ SPECIÁLNÍ
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.14_objevne_plavby Datum: 10.1.2012 Ročník: sedmý Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis Název: Objevné plavby Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA OBJEVNÉ PLAVBY Anotace: Prezentace je určena pro sedmý ročník ZŠ a slouží k výkladu látky „Objevné plavby“.

Víte, jakým jazykem se domluvíte například v USA, Kanadě nebo v Brazílii? Proč se nemluví v každém státě amerického kontinentu stejným jazykem?

Co bylo příčinou objevných plaveb? Osmanská říše zabrala území, kudy vedly obchodní cesty na Východ. Obyčejná lidská touha po bohatství dálných zemí. V Evropě byl nedostatek zlata a stříbra.

Zámořské plavby se mohly uskutečnit díky pokroku v lodní dopravě. zdokonalila se stavba lodí začalo se využívat kormidlo navigaci usnadňovalo využívání kompasu

Portugalci byli jedni z prvních, kteří se odvážili podniknout daleké plavby. Bartolomeo Dias doplul (1487) k nejjižnějšímu cípu Afriky tento cíp byl portugalských králem pojmenován MYS DOBRÉ NADĚJE

Portugalci byli jedni z prvních, kteří se odvážili podniknout daleké plavby. Vasco de Gama obeplul Afriku jako první se dostal do Indie (1498)

Španělé byli další, kteří se podíleli na zámořských objevech. Kryštof Kolumbus plul na západ r. 1492 doplul k ostrovům v Karibském moři věřil, že se dostal do Indie nevěděl, že objevil nový kontinent

Španělé byli další, kteří se podíleli na zámořských objevech. Amerigo Vespucci doplul také do Ameriky byl po něm pojmenován tento nový kontinent

Španělé byli další, kteří se podíleli na zámořských objevech. Fernão de Magalhães obeplul Zemi (1519-1522) jeho výprava potvrdila, že je Země kulatá

Vyznačte na mapě světa nejvýznamnější objevné plavby.

Použité zdroje Uvedené zdroje [ on-line] 30.12.2011 [cit. 2012-01-09]. Dostupné pod licencí Wikimedia Commons na www:  http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6a/Ottoman_1683.png http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/33/Zlato_2.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/64/SilverUSGOV.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d5/Avarice_-_Jacob_Matham.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/da/Eertvelt%2C_Santa_Maria.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7c/Vascodagama.JPG http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9c/Ferdinand_Magellan.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/38/ColombusMap.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5d/Christopher_Columbus.PNG http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ef/Amerigo_Vespucci_%28silver%29_rv.gif?uselang=cs http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d5/Vespucci-Amerigo_Vespucci.jpg?uselang=cs Klipart [ on-line] 2012 [cit. 2012-01-09]. Dostupné na www: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=kompas&ctt=1&AxInstalled=copy&Download=MP900406821&ext=JPG&c=0#ai:MP900406821|mt:0| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=Afrika%20mapa&ctt=1#ai:MC900438062|mt:0| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=Amerika%20mapa&ctt=1#ai:MC900438068|mt:0| Cesta kolem světa [ on-line] 2011 [cit. 2012-01-09]. Dostupné na www: http://comunidade.sol.pt/blogs/olindagil/archive/2008/10/16/Fern_E300_o-de-Magalh_E300_es.aspx Politická mapa světa 2002 [ on-line] Mapa světa.info [cit. 2012-01-09]. Dostupné na www: http://mapasveta.info/svet/mapa_sveta.html

Shrnutí Anotace Prezentace je určena pro sedmý ročník ZŠ a slouží k výkladu látky „Objevné plavby“. Autor Mgr. Sandra Tichá Jazyk čeština Očekávaný výstup Žáci se orientují na mapě světa, umí vysvětlit, co bylo příčinou objevných plaveb. Žáci znají první významné mořeplavce. Klíčová slova objevné plavby, zámořské objevy, Portugalci, Španělé Druh učebního materiálu prezentace Druh interaktivity výklad, aktivita Cílová skupina žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina 12 – 13 let Celková velikost 3130 kB

Metodická poznámka Snímek 1- Motivační otázky, žáci diskutují nad otázkami. Snímek 2 - 9 je osnovou pro výklad, u snímku 5, 6 a 7 je vhodné zobrazit, kam dotyční mořeplavci dopluli. Snímek 10 - Žáci doplní do mapy světa cesty jmenovaných mořeplavců.