Základní škola, Hradec Králové Název školy: Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor: Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_09_15A_Mnohobuněčné řasy Téma: Přírodopis pro 6. ročník Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4 .00/21.2575 Název projektu: EU peníze školám
Anotace Materiál je určen k seznámení se základní charakteristikou mnohobuněčných řas. Očekávaný výstup: Žák dokáže charakterizovat mnohobuněčné řasy z hlediska stavby těla, jejich výskytu a dělení podle typu chlorofylu. Datum tvorby: 19. 11. 2012 Ověřeno ve výuce: 22. 11. 2012
Mnohobuněčné řasy
Charakteristika nižší rostliny fotosyntetizují jedno i mnohobuněčné tělo není rozlišené na kořen, stonek, listy vázané na vodu nebo vlhké prostředí Obr. 1
Význam potravina palivo surovina pro výrobu vodíku, metanu biopaliva Obr. 2
Ruduchy červené řasy 90% žije v mořích Obr. 3
Chaluhy hnědé řasy žijí v mořích Obr. 4
Zelené řasy sladké i slané vody významná složka potravy nejbližší příbuzné vyšších rostlin Obr. 5
Opakování Charakterizuj mnohobuněčné řasy. 2. Vysvětli pojem „stélka“. 3. Vysvětli pojem „fotosyntéza“. 4. Jaké prostředí řasy obývají? 5. K čemu člověk řasy využívá? 6. Jaké skupiny řas znáš?
Zdroje obrázků: Obr. 1: TØRRISSEN, Bjørn Christian. Wikipedia.org [online]. [cit. 19.11.2012]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Kelp_In_Freycinet_Tasmania.jpg Obr. 2: AUTOR NEUVEDEN. Wikipedia.org [online]. [cit. 19.11.2012]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Korean_soup-Miyeokguk-01.jpg Obr. 3: GUINTHER, Eric. Wikipedia.org [online]. [cit. 19.11.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Laurencia.jpg Obr. 4: PETERS, Kristian. Wikipedia.org [online]. [cit. 19.11.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Fucus_vesiculosus.jpeg Obr. 5: HSU, Fred. Wikipedia.org [online]. [cit. 19.11.2012]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Taiwan_2009_East_Coast_ShihTiPing_Giant_Stone_Steps_Al