VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Advertisements

OPAKOVÁNÍ 2 Prvouka 3.třída. OPAKOVÁNÍ 2 Prvouka 3.třída.
Zpracovala Jitka Ciprová
Pří_059_Rozmanitost přírody _Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů
Název školy: Autor: Název: Téma: Číslo projektu:
Autor: Mgr. Helena Uhříková
Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA VIII_ČJS, DUM 18
Vytvořila: Mgr. Miloslava Tremlová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Podmínky života na Zemi 5.ročník
Podmínky života na Zemi
VODA – ZÁKLADNÍ PODMÍNKA ŽIVOTA
Vznik půdy - půda pokrývá povrch zemské kůry
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: PŮDA
LES ŘASY.
Autor: Mgr. Helena Uhříková
Člověk a jeho svět 4. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
17.VY_32_INOVACE_P16_SUROVINY A VÝROBKY
Neživá příroda Prvouka – 3. ročník
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Rostliny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
VY_32_Inovace_ Svět kolem nás Člověk a jeho svět 3. ročník
Ročník: 5. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Přírodověda Tematický okruh: Člověk a jeho zdraví Téma: Nervová soustava Jméno autora:
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.2 Živá a neživá příroda Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Doudleby, okres České Budějovice AUTOR:Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV:VY_32_INOVACE_17_Příroda živá a neživá.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NEŽIVÁ PŘÍRODA.
Součásti neživé přírody
SLUNEČNÍ SOUSTAVA Název : VY_32_inovace_08 - PŘ – SLUNEČNÍ SOUSTAVA
VY_32_INOVACE_03_ Písemné sčítání a odčítání do 1000
Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor Ing. Dana Sobotková
Název školy: Autor: Název: Téma: Číslo projektu:
VY_52_INOVACE_36_ Život v oceánech a mořích
Žáci se seznamují s rozdělením přírodnin na živé, neživé a na výrobky.
ZÁKLADNÍ PODMÍNKY ŽIVOTA
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
VY_32_INOVACE_18_ Dělení se zbytkem
Podmínky života na Zemi
Člověk je součástí přírody
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
Jméno autora výukového materiálu Soňa Maruničová
Název : VY_32_inovace_16 - PŘ – PODNEBNÉ PÁSY – TROPICKÝ PÁS
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
VY_52_INOVACE_14_ Živočichové v řece
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
VY_52_INOVACE_13_ Rostliny v okolí řeky
VY_52_INOVACE_27_ Vlastnosti živočichů
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_14_Horniny a nerosty
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
VY_52_INOVACE_02_ Ekosystém park - rostliny
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
VY_52_INOVACE_03_ Ekosystém park - živočichové
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
VY_52_INOVACE_17_ Význam půdy, lesů a vodních ploch
VY_52_INOVACE_01_ Ekosystémy
VY_52_INOVACE_05_ Ovocné stromy a keře
Živé organismy.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Jméno autora výukového materiálu Soňa Maruničová
VY_52_INOVACE_35_ Země ČLOVĚK A JEHO SVĚT 5. ročník Ing. Hana Adamcová
Podmínky života na Zemi
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda ČLOVĚK A JEHO SVĚT 5. ročník VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011

Anotace Výukový materiál lze využít v hodinách prvouky i přírodovědy k výkladu problematiky živé a neživé přírody.

PŘÍRODA PŘÍRODA ŽIVÁ PŘÍRODA NEŽIVÁ PŘÍRODA voda vzduch nerosty a horniny mikroorganizmy houby rostliny živočichové půda teplo a světlo

VODA Voda je nezbytnou podmínkou pro život. Rostliny přijímají vodu kořeny a živočichové ji přijímají přímo nebo jako součást potravy. Voda je také domovem mnoha živočichů a rostlin.

VZDUCH Vzduch živé organizmy vdechují. Ze vzduchu spotřebovávají kyslík. Vydechují vzduch, kde převládá oxid uhličitý. Vzduch je kolem nás, v půdě i ve vodě.

TEPLO A SVĚTLO Teplo a světlo nám dává Slunce. Bez světla a tepla by neexistoval život na Zemi.

NEROSTY A HORNINY Nerosty a horniny tvoří povrch naší planety Země. Najdeme je i na dně oceánů a moří. Horniny jsou složeny z nerostů.

PŮDA Půda pokrývá celý povrch zemské kůry. Vznikla zvětráváním a postupným rozpadem nerostů a hornin a působením živých organizmů. Půda je důležitá pro všechny rostliny. Je zdrojem živin. Je nezbytná i pro živočichy, kteří v ní mají své skrýše.

Autor: Ing. Hana Adamcová Základní škola a mateřská škola Liběšice, okres Louny, příspěvková organizace Zpracováno v programu Microsoft Office 2010. Použité obrázky pocházejí z vlastních zdrojů. Matyášek, Jiří, Štiková, Věra, Trna, Josef. Přírodověda 5 : Učebnice pro 5.ročník Člověk a jeho svět. Brno : Nová škola, 2004. 87 s. ISBN 80-7289-063 -8.