Aritmetické operace s binárními čísly

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Advertisements

ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 8 – Mocniny s celočíselným exponentem – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_02_CISELNE_SOUSTAVY.
Výukový materiál pro 6.ročník
Michaela Pospíšílová Radana Králová Tereza Průšová 3b, GJŠ.
Ivo Peterka FHS Barvy v počítači a HTML..
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_M6_04 Sada DUMMatematika 6 Předmět Matematika Název materiálu Sčítání a odčítání do bez přechodu desítek.
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná Název: VY_32_INOVACE_28_HLEDANI CISEL Téma: Hledání čísel Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace:
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada08 AnotaceDruhy.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8.
Výukový materiál pro 8.ročník
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Úvod do programování 7. hodina
VÝRAZY Matematické zápisy obsahující čísla (konstanty), písmena (proměnné) a početní operace ČÍSELNÉ S PROMĚNNOU √25 2.(4-7.8) 3x+7 4a3- 2a.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
zpracovaný v rámci projektu
Matematika 3 – Statistika Kapitola 4: Diskrétní náhodná veličina
Celá čísla VY_32_INOVACE_2.14.M.7 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Komplexní čísla goniometrický tvar Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
VY_32_INOVACE_CIT_13 Sčítačky.
Číselné soustavy a kódy
Dělitelnost přirozených čísel
MATEMATIKA Dělitel a násobek přirozeného čísla.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Uložení dat v PC -Binární (dvojkový) systém-
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Násobení a dělení desetinného čísla 10, 100, 1000
zpracovaný v rámci projektu
Poměr v základním tvaru.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Násobení čísly 10 a 100 VY_32_Inovace_14TK-1 Mgr
2.2 Kvadratické rovnice.
Násobení desetinných čísel
Určování druhé mocniny velkých čísel a čísel desetinných
* Zlomky a smíšená čísla Matematika – 7. ročník *
Aritmetické operace s binárními čísly
Logické funkce a obvody
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
Stavební fakulta ČVUT, B407
11 DĚLENÍ ZLOMKŮ.
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Teorie chyb a vyrovnávací počet 1
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Předmět: Informatika Ročník: VII. Tématický celek: Základy práce s PC
* Násobení celých čísel Matematika – 7. ročník *
Lomené výrazy (2) Podmínky řešitelnost
Početní výkony s celými čísly: násobení
Poměr v základním tvaru.
MATEMATIKA Desetinná čísla.
Matematika + opakování a upevňování učiva
Dělitelnost přirozených čísel
Sčítání a odčítání racionálních čísel
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Početní výkony s celými čísly: dělení
Mocniny Druhá mocnina.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Dělitelnost přirozených čísel
Desetinná čísla 6. ročník ZŠ.
Slovní úlohy o společné práci − 3
Dělení racionálních čísel
Sčítání a odčítání do sta
Transkript prezentace:

Aritmetické operace s binárními čísly

Sčítání v soustavách o základu Z Při sčítání se příslušné číslice v jednotlivých řádech čísla vyjádřeného v soustavě o základu Z sčítají obdobně jako v soustavě desítkové. Protože u soustav s menší hodnotou základu se řády mění rychleji než v soustavě desítkové, musíme věnovat velkou pozornost přenosům do vyššího řádu. Přenos do vyššího řádu vzniká v případě, že je součet sčítaných číslic roven základu nebo větší než základ číselné soustavy, ve které sčítáme. Při větším počtu sčítanců může nastat přenos ne o jeden, ale o více řádů.

Sčítání dvojkových čísel Binární čísla je možné sčítat stejným způsobem, jakým sčítáme čísla desítková. V případě součtu dvou 1 je výsledkem 0 a přenos do vyššího řádu 1 + = 0 a přenos 1

Příklad Sečtěte dvě dvojková čísla A = 110112 a B =1100102. 1 1 0 1 1 27 1 1 0 0 1 0 50 ------------------------------------ 1 0 0 1 1 0 1 77

Sčítání v osmičkové soustavě Sčítání čísel v osmičkové soustavě je podobné součtu v desítkové soustavě. Rozdíl je v tom, že přenos do vyššího řádu nastává při dosažení základu Z=8 (a vyšších hodnot). Číslice v osmičkové soustavě jsou 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7.

Příklad 2758 6228 -------- 11178

Sčítání v šestnáctkové soustavě, příklad F616 ----------- 1D916

Odečítání binárních čísel Binárně Dekadicky 1 0 1 1 11 – 1 0 1 –5 0 1 1 0 6

Odečítání v jiných soustavách 1 1 0 0 1 12 5110 638 C316 A7C316 - 1 1 0 12 - 1310 - 268 - 7B16 - 98B516 --------------- -------- -------- ---------- -------------- 1 0 0 1 02 3810 358 4816 F0E16

Násobení 1 0 1 12 11 1428 x 1 0 12 x 5 x 328 -------------- ------ ------------- 1 0 1 1 55 304 0 0 0 0 446 1 0 1 1 ------------- ---------------------------- 1 1 0 1 1 12 → 5510 47648

Dělení binárních čísel Dělte binární čísla A=10101002 = 8410a B=1102=610 1 0 1 0 1 0 0 : 1 1 0 = 1 1 1 0 - 1 1 0 ---------- 0 1 0 0 1 0 0 1 1 0 0 0 0 0 - 0 0 0 -------- 0 0 0 84 : 6 = 14