VY_32_INOVACE_20_ Jednotky objemu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 4. ročník Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
Advertisements

ČLOVĚK A JEHO SVĚT 4. ročník Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B28Fy6_Objem 2 Téma:
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/ VY_32_INOVACE_04_Matematika _9. a 10. ročník 06_Co vážíme, měříme a odměřujeme Autor: Mgr. Jana.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Jehlan Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_22_M9_jehlan.
VY_52_INOVACE_02_Co se z čeho vyrábí? Člověk a jeho svět - prvouka Mgr. Michaela Gondeková.
Objem Objem jako fyzikální veličina Měření objemu.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
Sčítání a odčítání mnohočlenů Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu:
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
VY_52_INOVACE_34_ Dopravní značky
Objem a povrch kvádru a krychle
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-02
VY_32_INOVACE_06_ Násobení a dělení čísly 10 a 100
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_17_MERENI_OBJEMU_TELES Název materiálu:
Zaokrouhlování čísel na statisíce
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
VY_52_INOVACE_13_Zvířata v zimě
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Objem Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_316.
1. Křížovka Věci, která má tvar, rozměr, říkáme
Jednotky objemu, délky a hmotnosti
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
VY_52_INOVACE_15_Domácí zvířata
Násobení mnohočlenů Základní škola a Mateřská škola
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3A_08
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lenka.
Procvičení a upevnění učiva
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Jednotky délky a jejich převody
VY_52_INOVACE_31_ Slunce ČLOVĚK A JEHO SVĚT 5. ročník
VY_32_INOVACE_58_Jednotky objemu
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
OBJEM JEHLANU VY_42_INOVACE_ 30_02.
VY_52_INOVACE_11_ Rostliny v rybníku a okolí
Zlomky Část celku VY_42_INOVACE_20_01.
Autor: Kouglová Rita Název : VY_32_INOVACE 14C_13 Téma -Úraz a nemoc
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_52_INOVACE_07_ Hospodářská zvířata
Název školy: Základní a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_20_AJ_Easter
OBJEM Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
VY_52_INOVACE_24_ Dělení kvetoucích rostlin podle stonku
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
OBJEM objem je fyzikální veličina určující část prostoru, kterou zabírá těleso Značka objemu: V.
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
VY_32_INOVACE_06_ Násobení a dělení čísly 10 a 100
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
VY_52_INOVACE_01_Velikonoce
VY_32_INOVACE_13 13 Litr – jednotka objemu autor: Mgr. Jana Kobylková
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
VY_32_INOVACE_03_ Písemné sčítání a odčítání do 1000
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
14.1 Objem krychle a kvádru Zdroje:
Základní škola, Jičín, Soudná 12
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
3/4 takt 3. ročník.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_20_ Jednotky objemu Matematika a její aplikace 5. ročník Téma: Jednotky objemu VY_32_INOVACE_20_ Jednotky objemu Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011

Anotace Prezentace vysvětluje a pomocí obrázků seznamuje žáky s pojmem objem a zpracovává jednotky objemu. Materiál přibližuje žákům základní vztahy mezi jednotkami objemu. Prezentace obsahuje příklady k procvičení.

míra trojrozměrných útvarů prostorová velikost tělesa Jednotky objemu Co je to objem? míra trojrozměrných útvarů prostorová velikost tělesa např. množství kapaliny (mléka, benzínu, vody, nafty, limonády), kterou se naplní daná nádoba

Kde se s objemem setkáváme v praxi?

Základní jednotkou je 1 litr, značíme 1 l. Jednotky objemu Základní jednotkou je 1 litr, značíme 1 l. Menší jednotky než 1 litr je : decilitr (dl) centilitr (cl) mililitr (ml) Větší jednotkou než litr je: hektolitr (hl)

Jednotky objemu 1 hektolitr 1 hl 1 hl = 100 l 1 litr 1 l 1 l = 10 dl 1 l = 100 cl 1 l = 1000 ml 1 decilitr 1 dl 1 dl = 10 cl 1 dl = 100 ml 1 centilitr 1 cl 1 cl = 10 ml

Jednotky objemu 4 hl = hl = 13 hl = 780 hl = 400 l 4 500 l 1 300 l Převeď správně na l, hl. 4 hl = hl = 13 hl = 780 hl = 400 l 4 500 l 1 300 l 52 800 l 8 000 l 78 000 l 32 000 l = 5 000 l = 62 000 l = l = 12 000 l = 900 l = 320 hl 50 hl 620 hl 5 hl 120 hl 9 hl

Jednotky objemu hl = 54 hl = 234 hl = 56 hl = 853 hl = 700 l 800 l Převeď správně na l, hl. hl = 54 hl = 234 hl = 56 hl = 853 hl = 700 l 800 l 5 400 l 23 400 l 5 600 l 85 300 l 200 l = 3 400 l = 6 000 l = 900 l = 87 400 l = 100 l = 2 hl 34 hl 60 hl 9 hl 874 hl 1 hl

Jednotky objemu 8 hl = 14 hl = 67 hl = 128 hl = 12 hl = 999 hl = 800 l Převeď správně na l, hl. 8 hl = 14 hl = 67 hl = 128 hl = 12 hl = 999 hl = 800 l 1 400 l 6 700 l 12 800 l 1 200 l 99 900 l 900 l = 8 800 l = 6 100 l = 500 l = 66 400 l = 400 l = 9 hl 88 hl 61 hl 5 hl 664 hl 4 hl

Jednotky objemu 1 827 l = hl l l = hl l 14 478 l = hl l Převeď správně. 1 827 l = hl l l = hl l 14 478 l = hl l 258 400 l = hl l 58 l = hl l 400 l = hl l 1 587 l = hl l 45 224 l = hl l 567 324 l = hl l 34 056 l = hl l 18 5 144 2 584 4 15 452 5 673 340 27 68 78 58 87 24 56

Jednotky objemu 6 847 l = hl l 432 l = hl l 45 478 l = hl l Převeď správně. 6 847 l = hl l 432 l = hl l 45 478 l = hl l 843 400 l = hl l 98 l = hl l 800 l = hl l 1 222 l = hl l 54 254 l = hl l 765 324 l = hl l 34 678 l = hl l 68 4 454 8 434 8 12 542 7 653 346 47 32 78 98 22 54 24

Jednotky objemu 5 678 l = hl l 876 l = hl l 14 654 l = hl l Převeď správně. 5 678 l = hl l 876 l = hl l 14 654 l = hl l 876 700 l = hl l 66 l = hl l 200 l = hl l 8 587 l = hl l 13 274 l = hl l 401 324 l = hl l 99 056 l = hl l 56 8 146 8 767 2 85 132 4 013 990 78 76 54 66 87 74 24

Jednotky objemu 2 l = cl 5 l = dl 10 l = dl 200 cl = l 7 000 ml = l Pro chytré hlavičky. 2 l = cl 5 l = dl 10 l = dl 200 cl = l 7 000 ml = l 350 dl = l 6 500 cl = l 400 hl = l 1 hl = ml 4 hl = cl 6 000 cl = dl 230 dl = ml 200 50 100 2 7 35 65 40 000 100 000 600 23 000 8 l = cl 6 l = dl 54 l = dl 900 cl = l 8 000 ml = l 340 dl = l 8 400 cl = l 700 hl = l 3 hl = ml 8 hl = cl 7 000 cl = dl 330 dl = ml 800 60 540 9 8 34 84 70 000 300 000 80 000 700 33 000

Jednotky objemu 9 l = cl 6 l = dl 11 l = dl 500 cl = l 8 000 ml = l Pro chytré hlavičky. 9 l = cl 6 l = dl 11 l = dl 500 cl = l 8 000 ml = l 560 dl = l 7 600 cl = l 200 hl = l 5 hl = ml 7 hl = cl 8 000 cl = dl 630 dl = ml 900 60 110 5 8 56 76 20 000 500 000 70 000 800 63 000 10 l = cl 2 l = dl 24 l = dl 800 cl = l 2 000 ml = l 630 dl = l 6 400 cl = l 500 hl = l 1 hl = ml 3 hl = cl 4 000 cl = dl 230 dl = ml 1000 20 240 8 2 63 64 50 000 100 000 30 000 400 23 000

Použité obrázky pocházejí z vlastních zdrojů. Autor: Ing. Hana Adamcová Základní škola a mateřská škola Liběšice, okres Louny, příspěvková organizace Zpracováno v programu Microsoft Office 2010. Použité obrázky pocházejí z vlastních zdrojů.